Spring naar bijdragen

Audi 2.0 tdi Diesel (170PK) motor in cherokee bouwen.


salgra
 Share

Recommended Posts

Hallo mede jeepers.

door de hoge benzine prijzen ben ik gaan bedenken wat ik kan doen.

Nou speel ik met de gedachten om een audi 2 liter diesel in mijn cherokee te bouwen. Zoals gevonden in de audi a3. en a6 en a4. Deze motor is bijna even strek als onze 4.0 benzine motoren.

Hoeveel werk denken jullie dat dit is en hoeveel denken jullie dat dit gaat kosten ik heb al een audi 2.0 motor gevonden voor 2100 euro met 60000 km uit 2006.

De motor is 170 PK en heeft 350 NM koppel dus lekker zuinig maar bijna even strek.

Ik heb nu een 4.0 high output uit 1992 met handbak en command trac

hier een link naar de specificaties van deze motor zoals in een audi.

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=42689&cache=no

Bij voorbaat dank.

PS ik heb een nieuwe water pomp te koop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker blok hoor, zo'n 2.0TDi

Om 'm op de bak passend te krijgen is een uitdaging...

Nu weet ik dat de bak, de AX15, ook bij Nissan gebruikt is. O.a. in de Patrol. En laat daar nu ook vaak een heerlijke 6 cyl. diesel inhangen!!

Dus misschien is het handiger om zo'n blok (met bellhousing) te zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meters van het XJ dash zijn simpel aan het werken te krijgen.

De toerenteller is wat lastiger, maar ook niet onmogelijk ( PCM laten zitten en BDP sensor monteren op een krukaspulley bijv. )

Overigens schreef ik hierboven over de Nisan patrol... Fout, fout fout!!! Toyota Landcruiser moet dat zijn.... Maar ook daar liggen redelijke diesels in!

En dan zijn er nog de BMW diesels... het blok uit de 525TD bijvoorbeeld. Een heerlijke 6-in-lijn. Als je zo'n blok incl Bell-housing kunt vinden, moet hij passend te maken zijn op de AX15.

De 525 blokken zijn overigens ook te vinden in Opel Omega's v.a. 1994.

Kortom: Mogelijkheden zat om er een fijne 6-pitter in te lepelen... Uiteraard kan die 2.0 TDi ook...

Maar zie het wél als een project en niet als een rendabel iets, want als het rendabel moet zijn zou ik gewoon een andere mét dieselmotor kopen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mede jeepers.

door de hoge benzine prijzen ben ik gaan bedenken wat ik kan doen.

Nou speel ik met de gedachten om een audi 2 liter diesel in mijn cherokee te bouwen. Zoals gevonden in de audi a3. en a6 en a4. Deze motor is bijna even strek als onze 4.0 benzine motoren.

Hoeveel werk denken jullie dat dit is en hoeveel denken jullie dat dit gaat kosten ik heb al een audi 2.0 motor gevonden voor 2100 euro met 60000 km uit 2006.

De motor is 170 PK en heeft 350 NM koppel dus lekker zuinig maar bijna even strek.

Ik heb nu een 4.0 high output uit 1992 met handbak en command trac

hier een link naar de specificaties van deze motor zoals in een audi.

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=42689&cache=no

Bij voorbaat dank.

PS ik heb een nieuwe water pomp te koop

Goedendag,

Je idee is leuk maar ik moet je toch met 1 ding teleurstellen. Ik heb een eigen transportbedrijf en ik woon regelmatig bijeenkomsten bij van grote vervoersorganisaties zoals TLN en Fenex en ik zou toch voorzichtig zijn met het ombouwen van je benzine naar dieselmotor. Volgens de laatste gegevens die wij via de OPEC te horen hebben gekregen gaan de brandstof en vooral dieselprijzen meer stijgen. Binnen 2 a 3 jaar zal een vat ruwe olie rond de 125 dollar per vat liggen. De toekomstige brandstofprijzen zullen dan naar de volgende waardes gaan. Benzine zal uitkomen op minimaal € 1.75 per liter en Diesel zal er maximaal 10 eurocent onder gaan liggen. En ze verwachten zelfs dat de Diesel niet veel goedkoper zal zijn als de benzine wat eigenlijk in de omliggende landen al het geval is. Het verschil in wegen-belasting blijft gehandhaafd. Dus is het dan nog zinvol om diesel te gaan rijden?

Ik zou dan eerder voor gas gaan. Zeker omdat het in mijn ogen niet zinvol is om de wagen om te gaan bouwen (Denk hierbij aan de kosten enz)

Je zei ook dat het audi blok 2100 euro kost. Is dat compleet met motor , bak , computer , draadboom , turbo , dynamo , waterpomp , luchtfilterkast , contactslot met sleutel , enz. Ik heb namelijk diverse TT motoren ingebouwd in golfjes type 1 en 2 en als ik een dergelijk blok kocht was het altijd kaal. Je had alleen het blok en niet alle dingen die ik zojuist noemde.

Ik zal je nog even een paar probleempjes noemen die je bij de inbouw gaat tegen komen:

Je moet zelf je uitlaatsysteem gaan fabriceren

Je moet zelf je motorsteunen maken en dat moet gebeuren door erkend bedrijf

Je moet gaan lassen en zagen aan het chassis en dat moet heel goed gebeuren en ook door een erkend bedrijf anders wordt de wagen nooit goedgekeurd door de rdw

De audi bezit een contactslot met speciale sleutel. Zonder dat contactslot zal je cherokee nooit starten met het a4 blok erin. De computer start namelijk alleen met dat contactslot (daar zit de code in verwerkt die de computer weer activeerd)

Kabelboom moet pasklaar gemaakt worden voor de cherokee.

Dit zijn zomaar een paar probleempjes die jij gaat tegenkomen.

Als ik een TT blok in een golfje ga bouwen. Ben ik 3500 euro kwijt voor het blok met alles erop en eraan. Dus ook een 6bak van de tt erin. Dan ben ik aan extra kosten kwijt rond de 2000 euro en dan moet ik zeggen dat het juist heel makkelijk is om een tt blok in een golf in te bouwen. Ongeveer een uurtje of 30 werk en alle beugels voor het motorblok en steunen kan ik zo halen in Duitsland en dan tuv gekeurd. Dat zal met jouw Cherokee zeker niet lukken ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

probleempjes zijn er om overwonnen te worden

dus als project is het een leuke klus al kost het 1000 uur..

tis alleen niet rendabel, wat eigenlijk wel de achterligende gedachte is.

Tis een supergaaf project en als hij van plan is de jeep heeeeeeeeel lang te houden kan het misschien ooit nog rendabel worden maar in mijn ogen wordt dit een project waar je al gauw 10000 euro in moet stoppen en dan zal het niet snel rendabel worden op korte termijn (jaartje of 7 a 10)

Maar het lijkt mij wel een gaaf project:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaaf projectje? Waarom zou je in godsnaam 10000 euries uitgeven om een 2 litertje 170pk diesel-stink-dinges in plaats van een 185pk 4.0 6cilinder te plaatsen….maarhe volgens mij hebben jullie salgra al lang verjaagd….blijft er natuurlijk altijd nog je eigen jeep om de flex in te zetten!

Wie eerst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaaf projectje? Waarom zou je in godsnaam 10000 euries uitgeven om een 2 litertje 170pk diesel-stink-dinges in plaats van een 185pk 4.0 6cilinder te plaatsen….maarhe volgens mij hebben jullie salgra al lang verjaagd….blijft er natuurlijk altijd nog je eigen jeep om de flex in te zetten!

Wie eerst?

Het idee is leuk maar de uitvoermogelijkheden zijn minder positief en waarom zou je gaan dieselen als de diesel straks in de toekomst net zo duur wordt als benzine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...