Spring naar bijdragen

Bart Hol

Forum member
  • Aantal bijdragen

    6
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Bart Hol

  • Verjaardag 24/12/1970

Bart Hol's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. jamaar jamaar .............. wat was het defect nou??
  2. Hallo Zino, Ik zou toch ff van vooraf aan beginnen. Zorg dat de Jeep horizontaal staat (dus voor en achter de juiste hoogte). Staat de jeep voorover (bijv. hogere veren achter) dan wordt het sturen "zoekeriger", staat ie achterover (door bijv. doorgezakte achterveren zoals bij menig CJ), dan wordt het sturen lastiger. Dat alles komt door de hoek waaronder de fusee staat. Mijn advies: als de auto recht staat, zorg dat alle mogelijke stelbouten/moeren gangbaar zijn en laat de uitlijning controleren door een specialist, bij voorkeur niet een snelfitter zoals Kwikfit maar een firma die ook zware bedrijfswagens aankan.
  3. Ik denk niet dat de timing verkeerd afgesteld staat maar dat deze door een of andere oorzaak aangepast wordt. Als je geklapper aan de achterzijde (vliegwiel-/koppelingszijde) hoort als de motor slecht draait dan zal dat wel de koppelingsplaat zijn. Hebben jullie al geprobeerd om bij slecht draaiende motor stuk een voor een alle bougiedoppen los te trekken? (met andere woorden: kijken of het 1 specifieke cilinder is)?
  4. Ik ben wel benieuwd naar de argumenten om naar brandstof te kijken. Het zou kunnen: -Pomp levert te weinig, geen vermogen (alsof tank leeg is). Stoppen, motor uit, resetten. contact aan (pomp gaat draaien en bouwt wat voorraaddruk op) motor starten.
  5. Aanvulling: Nog vergeten: kabels en stekkers op breuk controleren. (kabelbreuk wordt nogal eens onderschat als pech-oorzaak).
  6. Ramon, FF aangemeld en alles doorgelezen (het is toch te koud om de lunchpauze buiten te lopen). De beschreven symptomen lijken mij een probleem met timing. Distri-ketting is van invloed (althans de rek en/of spanner) maar ook de ontsteking. Als je in het bezit bent van een stroboscoop-timinglamp kan je kijken of er wat gebeurt met het ontstekingstijdstip als de storing optreedt. Wellicht is er wat mis in de ontsteking, controleer (voor zover aanwezig): bobine, kabels, verdeler/kap en bougies. Ik heb zelf al eens een soortgelijk geintje met een V8 gehad waarbij de bobine op het blok gezakt was en te warm werd. Ook al eens een geintje met verkeerde bougies meegemaakt. Een scheurtje in het kunstofhuis van een of ander onstekingsdeel is ook een beruchte: Bij warme motor gaat trekt scheurtje open en komt er vocht binnen. Hoop dat je een verwarmde garage hebt.... En keep us posted. Gegroet, Bart
×
×
  • Nieuwe aanmaken...