Spring naar bijdragen

big dooley

Forum member
  • Aantal bijdragen

    6
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

big dooley's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. halleluja!! hij doet het weer!!! vandaag was de sensor binnen.. gelijk opgehaald en huis aangekomen erop gezet... zo makkelijk ging dat echter niet, ben zeker een half uur zoet geweest.... de kids hier inde buurt hebben er in ieder geval een hoop ieuwe woorden van me bijgeleerd, vrees ik... tussentijds ook gelijk een nieuwe vacuumvervroeger gehaald en gemonteerd voor de fiat panda (het dagelijkse woon/werk-autootje... rijdt op LPG, dus je lacht je rot bij de pomp) anyway, iedereen nog bedankt voor de tips hopelijk blijf ik nou een beetje ut de shit voor de rest van het jaar
  2. big dooley

    remschijven XJ

    overbodig geworden: 2 gebruikte remschijven voor een cherokee XJ het gaat om het oude model remschijf €50,- ex verzendkosten
  3. heb de stekker gechecked (zo slim was ik wel...) wd40 ingespoten etc etc geen resultaat daarna nieuwe sensor besteld... maandag zou ik hem op kunnen halen... ben benieuwd... de sensor zit inderdaad precies op dezefde plek als het oudere model... is inderdaad een flink pielkarwei om hem eraf te krjgen, maar het lukte uiteindelijk.... erop zetten zal nog leuker worden, denk ik
  4. ok, heb een code 12 gekregen (klopt, heb de hele nacht de accu eraf gehad) en een code 11... no crank signal to computer =>fault in wiring between crankshaft position sensor (CPS) and ECM (PCM or computer) or faulty CPS... ik mag aannemen dat die sensor naar de klote is... en aangezien het om een krukas gaat, zal die ook weer op een heerlijke plek zitten, vrees ik:wacko:
  5. thanks, die heb ik gelijk uitgeprint... morgen ga ik verder kijken... heb in de tussentijd de polen van de accu afgehaald... wie weet helpt het, als de ecu gereset wordt (wat dus gaat resulteren in een code 12....)
  6. hai daar, ben nieuw hier en zit met een probleem... ben sinds kort in het bezit van een cherokee 4.0 HO op lpg... gisteren de auto lopend weggezet en vandaag kreeg ik hem niet aan de gang, nadere inspectie bleek, dat ik geen vonk heb... de vogende dingen zijn gechecked: er komen 3 draden van onder uit de verdelerkap: 1 heeft continu stroom, de ander pulseert en de laatste is waarschijnlijk massa (geen stroom) dit is getest tijdens het starten naar de bobine gaan 2 draden beide draden hebben voor een korte tijd stroom (12 volt? gemeten met een priklampje) zodra ik het contact aanzet heb ik p beide draden stroom gedurende 1 tot 1,5 seconde, daarna valt het uit, probeer ik daarna te starten heb ik weer op beide draden voor dezelfde duur stroom... bobine is ok bij het starten vat op, da zodra het contact aangaat op precies dezelfde tijd de afluiters open en dicht gaan ook bij het starten gaan ze even open maar gelijk weer dicht... volgens een maatje vn me zou 1 van de draden die naar de bobine loopt ook moeten pulseren , zodat de bobine precies op dat moment stroom geeftaan de verdelerkap... moet ik gaan denken aan kapotte sensoren, ontstekingsswitch of misschien een kapotte ecu???? ben momenteel bezig om te controleren op draadbreuk... wat wil zeggen, dat k de hele kabelboom in het motorcompartiment uit elkaar aan het halen ben... draadjes volgen zeg maar tijdens het zoeken op deze fora kwam ik ook het fenomeen brandstofpomp-weerstand tegen.... (zit op het linkervoorspatbord geschroefd) zou die er ook nog mee te maken kunnen hebben? jeeps zjn erg fijne auto om te rijden, maar zoals het nu gaat, stap ik lever in mn fiat panda (op LPG )
×
×
  • Nieuwe aanmaken...