Spring naar bijdragen

pijk

Forum member
  • Aantal bijdragen

    6
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

pijk's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. maasbach gesproken, doet geen diesel. maar hij heeft me wel doorverwezen en ik heb een goed/leuk gesprek met hem gehad. komen over als liefhebbers.
  2. JA Jacques dat verdrietige heb ik er nou ook van. ik heb dan wel bij de aanschaf rekening gehouden met wat extra kosten, maar dit voelt meer als een hele hoop kosten. Afijn ik heb er inderdaad geen garantie bij gekregen en terug gaan is geen optie. Wat mij nu nog rest is een garage zoeken die naar eer en geweten een eerlijk oordeel en een eerlijk tarief neerlegt om dit probleemkind weer een beetje in het gareel te krijgen. Dus als je uit de garagewereld komt dan kun je me misschien wat helpen?? Overigens hoor ik veel verschillende diagnoses, van kapotte klepstoters, cilinderkoppen, andrijfassen aantoe... daar kan ik natuurlijk geen pijl op trekken. De komende tijd, als je een rokende cherokee ziet rijden, zwaai dan even naar me ;-) dealer is: Chrysler Jeep Amstelland Wiegerbruinlaan 73 1422 CB Uithoorn Telefoon: 0297 513030 Fax: 0297 513039 En als het goedkoper kan bij een jeepspecialist ofzo dan hoor ik dat graag, zeker als er hier mensen zijn die goeie ervaringen hebben.... Mag ik met die rook wel mee naar een off-the-road feestje???
  3. Oke, de garage is eruit. In eerste instantie moet de paking van hets pruitstuk vervangen worden, de brandstof pomp moet worden afgesteld en de verstuivers moeten door een extern revisiebedrijf gestest worden. kosten hiervan 1098,- inclusief.. Dan is er nog een kans dat er een ander probleem in de motor zit, maar dat kan men alleen constateren als de bovenstaande werkzaamheden worden uitgevoerd. Met andere woorden, het is nog geen garantie op verbetering.. De recall gaat me 600,- incl kosten voor remklauwen, blokken en schijven.. is dat reeel?? Hoor graag wat jullie ervan denken. mvg, Marco
  4. Dat bonken diet ie altijd, volgens de monteur gisteren mogelijk een lekkende pakking van het spruitstuk (inlaat). Op mij komt het in eerste instantie wat vreemd over, want wat valt er nu te bonken aan een gaatje in de pakking. Misschien als daardoor de verbranding onregelmatig loopt is dat het probleem?? Blijft spannend, ik heb de Jaap for the fun of it gekocht, maar als het nu een 'spaarpotleger' wordt ben ik er minder blij mee... wel w'll see..
  5. ok top! ik zal de aircovloeistof eens na laten kijken. Ben zojuist bij de Jeep garage in Uithoorn geweest. De monteur daar heeft wat vloeistof op de motor gespoten en opeens begint de motor heftig te tikken. Volgens hem te wijten aan een lekkende pakking van het spruitstuk (inlaat)... ik hoop maar dat dit het is, want hij rookt inmiddels niet meer een beetje... en het verbruik is ongeveer 15 ltr / 100 km bij 80 km per uur.. al met al een gave bak, wat een slee!
  6. Dag Jeepers, ik ben sinds afgelopen zaterdag de trotse bezitter va een WJ uit 99. Een 3.1 diesel wel te verstaan. Ik weet het, nog niet helemaal een echte Jeeper, maar ja... ik ben nou eenmaal dieselfan. De auto heeft echter wel een paar technische manco's en misschien kunnen jullie mij helpen of tips geven waar ik het beste terecht kan in de Jeepwereld. Remmen Tijdens het remmen trilt de auto en het stuur. Ik heb inmiddels kunnen lezen dat dit er een beetje bijhoort, maar is het nu verstandig om nieuwe schijven te nemen, de schijven af te laten draaien of om helemaal niks te doen omdat het toch zo weer terug komt? en laatste optie: kan het ook wat anders zijn? Airco De airc functioneert helemaal niet. Knoppie AC indrukke en ik merk niks, motor gaat niet zwaarder open, lucht wordt niet koeler.... ik zie alleen een geel lampje branden van AC en dat vind ik net iets te weinig. Is dit een kwestie van de airco afvullen of zijn er andere problemen bekend en zo ja, wat kan ik eraan doen?? Tikkie rook Bij flink gas geven (optrekken) rookt ie wat. Wat mij betreft hoort dat erbij, maar mijn vrouw wil dat graag bevestigd horen van echte techneuten.... help me out please... Bonk in motor Last but zeker not least. De motor heeft een behoorlijk bonkgeluid. Ik heb een onder de kap gekeken en het lijkt erop dat het geluid hetzelfde ritme heeft als de multiriem en er beweegt 1 van de rollen. Zou dit de spanrol kunnen zijn of zijn er andere mogelijke problemen denkbaar?? bijvoorbeeld in relatie tot de niet werkende airco, want ik kan me zo voorstellen dat ook de aircopomp via die riem wordt aangedreven. Ik hoop dat er wat wijsheden naar voren komen die mij wat verder helpen. Ik werk momenteel in Aalsmeer en woon in Voorthuizen en ben nog op zoek naar een goede Jeepspecialist.... iemand suggesties???? Dank alvast! Marco
×
×
  • Nieuwe aanmaken...