Spring naar bijdragen

Motor loopt niet mooi: additieven gebruiken?


Recommended Posts

Ongeveer twee weken geleden heb ik de reiniger in de olie toegevoegd. Toen afgelopen zondag de reiniger voor de verbrandingsruimte (via vacuumslang), daarna een flink stuk gereden. Vandaag de olie ververst. De olie heeft dus twee weken de tijd gehad om te reinigen. De reiniging van de verbrandingsruimte zou vrij snel moeten gaan. Dat kon ik ook wel merken.

Ik heb hier ook een busje reiniger gehaald, en vroeg me af of je dat met de speciale injector/adaptor hebt gedaan? Of heb je zelf iets gemaakt hiervoor met slangetjes en een kraantje?

E hoe heb je de motor op 1500 rpm's laten draaien, terwijl je ook aan het kraantje moet freubelen?

Tnx!

Charon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier ook een busje reiniger gehaald, en vroeg me af of je dat met de speciale injector/adaptor hebt gedaan? Of heb je zelf iets gemaakt hiervoor met slangetjes en een kraantje?

E hoe heb je de motor op 1500 rpm's laten draaien, terwijl je ook aan het kraantje moet freubelen?

Tnx!

Charon

Ik heb inderdaad die adapter gebruikt (die enorme metalen injectienaald met een kraantje aan het einde). Die 'naald' prik je in het blik en het kraantje verbind je aan een vacuum slang. Bikj mij had ik de slang van de MAP sensor losgehaald en die op het kraantje aangesloten. Doordat mijn MAP sensor los was, liep de motor gelijk vanzelf hoog in de toeren. Of het exact 1500 was weet ik niet...

Het is een klusje van niks, maar je krijgt wel een hoop rook uit de uitlaat. Ik heb het dan ook in een weekend op het parkeerterrein van kantoor gedaan (in industrieterrein), om mijn buren niet teveel te plagen...

Ik heb het hier over de Combustion Chamber reiniger. Die andere (Hydraulic Valve Lifter spul) gooi je gewoon bij de olie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker tof, half negen hier een afspraak.

Ik sta hier sinds 8.32 bij LUCARDIE voor de deur. Helaas is Lucardie alleen niet aanwezig. Mobiele telefoon staat oook uit.

Kan er nooit zo goed tegen als je ergens voor lul staat te wachten. Gelukkig heb ik mobiel internet.... :wacko:

Hehe, je was ook twee minuten te laat :P.

Maarre, inderdaad vervelend dat soort dingen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima, het zit erin. Allemaal mooi aardige gast ook.

Zal zo wel eens even een foto-tje schieten.

Goed zeg. Merk je ook verschil met hoe de motor loopt? Kun je nog een fotootje maken van waar het slangetje op het blok zit?

Ik wil dat ding namelijk zelf gaan monteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zeg. Merk je ook verschil met hoe de motor loopt? Kun je nog een fotootje maken van waar het slangetje op het blok zit?

Ik wil dat ding namelijk zelf gaan monteren.

ik kom daar helaas met de camera niet bij. Daarom even een foto met pijltjes.

DEat zwarte ding is losgemaakt en het huis wat eronder zit is erafgeschroefd, stekkers los etc.

Daar is aan de achterkant, kant schutbord, een gaatje geboord in dat huis. Precies in het midden zodat de olie over de twee cilinderkoppen zal worden verdeeld.

Pijltje boven, daar achter eronder zit het geboorde gaatje. Pijltje onder; in dat huisje is dus het gat geboord.

215859840_6_o4eT.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, zelf geinstalleerd... Is idd een fluitje van een cent, totdat het bijgeleverde T-stukje afbrak :thumbsup: door mijn lompheid..

Eentje zelf gesoldeerd van stukje koperen leiding en het bijgeleverde messing nippeltje.

Vacuumslang van kleppendeksel onderbroken en daarop aangesloten. Tankje aan rechter zijde tegen schutbord geplaatst. Was eigenlijk nog het moeilijkste om een geschikte plek te vinden..

Morgen moet ik een paar honderd km's rijden, kijken of de motor mooier loopt..

Charon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kom daar helaas met de camera niet bij. Daarom even een foto met pijltjes.

DEat zwarte ding is losgemaakt en het huis wat eronder zit is erafgeschroefd, stekkers los etc.

Daar is aan de achterkant, kant schutbord, een gaatje geboord in dat huis. Precies in het midden zodat de olie over de twee cilinderkoppen zal worden verdeeld.

Pijltje boven, daar achter eronder zit het geboorde gaatje. Pijltje onder; in dat huisje is dus het gat geboord.

Ok, dat is een V8, en ik heb een I6, dus dat gaat zoo niet werken voor mij...

Zo, zelf geinstalleerd... Is idd een fluitje van een cent, totdat het bijgeleverde T-stukje afbrak :thumbsup: door mijn lompheid..

Eentje zelf gesoldeerd van stukje koperen leiding en het bijgeleverde messing nippeltje.

Vacuumslang van kleppendeksel onderbroken en daarop aangesloten. Tankje aan rechter zijde tegen schutbord geplaatst. Was eigenlijk nog het moeilijkste om een geschikte plek te vinden..

Heb jij wel een I6? Ik ben namelijk benieuwd waar je het slangetje aansluit. Op de bestaande vacuumslang? Of toch zelf een gaatje boren?

Kun je een fotootje maken?

Morgen moet ik een paar honderd km's rijden, kijken of de motor mooier loopt..

Ben ook benieuwd! Ik zou verwachten dat loop van de motor meer lijkt op zoals die op benzine loopt, omdat de smerende eigenschappen van de Flash Lube een tekortkoming in de LPG aanvullen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat rottig lopen kan natuurlijk vanalles zijn hé:

maar je kunt het toch in één van de volgende categorieën zoeken:

ofwel slijtage (kleppen, zuigers, enz...)

ofwel afstelling (voeding, ontsteking, enz...)

ofwel defecten aan randapparatuur (kabels, slangen, modules, electro, enz...)

zoeken, meten en elimineren

zo doe ik het altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat rottig lopen kan natuurlijk vanalles zijn hé:

maar je kunt het toch in één van de volgende categorieën zoeken:

ofwel slijtage (kleppen, zuigers, enz...)

ofwel afstelling (voeding, ontsteking, enz...)

ofwel defecten aan randapparatuur (kabels, slangen, modules, electro, enz...)

zoeken, meten en elimineren

zo doe ik het altijd.

Ja, dat klopt. Op zich loopt mijn motor nu mooi, maar ik ben benieuwd of die met FL nog mooier kan lopen :thumbsup:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als er slijtage is gaat die Flashlube dat ook niet kunnen ongedaan maken.

Dat mag duidelijk zijn. En slijtage zal er zeker zijn na bijna 320.000 km. Maar de motor loopt mooi en trekt goed. Wellicht kan ik verdere slijtage beperken, totdat de motor ooit eens toe is aan een revisie.

Na mijn 'grote schoonmaak' van eerder in dit topic loopt de motor een stuk rustiger (ik ging voor het stoplicht altijd in N of P omdat de boel teveel trilde), nu blijft de motor heerlijk rustig. Ook op de snelweg bij invoegen of inhalen gaat het allemaal veel soepeler en minder moeizaam.

Ik hoop met de FL te voorkomen dat de boel weer dichtslibt, en eventuele bestaande slijtage binnen de perken te houden, want zoals de motor vandaag is, wil ik er nog wel heel lang mee doorrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan in ieder geval geen kwaad doen, die FL

De mijne loopt zooo rustig dat ik aan het stoplicht niet eens merk dat hij draait.

Op gas is de verbranding heel echt zuiver.

Ik heb mijn flaslube redelijk rijk afgesteld, wil ook in het begin een beetje 'extra' voederen, zodat de boel vanbinnen eens goed smeert en kuist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...