Hallo iedereen, eerst even voorstellen.
Mijn naam is Danie, getrouwd met Hettie en woonachtig in de provincie Groningen. Sinds enkele weken zijn we de trotse eigenaars van een GC 5.9 Limitid LX en die kan dan alleen maar van 1998 zijn.
Inmiddels hebben we ons eerste Jeep alarm/startblokkerings avontuur ook al beleefd. Misschien komt het sommige mensen op het forum bekend voor, maar ik had het, tot nu... nog nooit eerder gehoord.
Mijn vrouw gebruikt de auto door de week voor haar werk (mazzelkont, ik moet het in mijn lease fordje doen) en op de bewuste dag ging ze na haar werk in het dorp nog wat boodschappen doen. Bij de eerste paar winkels niets aan de hand totdat ze de Jeep op een bepaalde plek voor een winkel had geparkeerd. Bij het verlaten van de auto de centrale vergrendeling (en dus ook het alarm en de startblokkering) geactiveerd, niks loos. Bij terugkomst, met geen mogelijkheid de deuren weer te ontgrendelen (afstandbediening). Ten einde raad de deur met de sleutel geopend, je raad het al, het alarm gaat met veel misbaar af en natuurlijk niet te starten vanwege de nog steeds actieve startblokkering. Na telefonisch overleg ben ik naar huis gereden om de tweede sleutel met afstandbediening op te halen en het daarmee te proberen. Bij aankomst had de winkelier al verteld (dankzij het bij tijd en wijle afgaand alarm) dat 3 van de 5 auto's die op die bewuste plek geparkeerd stonden, niet meer wilden starten. Volgens de man omdat kabels onder de weg voor een dusdanig storingsnivo zorgen, dat de installatie in de auto niet meer reageert op de afstandbediening. Hij bleek gelijk te hebben want ook de tweede sleutel bood geen soelaas. De auto in zijn vrijstand (eerst de sleutel in het kontakt voordat dit wil en dus weer veel herrie van het alarm, en alle winkeliers uit de buurt inmiddels in de winkeldeur te kijken) met zijn tweeen een meter of vijf naar voren geduwd en.. het werkt weer. De winkel heeft geen automatische deuren dus dat kan het probleem niet zijn. Maar kabels onder de weg door die een dusdanig storingsnivo geven en dan ook nog op of in de buurt van de frequentie van de afstandbediening lijkt mij ook erg vreemd, omdat dat soort signaal of datakabels vaak van een afscherming zijn voorzien. Zeker ook omdat het grondkabels zijn.
De vraag is nu of er meer Jeepers zijn met soortgelijke ervaringen en vooral ook hoe weet je nu waar je beter niet kan parkeren?
Voor een keer is dit wel lachen en we weten nu de oplossing, maar regelmatig een Jeep van bijn twee ton door de straat lopen duwen wordt niet onze hobby!
Ik neem aan dat we nu door dit typische voorval wel zijn ingeweid...
Ook willen we graag nog even kwijt dat we veel nuttige informatie, aankooptips, enz. van het Jeepforum hebben gehaald voor dat we uiteindelijk de voor ons passende Jeep hebben gevonden, iedereen bedankt voor zijn of haar bijdrage daaraan!