Spring naar bijdragen

Grand CheRookie

Forum member
  • Aantal bijdragen

    2
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Grand CheRookie's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Beste mede Jeepers, Bedankt voor het meedenken en de vele tips! Morgen ga ik weer sleutelen aan de auto en kom ik met wat meer info... Het gekke is wel dat de dealer zegt dat de 3.1 TD GEEN opvoerpomp heeft in de tank. Terwijl enkele sloperijen wel menen deze op voorraad te hebben (ziet er uit als een klein aluminium cilindertje). Of is het toch alleen een vlotter? De dealer meent dat deze brandstofpomp zelf functioneert als een opvoerpomp... Dat maakt het extra lastig het probleem te lokaliseren. Als ik morgen een hulpstart zou uitvoeren en geen olie krijg vanaf de leiding van brandstoffilter--> brandstofpomp kan dat dus heel normaal zijn, indien de dealer gelijk heeft en er dus inderdaad geen opvoerpomp in de tank zit... Verder is het zo dat na het hangen van de brandstofleiding (tussen filter en br.stofpomp) in een bak diesel de pomp alles teruggooit via de retour...dat zou dus betekenen dat de pomp intern niet functioneert(lek) is. Gek toch dat Diesel Stokking in Gouda dan meent dat de pomp toch goed werkt?? Ik hou jullie op de hoogte!! En bedankt!!
  2. Hallo mede-Jeepers, Ik hoop dat 1 van jullie mij iets verder kan helpen.. 6 weken geleden sloeg mijn GC 3.1TD '00 af op de snelweg, wil sindsdien niet meer starten. Heeft nog wel even een aantal sec. gelopen op de spuitbus van de ANWB (gespoten in luchtfilter).. Ben probleem gaan zoeken in de branstofpomp...losgehaald en laten testen bij Stokking Diesel in Gouda. Die constateerden dat de druk en vervroeging te hoog stonden...dit is door hun aangepast. Na montage van de pomp start de auto nog steeds niet. Ook gepoogd direct brandstof te gieten in de leiding die vanaf brandstoffilter naar pomp loopt. Maar ook dan komt er geen druppel diesel uit de injectoren. Ben nu een beetje de moed aan t verliezen, want de auto staat al zo lang stil . De dealer zegt dat er een nieuwe brandstofpomp op moet, maar gaat volgens mij meer af op het verhaal (afslaan tijdens rijden) dan op objectieve metingen. Is dit een veelvoorkomend probleem bij dit type? Wat zou t probleem nog meer kunnen zijn? Kan het zijn dat er een storing in de computer is waardoor de pomp niet aangestuurd wordt? Bij aanzetten contact voel ik de klep in de pomp wel opengaan, dus de aansturing lijkt wel in orde.. Alvast bedankt..
×
×
  • Nieuwe aanmaken...