Spring naar bijdragen

Les Charles

Forum member
  • Aantal bijdragen

    39
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Les Charles

  • Verjaardag 06/01/1955

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1989

Les Charles's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo aan allen die interesse hebben, - Verenpakket achter is vernieuwd - Stuurkogels vooraan zijn vernieuwd - Stabilistorstang rubbers vooraan zijn vernieuwd - Geen speling op kruisjes - Geen slechte of gebroken schokdempers - Geen speling op fuseekogels Toch nog steeds bonkend, klapperend geluid uit de voortrein. Terwijl hij op de trilbank voor schokdempers-test staat hoor je het ook MAAR HET GELUID IS NIET JUIST TE LOKALISEREN ! Iemand enig voorstel waar ik nog verder moet zoeken? Met sportieve groeten, Les Charles
  2. Inderdaad, alle soorten koelvloeistoffen mogen gemengd worden, BEHALVE DE ROZE (± oranje) ! Die laatste is G12 en speciaal ontwikkeld tegen corrosievorming in aluminiumblokken. Als die G12 gemengd wordt met klassieke koelvloeistof gaat dat een soort stroop vormen, niet echt geschikt om je motorblok te koelen. Volgens sommige bronnen zou er nu recent G12+ ontwikkeld zijn, en die "zou" wel gemengd mogen worden met andere types koelvloeistof. Ik neem het zekere voor het onzekere en meng NOOIT. Met sportieve groeten, Les Charles
  3. Hallo medeliefhebbers, Eergisteren tamelijk onzacht door een diepe kuil op de snelweg gereden. (± 100km/h) Eén van de veerbladen rechts achteraan is afgebroken. Dus daarvoor is reeds een nieruwe set besteld. Maar in de voortrein zit nu een bonkend geluid dat hoorbaar is bij de minste hobbel, dus niet op mooi vlak asfalt. -veerbladen OK -schokdempers volgens de testbank OK, maar daarop was het bonkend geluid ook hoorbaar. -rubbers stabilisatorstang OK -alle 3 de stuurkogels OK -géén speling op fuseekogels -kruisjes OK -panhardstang OK -uitlaat raakt nergens de bodemplaat Waar kan ik nog verder zoeken? Alvast bedankt voor het meedenken, Met sportieve groeten, Les Charles
  4. Heb je intussen de rotor al doorgemeten? Deze behoort totaal géén weerstand te geven. Een onderbreking van de geleider is niet met het blote oog te zien! Succes, Met sportieve groeten, Les Charles
  5. Hallo GGuido, Heb een tijdje geleden identiek probleem gehad. Rotor draaide wel mee, maar gaf geen stroom door. Dus overal stroom maar op de bougies géén vonken. Scheurtje in de rotor, met het blote oog niet te zien. Haal de rotor er even uit en meet hem door. Kost niets, slechts enkele minuutjes, en bij mij was zo de diagnose snel gesteld. Met sportieve groeten, Les Charles
  6. Hallo medesleutelaars, Intussen de thermostaat vervangen. Bleef constant open staan waardoor de motortemperatuur niet boven 45 graden uitkwam. Nu met nieuwe thermostaat mooi tussen 92 & 97 graden. Verbruik ook spectaculair gedaald. MAAR er blijft een klein lekje van koelvloeistof onderaan het thermostaathuis. Ondanks nieuwe pakking die aan beide kanten nog extra met een likje vloeibare pakking was ingesmeerd. Het lekje treed alleen op als de motor afkoeld. Dus amper ½ liter bijvullen na ± 300 km. (6 ritten van 50 km) Beide bouten durf ik niet vaster meer aandraaien. Graag enkele tips. Alvast bedankt, Met sportieve groeten, Les Charles
  7. Hallo Izznogood, Kijk eens even op www.maxxis.com Ga daar maar even wat puzzelen en je vindt zeker wat je nodig hebt. Met sportieve groeten, Les Charles
  8. Hallo liefhebbers, Hoeveel graden is eigenlijk de ideale bedrijfstemperatuur van een 2.5 YJ? Met sportieve groeten, Les Charles
  9. Hallo Zehher, Bij mijn YJ 2.5 werden exact dezelfde symptomen veroorzaakt door een kapotte catalysatorsteen. Soms blokkeerde die de uitlaat, maar soms ook niet. Cat eraf en een gewone buis in de plaats = probleem opgelost. Met sportieve groeten, Les Charles
  10. Hallo Ramon2, Zie mijn bericht d.d. 15 juli 2007 op dit forum of www.problemcar.nl zoeken op : Lekkage kachel Wrangler 2,5 Daarin heb ik puntsgewijs uitgelegd hoe het gaat en hoe lang het duurt. Succes, Les Charles
  11. Hallo Ab & Blue4.2, Bedankt voor de snelle reactie. Ab, jammer maar de 4.2 heeft andere maten. Dus zal maar eens naar B&S mailen. Bedankt, Les Charles
  12. Hallo liefhebbers, Betreft 2.5 l. 4 cil Gisteren gemerkt dat de achterste carterventilatie, op het kleppendeksel, in een volledig weggerotte rubber ring zit. Bij de dealer was zo'n ring niet los te bestellen. Iemand een suggestie? Alvast bedankt, Les Charles
  13. Hallo Border Patrol, Kleine reservoir is ZEKER van je achterste remmen. Meestal lekt één van de remcilindertjes. Revisiesetjes kosten weinig en zijn simpel te plaatsen. Maar je remvoeringen zijn wel naar de kl....ten, want doortrokken met remolie. Groetjes, Les Charles
  14. Hallo Border Patrol, Als zou blijken dat de kachelradiator lekt, hetgeen meestal natte voeten betekent voor je passagier: vervangen is een rotklus. Beschrijving te vinden op www.problemcar.nl Item: JEEP - Particulieren Op dit forum heb ik één & ander ook uitgelegd: pagina 15 Groetjes, Les Charles
  15. Hallo liefhebbers, De carterpan van mijn Wrangler 2.5 vertoont een aantal flinke roestpokken. Is die carterpan van dun blik of kan die wel wat hebben? Groetjes, Les Charles
×
×
  • Nieuwe aanmaken...