Spring naar bijdragen

Harry H

Forum member
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Harry H's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Net nu ik bezig ben met verkoop van mijn XJ, loop ik tegen het volgende aan: De kachel geeft alleen maar warme lucht in combinatie met een niet aanslaande airco. (Die pas is bijgevuld). Ik heb geen Haynes oid. bij de hand. Wie weet raad ! Want ik wil dit graag fixen. Groet Harry
  2. Om budget vrij te maken voor mijn andere liefde (Alfa), verkoop ik mijn Amerikaanse Cherokee Laredo (= Europese LTD) uit 1988. Tellerstand 130.000 mls. Apk tot mei 2007. Low-Output met een goedwerkende Command-Trac aandrijflijn met automatische bak. De auto is uit California geïmporteerd en heeft een VOLLEDIG roestvrije koets. Ook is de eerste lak nog in zeer goede staat en nergens dof (ook de kap niet). Bovendien is het al het chroomwerk in nieuw staat (nergens roest of pitjes). De auto is voorzien van mooie RVS-Sidebars en Trekhaak. Omdat een Amerikaanse Laredo hetzelfde is als een Europese Limited, heeft de auto allle Limited optie's. De auto heeft ondanks zijn leeftijd nog een stoere en frisse uitstraling waarmee ik regelmatig wordt gecomplimenteerd. Technisch is de auto zeer goed te noemen, Hoewel er wel een aantal kleine elektrische mankementjes zijn zoals een niet werkende achterruitwisser en twee electrische ramen die niet zonder hulp open en dicht gaan. In ieder geval heeft de auto een prachtige totaal-uitstraling en eentje als deze komt niet snel meer voorbij. Vraagprijs 2000 euro. Met vriendelijke groet Harry Hoogenkamp tel 0616880755.
  3. Na een kwartiertje bj de tandarts te zijn geweest, Was mijn XJ morsdood. Niets werkt meer behalve mijn verlichting. De startmotor krijgt geen stroom.De accu is vol. Eerst dacht ik dat de automaat niet in de p -stand stond, maar na wat met de pook heen en weer gejutterd te hebben was er zero resultaat. Iemand enig idee ? Startrelais ? Start onder breker ? Contactslot ? Op welke manier is het elektrisch contact van de P-stand geregeld ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
  4. Ik heb het raam losgekoppelt, naar boven gehesen en met tape vastgeplakt. Op het motortje staat stroom maar behalve een droge klik gebeurt er niks. Een tijde geleden al het hele spul ingespoten met wd 40, maar nu lijkt het apparaat helemaal geen zin meer te hebben. Vanavond nog even goed kijken. Anders haal ik aan andere.
  5. Wanneer ik jullie adviezen zo bij elkaar optel denk ik dat er weinig mis is met de motor. Om de proef op de som te nemen ben ik vanochtend met de caravan nog even de snelweg opgegaan, met de bak in de tweede trap. Dat gaat een stuk beter ! In de derde trap komt er bovenaan een overdrive in, waardoor de toeren nog meer zakken. Logisch dat je dan niet meer versneld met een caravan. Nu daags na terugkomst blijft de motor wel wat warmer. Olie en koelvloeistof uiteraard gechekt. Geen vloestof verlies. Maar ja.. om met één van jullie leuke onderschriften te spreken.....een jeeprijder ergert zich niet hij verwonderd zich slechts NB Vanochtend een hevige regenbui...geeft de linkerraammotor de geest. Bleef dus openstaan. Ik hoor alleen maar een droog klikje maar er komt geen beweging in. Komt dat bekend voor ? Raammotor vervangen ? Waar vind ik die ?
  6. Kijk... dit licht op de zaak neemt een hoop zorgen weg.
  7. Op weg naar huis in Nederland heb ik gekruist op 65 mijlen, waarbij het machien in de derde trap stond. Hij kreeg daarbij eerder de neiging om af te zakken dan om sneller te gaan. Ik begrijp dat ik onder zulke omstandigheden beter in twee kan blijven ?
  8. Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet gedaan heb. Ben dermate volgas naar boven gereden dat de automaat niet vaak de kans kreeg naar drie te schakelen. Maar je hebt natuurlijk wel een punt.
  9. Net terug van een vakantie in het Zwarte Woud. Daar ben ik met mijn 88er cherokee Laredo met low output en Kip-caravannetje heen geweest. De auto is voorzien van een drietraps-automaat. Dit is mijn eerste ervaring met deze auto als caravan-trekker en ik moet eerlijk zeggen dat de prestatie's heuvelopwaarts mij een beetje tegenvielen. De caravan is relatief klein ( 3.90 mtr. eigen gewicht 690 kg). Toch kwam het hele spul bovenaan (de lange heuvels) op de autobahn te kort en werd ik vaak voorbij gestoken door busjes met caravans en campers. Ik zou er niet graag een grotere en zwaardere caravan achter willen hebben. Zou het het aan de bakverhoudingen van de drietrap gelegen kunnen hebben ? Of zou er sprake kunnen zijn van een verkeerde motorafstelling. NB Zonder caravan presteert de wagen uitstekend. Heeft iemand hier ervaring mee ?
  10. Hoi. Ik ben nieuw hier en ik hoop dat ik veel van het forum kan leren. Sinds vorige week ben ik in het bezit van een 88er cherokee. Natuurlijk ben ik er druk mee bezig om alle dingen die niet lekker werken aan te pakken. De electrische ramen werken bij voorbeeld niet naar mijn zin. Ze doen het wel maar langzaam en blijven vaak halverwege steken bij op of neer gaan. Omdat ik dacht dat het lag aan onvoldoende smering heb ik alle deurpanelen eraf gehaald om eens nader te kijken. Alles bleek netjes in het vet te staan. Heeft iemand van jullie tips om dit weer goed gangbaar te maken of af te stellen ? BVD. Groet Harry
×
×
  • Nieuwe aanmaken...