Spring naar bijdragen

High output Alternator


Charon
 Share

Recommended Posts

Hi,

Ik ben op zoek naar een andere dynamo voor m'n 89er (4cyl) YJ. Liefst met minimaal 150A. Heeft iemand dit al eens gedaan? Ik heb gehoord dat een uit een BMW diesel 150A levert, zijn er nog meer personenwagens die met soortgelijke zijn uitgerust?

Vond op het net:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/75-90-JEEP-CJ-WRANGLER-YJ-HIGH-OUTPUT-ALTERNATOR-180-A_W0QQitemZ130184814868QQihZ003QQcategoryZ33573QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Iemand hier zijn mening over???

Ik weet dat Mean Green Alternators zeer goed staan aangeschreven, maar da's nog ff sparen!!

Ik snap dat een "opengewerkte" dynamobehuizing niet de voorkeur heeft ivm de bagger onder de kap...

Charon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,

Ik ben op zoek naar een andere dynamo voor m'n 89er (4cyl) YJ. Liefst met minimaal 150A. Heeft iemand dit al eens gedaan? Ik heb gehoord dat een uit een BMW diesel 150A levert, zijn er nog meer personenwagens die met soortgelijke zijn uitgerust?

Vond op het net:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/75-90-JEEP-CJ-WRANGLER-YJ-HIGH-OUTPUT-ALTERNATOR-180-A_W0QQitemZ130184814868QQihZ003QQcategoryZ33573QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Iemand hier zijn mening over???

Ik weet dat Mean Green Alternators zeer goed staan aangeschreven, maar da's nog ff sparen!!

Ik snap dat een "opengewerkte" dynamobehuizing niet de voorkeur heeft ivm de bagger onder de kap...

Charon

ik heb er hier een gekocht, snelle levering en goed spul

http://stores.ebay.com/GRAND-ALTERNATORS-AND-STARTERS_Chrysler-Jeep-Dodge-Plymouth_W0QQcolZ2QQdirZ1QQfsubZ7731119QQftidZ2QQtZkm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm...

Zal misschien best, maar bij veel dynamo's en startmotoren staan jaartallen...;)

2 voorbeelden:

febd_1.JPG

1987-1998 JEEP Wrangler, Grand Cherokee, Cherokee,4.0-4.2L

1987-1992 JEEP Comanche 5.9L

Nou.. de 4.2 motoren tot ongeveer '90 hadden toch echt de oude AMC starter mer separaat relais!

:yes:

6080_1.JPG

JEEP WRANGLER DODGE CARAVAN 160AMP 1988-1998 ALTERNATOR

Mooi ding... maar je moet wel ff goed verder lezen. Daar staat dan dattie voor de Wrangler/Cherokee '91 tot '98 is..

Het adres zal best goed zijn, maar kijk ff goed uit voor je besteld!:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep,

Dat was mij opgevallen... Nou is het geen probleem om de steuen waar hij op staat aan te passen of veranderen.

En qua elekrische bedrading zullen de verschillen ook wel meevallen (laadstroom, stuurstroom, min).

Maar als je nix hoeft aan te passen is het natuurlijk makkelijker.

En 180A, daar word ik wel vrolijk van :). Alleen levering per UPS vind ik minder, ga je gegarandeerd invoerrechten betalen en mega verzendkosten...

Per US post was het goedkoper en ik had het idee dat kleine dingen doorkwamen zonder invoer toeslagen e.d....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk het wel, ja

De 2.5 motoren met monopoint injectie systeem (MPI) hebben volgens mij nog een dynamo met regelaar, net als de 4.2 motoren.

Voordeel is dat er veel dynamo's bruikbaar zijn, mits de steun en pulley passend te krijgen zijn.

Op Mercedes-Benz diesels uit de 80er jaren zaten volgens mij behoorlijk sterke dynamo's..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...