Spring naar bijdragen

lek aan powersteering eenheid


Recommended Posts

Hoi,

Ik heb een vraagje, mijn vloeistof van mijn power steer verdwijnt. Ik weet echter nog niet waar het lek zit en dat komt omdat ik er niet goed bij kan. Volgens mij is het lek ontstaan toen een monteur het apparaat een beetje kantelde (hoe weet ik niet) om de aandrijfbelt weer aan te spannen.

Mijn vraag daarom is, hoe ziet dat ding er uit (hoeveel slangen etc. zitten er aan). Wat is een mogelijke plaats voor een lek (het apparaat zelf of juist de slangen of aansluitingen) En is het relatief makkelijk om te repareren?

IK wil dus eigenlijk meer info hebben over de werking en aansluiting van het vulgedeelte van mijn power steering eenheid. Wie kan mij helpen. Het gaat om een Cherokee uit 1990.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hydraulische systeem van je Cherokee is een op zichzelf staand systeem. De olie kan nergens anders heen, en blijft in het systeem. Wanneer je olie verliest, heb je lekkage en moet dat ergens zichtbaar zijn.

Het kan ermee te maken hebben dat de pomp wat gekanteld is geweest. Ik weet niet of de monteur de pomp er helemaal af heeft gehad? Daarbij kan er wat olie uit zijn gelopen. Een andere oorzaak kan zijn dat de retourslang lek is geraakt. de persslang kan ook, maar vaak komt er dan, zeker als de motor even stil heeft gestaan, sprake van lucht in het systeem en dat merk je bij de eerste stuurbewegingen na (bijv.) een koude start.

Maar nogmaals: Als het lekt, moet dat terug te vinden zijn! Contoleer ook eens de onderkant van het stuurhuis. De kering van de uitgaande as ( pittman as) wil nog wel eens lekken. Meestal is de pittman arm, da's de arm die het stuurhuis met het linker voorwiel verbind, dan nat van de olie.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je antwoord. Als de pomp het ding is waar ik de vloeistof in moet doen om bij te vullen dan is antwoord ja, hij is gekanteld geweest en sindsdien lekt het.

Uit je antwoord maak ik verder op dat de pomp niet kan lekken (klopt dat?) maar de slangen wel. Dat is mijn vermoeden ook, de olievlek zit onder de pomp. Ik heb nu het gevoel dat een of beide slangen lek zijn of de aansluiting ervan niet meer goed zitten.

Mijn vraag nu zijn die slangen makkelijk te vervangen of kan ik daar beter een monteur voor bij halen of kan het ook de pomp zijn die lek is en heeft het dan dus geen zin om de slangen te vervangen.

Antwoord op jouw vraag als er genoeg vloeistof inzit dan heb ik geen last met sturen, dan voelt het goed aan maar ik vul nu bijna om de week de pomp bij vandaar dat ik het wil oplossen.

Gr. Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...