henkiecuracao Geplaatst January 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2008 Hoi, Ik heb een vraagje, mijn vloeistof van mijn power steer verdwijnt. Ik weet echter nog niet waar het lek zit en dat komt omdat ik er niet goed bij kan. Volgens mij is het lek ontstaan toen een monteur het apparaat een beetje kantelde (hoe weet ik niet) om de aandrijfbelt weer aan te spannen. Mijn vraag daarom is, hoe ziet dat ding er uit (hoeveel slangen etc. zitten er aan). Wat is een mogelijke plaats voor een lek (het apparaat zelf of juist de slangen of aansluitingen) En is het relatief makkelijk om te repareren? IK wil dus eigenlijk meer info hebben over de werking en aansluiting van het vulgedeelte van mijn power steering eenheid. Wie kan mij helpen. Het gaat om een Cherokee uit 1990. Henk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2008 Het hydraulische systeem van je Cherokee is een op zichzelf staand systeem. De olie kan nergens anders heen, en blijft in het systeem. Wanneer je olie verliest, heb je lekkage en moet dat ergens zichtbaar zijn. Het kan ermee te maken hebben dat de pomp wat gekanteld is geweest. Ik weet niet of de monteur de pomp er helemaal af heeft gehad? Daarbij kan er wat olie uit zijn gelopen. Een andere oorzaak kan zijn dat de retourslang lek is geraakt. de persslang kan ook, maar vaak komt er dan, zeker als de motor even stil heeft gestaan, sprake van lucht in het systeem en dat merk je bij de eerste stuurbewegingen na (bijv.) een koude start. Maar nogmaals: Als het lekt, moet dat terug te vinden zijn! Contoleer ook eens de onderkant van het stuurhuis. De kering van de uitgaande as ( pittman as) wil nog wel eens lekken. Meestal is de pittman arm, da's de arm die het stuurhuis met het linker voorwiel verbind, dan nat van de olie. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henkiecuracao Geplaatst January 16, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2008 Bedankt voor je antwoord. Als de pomp het ding is waar ik de vloeistof in moet doen om bij te vullen dan is antwoord ja, hij is gekanteld geweest en sindsdien lekt het. Uit je antwoord maak ik verder op dat de pomp niet kan lekken (klopt dat?) maar de slangen wel. Dat is mijn vermoeden ook, de olievlek zit onder de pomp. Ik heb nu het gevoel dat een of beide slangen lek zijn of de aansluiting ervan niet meer goed zitten. Mijn vraag nu zijn die slangen makkelijk te vervangen of kan ik daar beter een monteur voor bij halen of kan het ook de pomp zijn die lek is en heeft het dan dus geen zin om de slangen te vervangen. Antwoord op jouw vraag als er genoeg vloeistof inzit dan heb ik geen last met sturen, dan voelt het goed aan maar ik vul nu bijna om de week de pomp bij vandaar dat ik het wil oplossen. Gr. Henk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst January 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2008 Ik heb bij de WJ meegemaakt dat het reservoir zelf aan het lekken was gegaaan, na deze vervangen te hebben was er geen spoor van lekkage meer te vinden. Misschien ook iets om eens naar te kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.