Spring naar bijdragen

HELP Hydrolische vloeistof...


RANDOMAN
 Share

Recommended Posts

Zojuist bij schoonfamilie in Twente een ochtendritje gemaakt. Plost geef aandrijving meer. Na controle bleek de automatische transmissie olie eruit gelopen vanwege een slang die loszat.

Ik had nog een klein beetje achteriun de auto liggen, bijgevuld en met een slippende bak en god op de blote knietjes dankend nog met slakkengang de schoonfamilie kunnen bereiken.

Maar hoeveel automatische transmissie vloeistof moet er in het systeem, hiervan uitgaande dat er helemaal niks meer in zat..

Met de halve liter die ik erin heb gegooid geeft de peilstok niets aan. Hoeveel moet ik bijhalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens de site van Kroon Oil moet er 8 liter in: (uitgaande van 87-00 XJ 4.0liter.

de link: http://www.kroon-oil.com/uk/products/productrecommendation.php?cat=Cars&makeid=158&rangeid=1545&modelid=16713

succes!

edit:

Ik denk trouwens niet dat ie helemaal leeg was anders zou je met toevoeging van halve liter nog nergens komen. zou een paar liter halen en elke keer 1/2 of hele liter bijvullen totdat je hem op de peilstok ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff.. .hoeveel...

De meeste automaaten hebben een inhoud van een liter of 7 á 8.

Maar dat is dus als alles eruit is... en dan krijg je hem met 'n halve liter niet aan de gang.

Ik zou een 5 liter halen. Waarschijnlijk heb je daar al meer dan genoeg aan!

Succes!

Enne.... Fijne kerstdagen, ook aan je schoonfamilie!

( Trouwens wél een manier om zelfs met kerst aan je Jeep te mogen sleutelen.... Volgens mij heb je nu mensen op ideën gebracht! :blush:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo hij doet het weer. Krijg de losse slang er alleen niet helemaal goed op gezet. Nu maar hopen dat dat ding het houdt, in ieder geval tot ik vanavond weer veilig thuis ben, 200 kilometer verderop in Rotterdam.. :blush:

Koop voor de zekerheid nog een paar van die liters zodat ik niet voor verrassingen kom te staan op de snelweg vanavon (geen zin in weer van die denigrerende/sarcastische opmerkingen van mijn vriendin als we stilstaan dat ik altijd van die oude gare zooi heb. 2 jaar geleden stonden we snachts op terugweg met kerst ook al stil omdat een zuiger door het blok heen kwam zetten ;) (dat was dan wel een citroen xm))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...