MrQ Geplaatst January 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2008 Hallo, Als totale beginner op dit forum, wil ik jullie om enig advies vragen. Ik ben van plan om een Cherokee uit 1997 aan te schaffen op LPG // G3. Het enig wat nog tussen de koop staat is een keuring door de (Jeep)-dealer. Kunnen jullie mij ook advies geven waarop ik moet letten? Enorm bedankt alvast voor jullie reacties Groet, Mart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2008 Ja, laat je niet gek maken door de eventuele 'mankementen' die de Jeep dealer graag voor je wil repareren. Een XJ van 10 jaar oud heeft niet bijzonder veel problemen, tenzij er niks aan is gedaan qua onderhoud. Als die keuring goed gaat zou ik 'm meteen kopen. Automaat of handbak? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2008 Hallo,Als totale beginner op dit forum, wil ik jullie om enig advies vragen. Ik ben van plan om een Cherokee uit 1997 aan te schaffen op LPG // G3. Het enig wat nog tussen de koop staat is een keuring door de (Jeep)-dealer. Kunnen jullie mij ook advies geven waarop ik moet letten? Enorm bedankt alvast voor jullie reacties Groet, Mart Welkom, Hoeveel km heeft de jeep gelopen ? Probeer wat historie naar boven te halen ivm vorige eigenaar en boekjes van historie onderhoud. En wat al gezegd wordt laat je niet gek maken door een jeepdealer ivm reparaties. Een jeep is een heerlijke wagen maar niet goedkoop in onderhoud als je het door een jeepdealer laat doen. Hier op het forum zit Jeeped. Hij doet oa onderhoud aan cherokee's. Wie weet kan hij jou nog wat tips geven waar je op moet letten. Ik heb wel 1 belangrijke tip. Als de wagen een airco heeft controleer dan goed de bijrijderskant op lekkage vloer of die nat is. Het gebeurd regelmatig dat de airco niet goed werkt en daardoor vocht blijft staan aan de bijrijderskant met als gevolg roestvorming en ontstaan gaten in carrosserie. Verder wens ik jou veel succes met je keus. Mvg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst January 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2008 Welkom op het forum. Die lekkage is naar ik dacht het exclusieve domein van de ZJ, maar ik kan het mis hebben. Keuren zou ik laten doen door een 4x4 specialist als Maasbach of B&S. Even zoeken op het forum levert wel meer adressen op, zodat je er een kunt zoeken die niet te ver af zit. Als je de zoekfunctie gebruikt op "aankooptips" of zoiets komt er een schat aan info op je af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2008 Welkom op het forum.Die lekkage is naar ik dacht het exclusieve domein van de ZJ, maar ik kan het mis hebben. Keuren zou ik laten doen door een 4x4 specialist als Maasbach of B&S. Even zoeken op het forum levert wel meer adressen op, zodat je er een kunt zoeken die niet te ver af zit. Als je de zoekfunctie gebruikt op "aankooptips" of zoiets komt er een schat aan info op je af. Nope lekkage komt ook voor bij de cherokee's. Alle jeeps met airco kunnen er last van hebben dus niet aleen de GC. Voordat ik mijn huidige cherokee kocht ben ik ook gaan kijken bij een stuk of 6 anderen. 2 daarvan hadden ook dit probleem. Eentje had dat probleem gehad en was verholpen. Alleen had het water al voor de nodige gaten in de carrosserie gezorgd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst January 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2008 Wat is de vraagprijs ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chero25 Geplaatst January 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2008 Ik heb een 1998 XJ vanaf bijna nieuw. Geloof me er is te veel om op te noemen wat er allemaal mis kan zijn met een oude Jeep. In de basis zijn het best degelijke auto's hoor en de elementaire zaken als motor en aandrijving zijn zelfs zeer betrouwbaar. Het zijn de kleinere dingen waar je goed op moet letten. Maar veel kleine reparaties zijn uiteindelijk ook duur. Wat kan er zoal mis zijn, van voor naar achteren: - verweerde koplampen (bij mij al na 4 jaar) - lek spruitstuk (bij mij al na 2 jaar) - defecte airco pomp (ook na 2 jaar) - airco verdamper lek (na 3 jaar) - O2 sensoren defect (4 jaar) - katalysator defect (4 jaar) - komplete uitval meters dashboard (2 jaar) - doorgezakte bestuurderstoel (2 jaar) Alles gerepareerd, behalve de airco verdamper. Veel binnen de toen geldende garantietermijn van 3 jaar/60.000km. Voor de rest normale slijtage als banden en uitlaat. Afwerking is niet zo bijzonder. Er zitten heel veel rammels en kraken in mijn XJ. Zwarte kunststofdelen worden lelijk (bij ltd gespoten). Stalen velgen roesten snel. Blanke laklaag is niet zo sterk. Mijn XJ heeft nu 140.000km gelopen. Hij is wel aan een grote onderhoudsbeurt toe maar doet het altijd. Eind vorig jaar heb 'm proberen te verkopen. Hoefde er maar 5000 euro voor te hebben. Is niet gelukt, dus hou ik 'm er voorlopig maar bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.