Spring naar bijdragen

suprcow

Forum member
  • Aantal bijdragen

    13
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over suprcow

  • Verjaardag 14/10/1979

suprcow's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. ja remmen reiniger denk ik ook jah hopelijk komt het goed bedankt voor de duimen gestress allemaal...
  2. ik kwam vandaag dus stil te staan en die route mobiel man heeft er toch zo een 2 uur naar gekeken uiteindelijk is het allemaal niet gelukt helaas hij kreeg m nog heel even aan de praat toen de luchtfilterslang losgekoppeld was en hij er remmenolie ofzo inspoot tijdens startpoging maar na een 30 seconden viel ie weer uit net toen ik zo blij was haha maar hij weet dus niet echt de oorzaak want later toch niet meer gelukt... hij dacht aan te weinig benzine toevoer maar de accu leek achteraf volgens hem t probleem niet te zijn daardoor hij stortte met de multi meter erop wel helemaal in tijdens pogingen ... alle zekeringen weer doorgemeten... afijn uiteindelijk was ie door die bergings auto opgeladen en word ie vanuit almere naar veldhoven gebracht waar ik zaterdags toch een garage afspraak had staan dus ze leveren goeie service met zelfs 48 uur vervangend vervoer dus routemobiel krijgt de thumbs up van mij deze ronde. zal wel een dure grap worden om alles op orde te krijgen zaterdag... ow ow ow
  3. het was een bobine wat ik besteld had nieuw voor 60 euro dat kan al beter kloppen dan zeker... presies nu zit ik weer te wachten op routemobiel.. hij wou net niet meer starten arfgh kweet t niet meer mischien nieuwe accu laten proberen via die gasten want toen alles nog werkte zag ik m al zienderogen minder worden daarom liet ik die bobine toen doen zodat ie weer goed zou moeten opladen hopelijk lost een nieuwe accu wat problemen op kweeniet hoe oud dat ding is wat erin zit namelijk...
  4. over die massas... het zou goed kunnen zijn dat dat het probleem is maar ben zelf niet al te handig nog en volgende week ik een garage afspraak bij de proffessional hopelijk weten we dan meer!
  5. het was een zwart ding ongeveer zo groot als een tennisbal zit vlak bij de verdelerkap geloof ik? maar mischien had ik mazzel wat ook verschrikkelijk is... sinds eergisteren middag werkt alles ineens weer.... en gisteren ook nog steeds alles perfect werkend... dat is wel tof maar ook weer niet erg handig want ik wil wel dat het opgelost word en binnenkort heb ik dus de garage afspraak hehe denk dat het makkelijker zoeken is als t niet werkt dan zoeken naar iets wanneer alles werkt echt raar na 2 maanden helemaal niets sinds alles weer werkt is me wel opgevallen dat als ik moet remmen voor een stoplicht mijn voltmeter van 14-15 volt een heel eind terugvalt naar rond de 9 volt en toen de verschijnselen er waren mijn kachelmotor ook terugviel en bij het optrekken kwam mijn kachel weer volle toeren op gang en mijn voltmeter weer terug naar de 14-15 volt.... tevens is me later toen niets werkte opgevallen dat ook mijn airco af en toe zomaar aanging althans t sneeuwvlokje kwam aan en dat alleen het lucht inlaten werkte en niet het laten circuleren... nu alles ineens weer werkt lijkt het me mogelijk uit te sluiten dat het mijn instrumenten paneel of boordcomputer is behalve als er echt een contactbreuk in of rond een van beide zelf zit? alvast allemaal een hele fijne jaarwisseling gewenst~!! en voorzichtig met vuurwerk he!
  6. wandeld dat niet zwaar met zo een jeep? trouwens -5 graden vannacht in amsterdam er zullen wel een hoop nieuwe topics aankomen deze week
  7. ik denk dat het tijd word dat ik een multi meter aan ga schaffen jongens hahah stel ik heb een multimeter hoe meet ik die dynamo dan welke spanning moet er op staan als ie aan en uit is? denk dat ik er maar is eentje ga kopen dan kan ik wat duidelijker zijn volgens mij heb ik er een nieuwe dynamo inzitten trouwens dus het ljikt me toch een erg kleine kans dat die niet goed zou zijn ik liet de dynamo vervangen bij zn grote beurt toen tegelijk en had toen alleen voor t onderdeel 60 euries betaald als ik het met goed herinner kweeniet of je voor dat bedrag normaal een nieuwe dynamo hebt eigenlijk ik zal toch niet zo stom geweest zijn voor een 2e hands te gaan hoop ik en het was indd zo dat alles sochtends weer werkte maar dat is nu niet meer het geval dus alsdat hetwel zou zijn geweest waardoor t kwam dan zal nu de boord computer wel defect zijn geraakt door het aan uit gebeuren maarlaat ik niet te hard van stapel lopen
  8. ik had gisteren nog even onder beide stoelen gekeken en gerommeld terwijl ik naar het instrumenten paneel keek maar geen reactie nu weet ik tenminste wat fisches zijn en zo een busje contact spray is wel een goeie ja zal ik ook maar eens naar kijken tegen die tijd.. ik kan ook helemaal nergens een bediening voor mijn stoel verwarming vinden haha ik kijken zoeken en doen nergens niet in me dashbordof aan mn stoel niet een knop kunnen vindenen ik vraag me echt af of ik t wel heb want heb ook nog nooit iets van stoelverwarming gemerkt ik zal maar eens dezoekfunctie gebruiken indd ik leer een boel bij hier
  9. ja klopt in het begin was de storing maar heel even dus toen kon ik er niet mee naar de garage indd wantelke keer na heel even deed ie t weer volledig alleen nu is het (gelukkig??) continue dus is er wel wat aan te doen hopelijk al vanaf het moment dat ik mn jeepie kocht heb ik hier lekker veel gelezen en net voor ik postte nog 15 paginas terug gelezen maar kon daarin niet veel vinden en aangezien het een meervoudig technisch probleem lijkt te zijn heb ik toch maar geprobeerd een nieuwe post aan te maken ben tot nu toe heel blij met alle reacties in elk geval hopelijk kom ik er nog uit
  10. nu je het zegt... volgens mij heeft mijn stoel verwarming het nog nooit gedaan eigenlijk ik weet het eigenlijk niet ik heb er nooit op gelet nog zou je als de stoel verwarming het doet het zwaar moeten merken dat je het effect echt zwaar voelt? en zo ja waar moet ik op letten als ik ernaar wil kijken moet ik onder mijn stoel kijken lopen daar draden of??? en wat bedoeld de andere persoon met fisches? bedoel je waarschijnlijk de zekeringen mee? ik heb ze er allemaal uitgehad en visueel geinspecteerd op roest of corosie en of ze er nog goed uitzagen qua het verbonden draadje, tevens heb ik een garage en een electricien al alle zekeringen doorlaten meten en konden er niets aan ontdekken. toen had ik zelf een helder moment heb ik alle zekeringen onderling gewisseld uiteraard alleen degene met dezeflde waardes maar dan op andere plekken en er ontstonden geen andere electrische problemen ineens op andere plekken door een defecte zekering ofzo naar mijn idee en dat het een kabelbreuk of massa probleem is is bijna zeker dat was mij al door meerdere mensen verteld en kwam ook uit de full vehicle scan eruit dat is zo vervelend aan dit probleem dat he zoveel tijd kost en dus heel erg duurkan worden maar ik ben nu wel heel benieuwd geworden naar mijn stoelverwarminf=g ahah ik zit op mijn werk dus kan nog niet kijken maar zal ik zeker doen vanmiddag oeie tip wie weet! ben echt benieuwd
  11. ik heb inderdaad later ABSproblemen gekregen maarhet lijkt apart te zijn van die andere problemen althans hoe het op mij overkwam omdat het later pas gebeurde als dat die problemen met het instrumenten paneel begonnen ik ben een totale leek verder dus meten van waardesen dingen gaat er niet inzitten ook al heb ik wel het haynes boek erbij gekregen met alle schemas enzo ik kan het niet lezen helaas ik las veel goede verhalen en heb dus maar besloten contact op te nemen met die jongens van 4x4 in veldhoven via grandcherokee-parts.nl en die waren zeer bereid een afspraak te maken om ernaar te kijken voormij het is wel een verschrikkelijk eind rijden vanuit almere maar ik heb het er toch wel voorover nog dus maar een afspraak met ze gemaakt ze hebben als het goed is alles liggen om het probleem te verhelpen ze willen diverse dingen erin verwisselen en dan betaal ik wat er uiteindelijk nodig bleek aan onderdelen. ditklinkt heel erg netjes als een goedeoplossing en ik zalzeker de oplossing als die er komt hier nog plaatsen zodat de rest het weet voor inde toekomst
  12. hoi mensen ik heb sinds kort een ernstig probleem met mijn jeep grand cherokee 4.0 litre uit 93' het lijkt op een electrisch probleem en ik krijg verschillende verhalen van mensen te horen maar niemand lijkt me echt te kunnen helpen inclusief 3 garages. het volgende is het geval het begon met het uitvallen van mijn tellerklok ( voltmeter, olie druk, kilometerteller en toerenteller) hij krijgt nog wel stroom want de verlichting erin werkt wel alleen de meeste aanwijzers doen het niet meer.. mijn olie temperatuur meter doet het wel maar niet goed want hij slaat helemaal naar rechts uit ( 125 graden ) dit gebeurde eerst allemaal af en toe tijdens het rijden waarna hij even later gewoon weer bij sprong pats alles werkte weer... op dit moment dacht ik owjeej maar liet het nog even begaan want alles werkte vrij snel weer tijdens het rijden. dit werd alleen ietsjes erger want later ging alles uit tijdens het rijden maar nu moest ik mijn auto eerst een nachtje uit alten staan en vervolgens deed alles het sochtends weer naar behoren. in het laatste stadium deed ie het helemaal niet meer maar kwam hij ineens weer heel even terug om vervolgens nu helemaal niet meer te werken. ik heb toen op aanraden van een garage een nieuwe tellerunit besteld (welke later net niet de goeie bleek dus zit er nu niet in) ik heb diverse mensen al dingen laten meten, alle zekeringen zijn goed en er is niets veranderd of toegevoegd sinds ik de auto heb zoals een andere radio of iets dergelijks. wel leek sinds mijn aanschaf de accu steeds heel langzaam iets minder stroom vast te houden maar dit was opgelost toen ik een grote beurt heb laten doen, hier werd alles voor een grote beurt en de dynamo vervangen. de boord computer bovenin valt/viel telkens tegelijkertijd uit met het klokpaneel en mijn airco (digitaal tellertje) geeft op dat momement wanneer hij uitviel en nu dus continue ineens hele rare waarden aan wat waarschijnlijk de fahrenheid waarden zijn. tevens kan ik bovenin mijn verlichting met de deur dicht niet meer aandrukken terwijl hij wel werkt als ik mijn deur opendoe. dit alles heeft met elkaar te maken en kwam ook tegelijkertijd in het begin in en uit en nu dus continue. ik ben toen naar de officiele jeep dealer geweest voor een full systemscan waar het volgende uitkwam: - geen storingen in de motor computer - geen storingen in de automaat computer - busprobleem bij body computer: body computer short to battery busprobleem bij abs computer: abs computer short to battery volgens de jeep dealer : ergens ligt een gedeelte van de bus bedrading aan massa of een plus waar dat niet hoort. mogelijke oorzaken: draadbreuk, verkeerde aansluiting van accesoires. oke het zijn dus geen accesoires want daar heb ik niets mee gedaan en ze raadde mij bij de jeep dealer af het daar door te laten meten omdat zij heel erg duur waren per uur wat op mij overkwam dat ze er geen zin in hadden toen ik erover doorvroeg. 2 andere garages en een electriecien/monteur op mijn werk konden bij doormeten helemaal niets vinden en hebben al wat uurtjes met mijn auto gespeeld. ik weet het niet meer het lijkt of niemand mij kan helpen vandaar hier mijn laatste noodkreet, als je iets weet een idee hebt of wat dan ook houd ik mij aanbevolen ben dankbaar voor elk advies zou niet graag mijn jeep weg moeten doen maar ik zie het somber in want over exact een maand moet hij gekeurd zijn. ondertussen ben ik nu van plan toch maar weer een nieuwe kilometer teller unit klok te gaan bestellen om dat nog maar is te proberen in te laten bouwen kijken of dat helpt ik weet t niet meer, ben van mijn jeepie gaan houden en wil m eigenlijk niet kwijt.. ik woon in almere en ben mischien op zoek naar een medeliefhebber die hulp kan bieden tegen natuurlijk wat betaling hopelijk vind ik vandaag zo een kilometer teller klok. Vriendelijke groet Dennis.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...