Spring naar bijdragen

roodgloeiende remschijf achter


Recommended Posts

Hallo medejeepers,

Sinds kort in bezit van een GC van 1999 4.7 V8 en heb de volgende vraag:

afgelopen middag ongeveer 75 km rit gemaakt en zoals gewoonlijk op vrijdag ook in de file gestaan, dus veel geremd.

Onderweg opeens een vreemd aanloopgeluid onder de auto bij het optrekken tijdens de file en dat verdween weer na korte tijd, dus ben niet gestopt.

Aangekomen op eindpunt een (bijna) roodgloeiende remschijf links achter. (rechts alleen warm)

Op terugweg zo weinig mogelijk geremd en geen file op de A-2 en thuisgekomen wel een warme velg maar niet bijna roodgloeiende schijf zoals op de heenweg.

Nou heb ik al hier en daar wat gelezen over snel kromtrekkende remschijven bij een WJ maar de auto remt verder goed.

Twee dagen geleden rook ik alleen wel aan dezelfde kant een branderig rubberluchtje aan het einde van een relatief kort ritje...:blink:

In hoeverre is mijn verhaal ernstig en is het erg dat de schijf tot op heden(aan één kant) zo heet wordt?

Ik heb de auto pas drie weken dus moet ik hiermee terug? (auto is ook vier weken geleden gekeurd)

wie wil zijn wijsheid met mij delen???:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zojuist bij de garage geweest en hij gaf aan dat ik maandag a.s de auto even mag brengen. Dan controleert hij de boel en maakt alles weer gangbaar.

Schijnt momenteel bij veel auto's te gebeuren ivm vrieskou op de remcylinders.

wordt vervolgt...:no:

Komt inderdaad vaker voor, maar vrieskou??? Als je schijven zo heet zijn is de remklauw wel ontdooit.:ohmy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...