GGuido Geplaatst January 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2008 Ik heb nu een YJ 2.5ltr met standaardoverbrenging 4:10, assen dana 30 en 35 (=standaard)en AX5 bak. Nu wil ik daar meer uit halen om evt in de toekomst met 33ers te gaan rijden, SPOA te gaan uitvoeren en gewoon meer mogelijkheden hebben in het terrein. (ja weet ik....... had ik maar een 4ltr genomen.......!) Nu zou ik graag wat verschillende ideetjes willen weten over hoe en wat dit te bereiken is. Ideetje: 4:10 vervangen voor 4:88 of 4.56? AX-5 laten voor wat hij is? SPOA icm SYE, of is SYE niet noodzakelijk? (ik heb nu BL 2" en verlengde shackles 1,5") Wil gewoon puur informeren wat kan en niet kan en wat kost het. Het bekende 10jaren plan! Alle meningen, ervaringen en andere opties zijn welkom! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2008 Ik heb nu een YJ 2.5ltr met standaardoverbrenging 4:10, assen dana 30 en 35 (=standaard)en AX5 bak.Nu wil ik daar meer uit halen om evt in de toekomst met 33ers te gaan rijden, SPOA te gaan uitvoeren en gewoon meer mogelijkheden hebben in het terrein. (ja weet ik....... had ik maar een 4ltr genomen.......!) Nu zou ik graag wat verschillende ideetjes willen weten over hoe en wat dit te bereiken is. Ideetje: 4:10 vervangen voor 4:88 of 4.56? AX-5 laten voor wat hij is? SPOA icm SYE, of is SYE niet noodzakelijk? (ik heb nu BL 2" en verlengde shackles 1,5") Wil gewoon puur informeren wat kan en niet kan en wat kost het. Het bekende 10jaren plan! Alle meningen, ervaringen en andere opties zijn welkom! Overbrenging 4.88 in combi met de 2.5. SPOA geeft minimaal 5.5" lift dus SYE is een must. AX5. Pas vervangen als ie kapot is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2008 Overbrenging 4.88 in combi met de 2.5. SPOA geeft minimaal 5.5" lift dus SYE is een must. AX5. Pas vervangen als ie kapot is. Helemaal mee eens.. Als het toch een 10 jaren plan is: gewoon blijven rondkijken. (kruisjes/steekassen/versnellingsbak: upgrades zijn altijd handig) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2008 Ik heb nu een YJ 2.5ltr met standaardoverbrenging 4:10, assen dana 30 en 35 (=standaard)en AX5 bak.Nu wil ik daar meer uit halen om evt in de toekomst met 33ers te gaan rijden, SPOA te gaan uitvoeren en gewoon meer mogelijkheden hebben in het terrein. (ja weet ik....... had ik maar een 4ltr genomen.......!) Nu zou ik graag wat verschillende ideetjes willen weten over hoe en wat dit te bereiken is. Ideetje: 4:10 vervangen voor 4:88 of 4.56? AX-5 laten voor wat hij is? SPOA icm SYE, of is SYE niet noodzakelijk? (ik heb nu BL 2" en verlengde shackles 1,5") Wil gewoon puur informeren wat kan en niet kan en wat kost het. Het bekende 10jaren plan! Alle meningen, ervaringen en andere opties zijn welkom! veel met evenementen bij andere mensen onder de auto kijken en evt. mee rijden. ook andermans project topics zijn goeie plekken om te kijken wat allemaal kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst January 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2008 is het niet zo dat je met die 4.88 en 33'ers gemakkelijker je assen gaat breken? ik zou indien enkel in terrein gewoon 33'ers proberen zonder ring en pinion te veranderen. De motor zal het dan mss soms lastiger hebben, maar liever eens schakelen dan een steekas vervangen? of klopt de redenering niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2008 Als je al verder gaat met een 2.5 voor een 10 jaren plan , kijk dan eerst of het chassis en de body echt hard zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2008 waneer de Jeep hard is zou ik tzt de 6 lijn er in zetten. zit je gelijk goed met de verhouding van R&P met 33ers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst January 14, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2008 Alvast bedankt voor ieders reactie! Ga zo door! Ik zou graag meer reacties willen! @ Pullie, ik kom nog eens bij jou langs waaien om eens even te kijken naar jouw Jeepie! (was vorige keer meer op mijn eigen gefixeerd;)) @Beest, de 6lijn erin, zat ik ook al aan te denken, maar dat is volgens mij ingrijpender dan alleen de overbrenging veranderen. Want ik neem aan dat er nog wel meer aangepakt moet worden dan?? Ik kan btw ook geen topic vinden over de moterswap 2.5 ---> 4.0, (hint!!!) Niemand hier op het forum die dit wel eens gedaan heeft? Of bij zijn 2.5 de overbrenging aangepast? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2008 is het niet zo dat je met die 4.88 en 33'ers gemakkelijker je assen gaat breken? ik zou indien enkel in terrein gewoon 33'ers proberen zonder ring en pinion te veranderen. De motor zal het dan mss soms lastiger hebben, maar liever eens schakelen dan een steekas vervangen? of klopt de redenering niet? Het probleem zal zijn dat je niet lager kan schakelen dan 1 laag.. en die is met de originele overbrenging i.c.m. 33" banden niet perfect. In principe kun je wel gelijk hebben dat er veel kracht komt op de diverse onderdelen met 4.88. Maar andere steekassen etc horen bij een totale upgrade. Kwestie van rekening mee houden dat het ooit gaat knappen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2008 een motor-swap is simpeler dan R&P veranderen tenminste...ik hik nog tegen zelf R&P veranderen of laten doen motorswap zou ik gewoon aanbeginnen(mss zit het wel tussen m'n oortjuhs) wat ik ook het nadeel vind van groter R&P is dat het bij 4.88 toch wel stuk zwakker is dan met 4.10, max voor de D30 vind ik 4.56 hint begrepen, die howtoo's zijn er zal zo gelijk zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2008 http://www.jeepaholics.com/tech/25to40/25to40.htm http://members.aol.com/mymovie/motor/Jeep/swap.html http://www.rockcrawler.com/techreports/yj40l_swap/index.htm zal vast nog meer zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst January 15, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2008 Thanx voor de links! Btw even een ander vraagje: een steekas, waar zit die? Ik heb het al een paar keer gehoord maar zou niet weten waar ie zit.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zenixer Geplaatst January 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2008 Thanx voor de links!Btw even een ander vraagje: een steekas, waar zit die? Ik heb het al een paar keer gehoord maar zou niet weten waar ie zit.... nummer 0108 is een steekas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst January 15, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2008 aha... dus de steekas zit IN de andere as? Vandaar dat ik hem niet zo snel kon vinden toen ik aan het zoeken was onder mn Jeep<_<! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2008 Wat je ziet zijn dus de asbuizen... niet de echte assen. Het is niet rottig bedoeld hoor.. maar met die vraag is het wel duidelijk dat je eerst een hoop moet lezen en bekijken voordat je uberhaupt voor jezelf een duidelijk doel kan stellen voor je 10-jaren plan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst January 16, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2008 Haha Kameel, no hard feelings! Daarom is het ook mijn 10jaren-plan. Over een paar jaartjes weet ik er vast meer vanaf. Welke aanpassingen dat allemaal moeten worden, ga ik de komende weken,maanden,jaren wel uitvinden, daarbij laat ik mij dus 'inspireren' door oa jullie meningen en ervaringen. Iedereen moet ergens beginnen he:)! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2008 Haha Kameel, no hard feelings! Daarom is het ook mijn 10jaren-plan. Over een paar jaartjes weet ik er vast meer vanaf. Welke aanpassingen dat allemaal moeten worden, ga ik de komende weken,maanden,jaren wel uitvinden, daarbij laat ik mij dus 'inspireren' door oa jullie meningen en ervaringen. Iedereen moet ergens beginnen he:)! dat zeg ik, veel bij mensen onder de auto kijken en praten over wat en hoe en of het bevalt wat ze hebben gedaan. denk dat merendeel ook een andere weg zou hebben genomen als ze het nog een keer over zouden doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst January 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2008 Ik ga niet over 1nachtje ijs, dat laat mijn portemonnee en mij vriendin niet toe..... Als ik eenmaal concreet ga beginnen, moet het ook in 1keer goed zijn. (maar dat zegt waarschijnlijk iedereen en komt er later toch op terug...., Het 'bodemloze put' en 'verhaal zonder eind'- verhaal) Wat is trouwens het grote verschil tussen een 4.0 en 4.2ltr? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2008 4.2 heeft een carburateur en de 4.0 injectie.. plus de bijbehorende electronica die de twee motoren totaal verschillend maken. Erg verstandig idd om niet over één nacht ijs te gaan, hoewel dat af en toe best verfrissend kan zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.