hai daar, ben nieuw hier en zit met een probleem...
ben sinds kort in het bezit van een cherokee 4.0 HO op lpg...
gisteren de auto lopend weggezet en vandaag kreeg ik hem niet aan de gang, nadere inspectie bleek, dat ik geen vonk heb... de vogende dingen zijn gechecked:
er komen 3 draden van onder uit de verdelerkap: 1 heeft continu stroom, de ander pulseert en de laatste is waarschijnlijk massa (geen stroom) dit is getest tijdens het starten
naar de bobine gaan 2 draden beide draden hebben voor een korte tijd stroom (12 volt? gemeten met een priklampje)
zodra ik het contact aanzet heb ik p beide draden stroom gedurende 1 tot 1,5 seconde, daarna valt het uit, probeer ik daarna te starten heb ik weer op beide draden voor dezelfde duur stroom...
bobine is ok
bij het starten vat op, da zodra het contact aangaat op precies dezelfde tijd de afluiters open en dicht gaan ook bij het starten gaan ze even open maar gelijk weer dicht...
volgens een maatje vn me zou 1 van de draden die naar de bobine loopt ook moeten pulseren , zodat de bobine precies op dat moment stroom geeftaan de verdelerkap...
moet ik gaan denken aan kapotte sensoren, ontstekingsswitch of misschien een kapotte ecu????
ben momenteel bezig om te controleren op draadbreuk... wat wil zeggen, dat k de hele kabelboom in het motorcompartiment uit elkaar aan het halen ben... draadjes volgen zeg maar
tijdens het zoeken op deze fora kwam ik ook het fenomeen brandstofpomp-weerstand tegen.... (zit op het linkervoorspatbord geschroefd) zou die er ook nog mee te maken kunnen hebben?
jeeps zjn erg fijne auto om te rijden, maar zoals het nu gaat, stap ik lever in mn fiat panda (op LPG )