Menno Geplaatst January 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2008 zo vanavond begonnen met demonteren van een chevy 350 het viel me alles mee is voor mij de eerste keer dat ik een motor uit elkaar haal. ik zal de volgende keer met een fototoestel foto's maken want met de tel. is toch wat bibberig:blush: motor in de steun gehangen koppen eraf gehaald, wat een zooitje alles netjes op volgorde blok omgedraait Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 10, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2008 drijfstangen en krukas losgehaald alles eruit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 10, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2008 ik was eigenlijk van plan om de cilinders te laten boren en honen, maar ik zie de hoon groeven nog zitten en er zitten ook geen stoot randen aan, eerst nog maar een nachtje over slapen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst January 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2008 Een mooie klus Menno en trouwens ook mooie foto's als de cilinderwanden nog mooi zijn en zonder stootranden zou ik de hoonborstel er één keer doorheenhalen en verder zo laten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst January 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2008 Bekende plaatjes allemaal (misschien heb je er wat aan: link1+link2). Mij werd afgeraden de rubber pakkingkjes van de intake manifold te gebruiken (achterste te zien op de laatste foto). Door verschillende person werdt mij aangeraden een dikke rups vloeibare pakking te leggen, "de rubberen uitvoering komt er toch alleen maar uitzetten". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 11, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2008 de cilinder koppen nog even de zuigers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst January 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2008 Leuk werk om te doen ... ben ook al een eind op weg met mun revisie.... Mocht het niet lukken kan je altijd nog ...... Succes Glenn... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2008 zo vanmiddag een beetje wezen honen, kleppen verwijdert (misschien is het handig om het topic te verplaatsen naar projecten) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Crash Geplaatst January 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2008 Ziet er goed uit!! En leuk om te doen... Mijn blok was ook slecht (een AMC 258) en dacht eraan om een revisie blok te kopen, maar ben toen toch met een beetje hulp aan mijn eigen blok begonnen. Stond er eigenlijk van te kijken hoe simpel deze jongens eigenlijk in elkaar zitten. De revisie is bijna klaar, ik zal binnenkort wel wat foto's posten, en nu ben ik op zoek naar nog een 258 die ik wil reviseren als reserve blok. Niet dat ik een reserve blok nodig heb maar het is gewoon zo gaaf om te doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 22, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2008 zo vandaag even een paar zuigers aan het opknappen geweest koppen schoongemaakt nog een klein beetje gehoond en alvast 1 laag verf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MCJeep Geplaatst January 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2008 zo vandaag even een paar zuigers aan het opknappen geweest koppen schoongemaakt idd ziet er nu heel anders uit ...kan me je anders herrinneren:lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 22, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2008 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst April 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2008 na een lange tijd op onderdelen te hebben gewacht, heb ik nu zon beetje alles binnen om rustig aan een beetje op te bouwen, vandaag dus alles even bekeken, nokkenas as lagers eruit geperst en nieuwe zuigers voorzien van de benodigde veren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst April 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2008 na een lange tijd op onderdelen te hebben gewacht, heb ik nu zon beetje alles binnen om rustig aan een beetje op te bouwen, vandaag dus alles even bekeken, nokkenas as lagers eruit geperst en nieuwe zuigers voorzien van de benodigde veren [ATTACH]1700[/ATTACH] Wachten dus beloond. Mooi project Menno. btw: gezellig 'n bloemetje op de 'werkbank' ..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst April 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2008 haha, we hadden vanavond een vergadering in het restaurant over petten aan zee en de dijken, dus ik dacht ga ik mooi daar aan een tafel een beetje prutsen en ondertussen een beetje luisteren, vandaar het bloemetje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst April 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 gisteravond geprobeerd de drijfstangen van de oude zuigers eraf te halen maar deze zaten zo vast dat ik vandaag maar van een beetje oud ijzer een pers heb gemaakt en waarrempel het werkte perfekt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst April 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2008 zo zuigers op de drijfstangen geperst nokkenas lagers en krukas lagers erin. nokkenas ingesmeerd nokkenas er in geschoven, zo dat verliep allemaal soepeltjes, ik dacht nog dit kan nooit lang goed gaan, maar goed krukas erin distributie erop en toen begon het gelazer, draaide voor geen meter meer, tandwiel afdrukken stonden diep in me handen, ging dus toch te goed, de boel kon weer uit elkaar. en wat bleek het laatste nokkenaslagertje was van binnenuit op gestroopt:( nieuwe bestellen. wachten wachten wachten wachten alles weer uitelkaar weer inelkaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst April 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2008 en verek kon de eerste zuiger erin alle 4 en ja hoor door het draaien van motorblok, krukas enz. kwam ik ook hier na logisch kijken en nadenken erachter dat het NATUURLIJK verkeertesom zat:yes: J.reuling eve gebeld om het toch maar dubbel te checken en JES de troep kon weer uitelkaar:whistle: zuigers aan de andere kant geplaatst en de rest er ook in zo was weer een leerzame avond:B Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2008 Mooi leesvoer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst April 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2008 mooie job menno:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2008 Ziet er gelikt uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst April 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2008 Hij gaat lekker Menno!! Erg leuk om te volgen ook! Zet m op!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst April 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2008 met wat voor olie smeer je de krukas en nokkenas lagers mee in Menno. en Menno als ik mijn lagers heb vervangen. dan pomp ik eerst de olie door het blok heen voordat ik de motor ga starten. want ik heb er een speciaal asje voor gedraaid op de draaibank. om de olie alvast in het blok rond te pompen. de ene kant van het asje zit op de oliepomp de andere kant zit de boormachine op. en dat doe ik om het droog lopen van de lagers te voorkomen. en de lagers smeer ik in met dikke kleverige olie. ook om het droog lopen van de lagers te voorkomen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst April 18, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2008 ik was van plan om het met lagervet te doen, maar bij de nokkenas, die had ik nieuw besteld, zat een tubetje met spul dat ik gebruikt heb en daar heb tevens maar de krukas meegedaan, aangezien het dezelfde soort schalen zijn. ik kom er alleen nu achter dat ik nog een speciaal asje nodig heb die de oliepomp verbind met de ontsteking, volgens het boek moet ik dit opmeten en bestellen, ik dacht eigenlijk dat dit wel standaart zou zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst April 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2008 ik was van plan om het met lagervet te doen, maar bij de nokkenas, die had ik nieuw besteld, zat een tubetje met spul dat ik gebruikt heb en daar heb tevens maar de krukas meegedaan, aangezien het dezelfde soort schalen zijn.ik kom er alleen nu achter dat ik nog een speciaal asje nodig heb die de oliepomp verbind met de ontsteking, volgens het boek moet ik dit opmeten en bestellen, ik dacht eigenlijk dat dit wel standaart zou zijn. ik zal van het speciale asje een foto van maken. dan kun je daarna erzelf een draaien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.