Spring naar bijdragen

Het 10jaren plan! Wat kan allemaal?!


GGuido
 Share

Recommended Posts

Ik heb nu een YJ 2.5ltr met standaardoverbrenging 4:10, assen dana 30 en 35 (=standaard)en AX5 bak.

Nu wil ik daar meer uit halen om evt in de toekomst met 33ers te gaan rijden, SPOA te gaan uitvoeren en gewoon meer mogelijkheden hebben in het terrein.

(ja weet ik....... had ik maar een 4ltr genomen.......!)

Nu zou ik graag wat verschillende ideetjes willen weten over hoe en wat dit te bereiken is.

Ideetje:

4:10 vervangen voor 4:88 of 4.56?

AX-5 laten voor wat hij is?

SPOA icm SYE, of is SYE niet noodzakelijk? (ik heb nu BL 2" en verlengde shackles 1,5")

Wil gewoon puur informeren wat kan en niet kan en wat kost het. Het bekende 10jaren plan!

Alle meningen, ervaringen en andere opties zijn welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu een YJ 2.5ltr met standaardoverbrenging 4:10, assen dana 30 en 35 (=standaard)en AX5 bak.

Nu wil ik daar meer uit halen om evt in de toekomst met 33ers te gaan rijden, SPOA te gaan uitvoeren en gewoon meer mogelijkheden hebben in het terrein.

(ja weet ik....... had ik maar een 4ltr genomen.......!)

Nu zou ik graag wat verschillende ideetjes willen weten over hoe en wat dit te bereiken is.

Ideetje:

4:10 vervangen voor 4:88 of 4.56?

AX-5 laten voor wat hij is?

SPOA icm SYE, of is SYE niet noodzakelijk? (ik heb nu BL 2" en verlengde shackles 1,5")

Wil gewoon puur informeren wat kan en niet kan en wat kost het. Het bekende 10jaren plan!

Alle meningen, ervaringen en andere opties zijn welkom!

Overbrenging 4.88 in combi met de 2.5.

SPOA geeft minimaal 5.5" lift dus SYE is een must.

AX5. Pas vervangen als ie kapot is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overbrenging 4.88 in combi met de 2.5.

SPOA geeft minimaal 5.5" lift dus SYE is een must.

AX5. Pas vervangen als ie kapot is.

Helemaal mee eens..

Als het toch een 10 jaren plan is: gewoon blijven rondkijken.

(kruisjes/steekassen/versnellingsbak: upgrades zijn altijd handig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu een YJ 2.5ltr met standaardoverbrenging 4:10, assen dana 30 en 35 (=standaard)en AX5 bak.

Nu wil ik daar meer uit halen om evt in de toekomst met 33ers te gaan rijden, SPOA te gaan uitvoeren en gewoon meer mogelijkheden hebben in het terrein.

(ja weet ik....... had ik maar een 4ltr genomen.......!)

Nu zou ik graag wat verschillende ideetjes willen weten over hoe en wat dit te bereiken is.

Ideetje:

4:10 vervangen voor 4:88 of 4.56?

AX-5 laten voor wat hij is?

SPOA icm SYE, of is SYE niet noodzakelijk? (ik heb nu BL 2" en verlengde shackles 1,5")

Wil gewoon puur informeren wat kan en niet kan en wat kost het. Het bekende 10jaren plan!

Alle meningen, ervaringen en andere opties zijn welkom!

veel met evenementen bij andere mensen onder de auto kijken en evt. mee rijden. ook andermans project topics zijn goeie plekken om te kijken wat allemaal kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast bedankt voor ieders reactie!

Ga zo door! Ik zou graag meer reacties willen!

@ Pullie, ik kom nog eens bij jou langs waaien om eens even te kijken naar jouw Jeepie! (was vorige keer meer op mijn eigen gefixeerd;))

@Beest, de 6lijn erin, zat ik ook al aan te denken, maar dat is volgens mij ingrijpender dan alleen de overbrenging veranderen. Want ik neem aan dat er nog wel meer aangepakt moet worden dan??

Ik kan btw ook geen topic vinden over de moterswap 2.5 ---> 4.0, (hint!!!)

Niemand hier op het forum die dit wel eens gedaan heeft?

Of bij zijn 2.5 de overbrenging aangepast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het niet zo dat je met die 4.88 en 33'ers gemakkelijker je assen gaat breken? ik zou indien enkel in terrein gewoon 33'ers proberen zonder ring en pinion te veranderen.

De motor zal het dan mss soms lastiger hebben, maar liever eens schakelen dan een steekas vervangen?

of klopt de redenering niet? :no:

Het probleem zal zijn dat je niet lager kan schakelen dan 1 laag.. en die is met de originele overbrenging i.c.m. 33" banden niet perfect.

In principe kun je wel gelijk hebben dat er veel kracht komt op de diverse onderdelen met 4.88. Maar andere steekassen etc horen bij een totale upgrade. Kwestie van rekening mee houden dat het ooit gaat knappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een motor-swap is simpeler dan R&P veranderen

tenminste...ik hik nog tegen zelf R&P veranderen of laten doen

motorswap zou ik gewoon aanbeginnen(mss zit het wel tussen m'n oortjuhs) :no:

wat ik ook het nadeel vind van groter R&P is dat het bij 4.88 toch wel stuk zwakker is dan met 4.10, max voor de D30 vind ik 4.56

hint begrepen, die howtoo's zijn er zal zo gelijk zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Kameel, no hard feelings! Daarom is het ook mijn 10jaren-plan.

Over een paar jaartjes weet ik er vast meer vanaf. Welke aanpassingen dat allemaal moeten worden, ga ik de komende weken,maanden,jaren wel uitvinden, daarbij laat ik mij dus 'inspireren' door oa jullie meningen en ervaringen.

Iedereen moet ergens beginnen he:)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Kameel, no hard feelings! Daarom is het ook mijn 10jaren-plan.

Over een paar jaartjes weet ik er vast meer vanaf. Welke aanpassingen dat allemaal moeten worden, ga ik de komende weken,maanden,jaren wel uitvinden, daarbij laat ik mij dus 'inspireren' door oa jullie meningen en ervaringen.

Iedereen moet ergens beginnen he:)!

dat zeg ik, veel bij mensen onder de auto kijken en praten over wat en hoe en of het bevalt wat ze hebben gedaan. denk dat merendeel ook een andere weg zou hebben genomen als ze het nog een keer over zouden doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga niet over 1nachtje ijs, dat laat mijn portemonnee en mij vriendin niet toe.....

Als ik eenmaal concreet ga beginnen, moet het ook in 1keer goed zijn.

(maar dat zegt waarschijnlijk iedereen en komt er later toch op terug....:),

Het 'bodemloze put' en 'verhaal zonder eind'- verhaal)

Wat is trouwens het grote verschil tussen een 4.0 en 4.2ltr?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...