Spring naar bijdragen

jaccobrouwer

Forum member
  • Aantal bijdragen

    12
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over jaccobrouwer

  • Verjaardag 20/06/1977

jaccobrouwer's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. ... Ik heb dat ook gehad, bleek achteraf dat de banden (met name achter) niet gelijkmatig zijn afgesleten, daardoor zijn ze niet rond meer en ontstaat bij een bepaalde snelheid gehobbel. Je kan dat bij een profile vestiging zo laten controleren. Ik bleek er banden onder te hebben zitten van verschillende leeftijden, één orginele zelfs, ruim 11 jaar oud :-) Ik heb er uiteindelijk 4 nieuwe onder laten zetten. €500 was de schade
  2. De laatste tijd merk ik dat er een schurende geruis komend van de achterzijde toeneemt in volume. Het is welliswaar nog niet het geluid van een remmende trein maar ik vind dat het toch tijd wordt om daar wat aan te doen. Er gaan vele verhalen de ronde over een ‘know error’ als het gaat over wiellagers bij een Cherokee XJ maar ik heb vele testen en combinaties uitgeprobeerd om een goede probleemanalyse te maken wat het probleem zou kunnen zijn … Als je tijdens het rijden de automaat in N zet lijkt het schurende geruis licht af te nemen. Zet de versnelling weer terug in D en geef gas, dan hervat het schurende geruis zich. Laat je de auto uitrollen in N dan lijkt het schurende geruis zich duidelijk te bevinden in het rollen van de wielen, met name aan de achterzijde. Het rijden in 2WD of 4WD maakt geen verschil. De vragen die ik heb, Wiellagers of aandrijflagers of misschien wel beiden? … Kun je slijtage van dergelijke onderdelen voorkomen door het te goed en regelmatig te onderhouden of is dit inderdaad een bekende kwaal waar we niks aan kunnen doen? … Indien het nodig is om deze na ruim 10 jaar te vervangen, Is spoed dan vereist om dit te herstellen? en hoeveel tijd kost dit gemiddeld? Dank voor jullie feedback! Jacco
  3. Cherokee XJ uit '98 Grts, Jacco
  4. Case clossed! .. de CO waarden zijn goedgekeurd. De CAT bleek toch de boosdoener te zijn. Dank voor jullie reacties!
  5. ... De nieuwe Cat zit er onder. De cat is uiteindelijk bij www.gkcats.nl aangeschaft. De komende dagen beetje rijden en dan terug voor de keuring. De koppeling van de uitlaat op de cat laat nog wel wat lucht ontsnappen, hopelijk zet dit door de warmte nog wat uit anders moeten we de klemmen nog wat verder aandraaien. Wordt vervolgd ...
  6. Vrijdag a.s. gaat 'ie op de brug ... kijken wat we dan tegenkomen. 'T blijft een apart verhaal dat het erop lijkt dat de Kat binnen een jaar na APK de geest heeft gegeven. Dus ik ben erg benieuwd of de vervanging de juiste waarden gaat opleveren. Over het 'zweten' van de koppakingen hoor ik verschillende verhalen. De verhalen varriëren van ... 'dat hoort zo' ... 'lekker zo laten' ... en heftige verhalen over veel arbeid rondom het vervangen van koppakingen en het valkken van de koppen. Wordt vervolgd ...
  7. ... Volgens mij stoot ik hier tegen een zeer dealer been ?
  8. Ok, goed om jouw ervaringen te horen! De kat ga ik laten vervangen, 't zweten laat ik ook nog ff door een andere bron beoordelen, om zodoende de grijpgrage dealer te toetsen, 't zijn tenslotte moeilijke tijden voor de heren autobedrijven Wordt vervolgd ...
  9. Jeep'ers, Vanmorgen is het e.e.a. uitgelezen bij de dealer, de katalysator blijkt zo goed als leeg te zijn, de aanweizg censoren proberen dat naar alle macht te corrigeren waardoor er geen goede meeting kan plaats vinden. Plan de campagne is volgens de dealer nu als volgt, Katalysator laten vervangen, vervolgens alle bougies en kabels controleren en eventueel laten vervangen, vervolgens het management van de LPG installatie laten fine tunen (staat nu nog op kopie van bezine management) ... en dan vervolgens opnieuw laten meten. Daarnaast hebben ze ook geconstateerd dat er diverse koppakkingen 'zweten' in het motorblok. 2 vragen die bij mij ontstaan. Vraag 1, is de voorgestelde aanpak voor de CO2 waarden een logische aanpak en is dit de juiste? vraag 2, zijn de zwetende koppakkingen een veel voorkomend euvel? en is dit hell of a job om te corrigeren? Thnx! Jacco
  10. Ze voeren twee producten, volgens mij heb ik deze http://www.czakram.nl/landi.php Overigens worden de sensoren binnenkort uitgelezen bij de Jeep Dealer in Amsterdam ZO, kost €45 en dan maar vingers crossed dat ze 'rotte appel' kunnen identificeren. Wordt vervolgd ... overigens neem ik al jullie mogelijke oorzaken mee in de problem solving,waarvoor veel dank! ... maar nu eerst uitlezen. Wordt vervolgd!
  11. ... Afgelopen week is er een LPG onderbouw installatie aangebracht op mijn XJ 4.0 Limited uit 1998. De installatie is geheel volgens planning en zonder problemen verlopen. Uiteraard dient het voetuig vervolgens door de erkende installateur weer aangemeld te worden bij de RDW. Dit kan hij alleen doen als alle,door de RDW, gestelde eisen wordt voldaan. Eén van deze eisen is het halen van de wettelijk percentages rondom CO2 uitstoot. Deze wordt bij mij niet gehaald. Er zijn volgens de installateur twee sencoren die invloed kunnen hebben op deze waarden. één zit er voor de katalysator en één achter de katalysator. De voorste sensor geeft electronish de juiste waarden af. De achterste bleek niet eens aangesloten te zijn,de kabel was i.i.g. los of defect. Voor de zekerheid is deze sensor in z'n geheel vervangen. Ondanks het vervangen van de achterste sensor zijn de waarden na meeting toch te hoog en kan de auto niet worden aangemeld bij de RDW. Worst case scenario en de volgende stap is volgens mij het vervangen van de Katalysator. Is er iemand die al eerder een dergelijk probleem aan de man heeft gehad? ... Of heeft er iemand Suggesties voor een mogelijk andere oorzaak? Thnx! Jacco
  12. ... Weet iemand wat de mogelijkheden zijn voor het aansluiten van een externe geluidsbron (lees iPod,harddisk of CD/DVD wisselaar met MP3 afspeelmogelijkheid) op een Cherokee 4.0i Limited uit '98? Deze uitvoering heeft onder de achterbank een versterker ... Thnx 4 the feedback! Jacco
×
×
  • Nieuwe aanmaken...