Pedrie Geplaatst December 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2007 Hallo medejeepers, Sinds kort in bezit van een GC van 1999 4.7 V8 en heb de volgende vraag: afgelopen middag ongeveer 75 km rit gemaakt en zoals gewoonlijk op vrijdag ook in de file gestaan, dus veel geremd. Onderweg opeens een vreemd aanloopgeluid onder de auto bij het optrekken tijdens de file en dat verdween weer na korte tijd, dus ben niet gestopt. Aangekomen op eindpunt een (bijna) roodgloeiende remschijf links achter. (rechts alleen warm) Op terugweg zo weinig mogelijk geremd en geen file op de A-2 en thuisgekomen wel een warme velg maar niet bijna roodgloeiende schijf zoals op de heenweg. Nou heb ik al hier en daar wat gelezen over snel kromtrekkende remschijven bij een WJ maar de auto remt verder goed. Twee dagen geleden rook ik alleen wel aan dezelfde kant een branderig rubberluchtje aan het einde van een relatief kort ritje... In hoeverre is mijn verhaal ernstig en is het erg dat de schijf tot op heden(aan één kant) zo heet wordt? Ik heb de auto pas drie weken dus moet ik hiermee terug? (auto is ook vier weken geleden gekeurd) wie wil zijn wijsheid met mij delen??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2007 Waarschijnlijk zit er een remklauw vast. Dit hoort natuurlijk niet, als je m pas drie weken hebt, zou ik even terug gaan. Niet al te lang mee blijven rijden in ieder geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2007 D'r zit beslist een klauw vast. En als de schijf roodheet was, dan zal die ook beter even vervangen moeten worden. (Wat neerkomt op een klauw reviseren, 2 nieuwe schijven en een setje remblokken achter.) Terug dus. En vlot! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pedrie Geplaatst December 22, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2007 Ben zojuist bij de garage geweest en hij gaf aan dat ik maandag a.s de auto even mag brengen. Dan controleert hij de boel en maakt alles weer gangbaar. Schijnt momenteel bij veel auto's te gebeuren ivm vrieskou op de remcylinders. wordt vervolgt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2007 Ben zojuist bij de garage geweest en hij gaf aan dat ik maandag a.s de auto even mag brengen. Dan controleert hij de boel en maakt alles weer gangbaar.Schijnt momenteel bij veel auto's te gebeuren ivm vrieskou op de remcylinders. wordt vervolgt... Komt inderdaad vaker voor, maar vrieskou??? Als je schijven zo heet zijn is de remklauw wel ontdooit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2007 Pff.. en hoe moet het dan als het toevallig 20 graden gaat vriezen... Vastvriezen kan hoor, maar dan is er al meer aan de hand. (of.... je hebt water ipv remolie:blush: ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst December 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2007 Ik heb het bij mijn WJ ook gehad, maar niet door de vrieskou hoor Het was bij mij het mechanisme van de handrem wat vast was gaan zitten, doordat er teveel zand in zat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LENZ Geplaatst December 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2007 Je remklauw wordt wel heet, maar je handremkabel niet en blijft dus remmen zolang deze nog bevroren is, is ook de reden waarom je een auto bij vorst niet op de handrem mag parkeren, maar dat wisten jullie toch allemaal al!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.