Spring naar bijdragen

Slurptax


wilspe
 Share

Recommended Posts

Ik maak me ernstig zorgen over alle maatregelen die de Heren in Den Haag nemen.

Neem nou die onzinnige slurptax.

Wij kiezen voor auto's welke meer brandstof gebruiken dan de zg. hybriden of andere kleine auto's dan ook.

Onze auto's gebruiken meer en wij staan vaker aan de pomp 70 ltrs. of meer te tanken.

Dit levert de schatkist al meer dan genoeg op.

Waarom dan slurptax?

Verder is uit onderzoeken gebleken dat de zg. hybride's meer schade aan 't milieu veroorzaken dan degelijke auto's die "eenvoudig" te produceren zijn.

Tijdens hun leven van "op de tekentafel tot verwerkt tot schroot" leveren wij veel minder schade toe aan 't milieu dan anderen, kijk hiervoor maar eens op de volgende link http://www.jeep.co.uk/jeep/pdf/greenjeep.pdf

Er zijn ook andere rapporten waar precies hetzelfde uit blijkt.

Kunnen wij gezamenlijk niets doen???

Graag jullie reacties.

Oja,

nog iets afgelopen week in een 4 cilinder TJ gereden:

1 op 11 en benzine 89 ct/ltr. en dat in Europa.

Zou hier ook moeten kunnen.

Groetjes,

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt helemaal...ik heb zelf ook ooit nog eens een topic gewaagt aan de totale milieu schade van een auto ontwerpen/bouwen.

Staat vast nog wel ergens. (geen zin om te zoeken)

het was een amerikaans onderzoek van 2 jaar.. en ja, onafhankelijk.

Mooi dat de britten dat nu ook ontdekt hebben. :wacko:

Maar goed, de slurptax is volgens mij alleen maar bedacht om het kopen van hoog verbruikende auto's te ontmoedigen.

Lijkt me sterk dat ze dat bedacht hebben om extra winst te maken, wat dat betreft kunnen ze ze beter BPM-loos maken: koopt iedereen een dikke auto en de staat vaart er wel bij met al die accijns.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wat kun je er aan doen? Alle brancheorganisaties zijn in de aanloop naar deze wet hard bezig geweest met alternatieven als het van de weghalen van oude diesels en meer van dat soort maatregelen. Zaken die veel meer invloed zouden hebben, maar ja - de PvdA moest ook ergens scoren met Diederik Samson voorop die er nu al voor pleit dat de bijtelling straks naar 30% gaat. Al die acties van "Stop Bos" waren leuk, maar behalve het tonen van ongenoegen is er helemaal niets bereikt.

Alles wat groen is scoort en in die hoek zit een Jeep in de beleving van de massa nu eenmaal niet. Natuurlijk heb je stemrecht, maar welke alternatieven heb je nu nog? De VVD wordt steeds groener; Verdonk is niets meer dan de spreekbuis van spindocters als Kay van der Linde en Geert Wilders krijgt nooit mijn stem alleen al om die klote-film waarmee hij straks de export van Nederlandse ondernemers kapot gaat maken onder het mom van vrijheid van meningsuiting.

Ja, we hebben echt mogelijkheden om er wat aan te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt er niets aan doen...

De heren en dames in Den Haag hebben een diike plaat voor het hooft en hebben in meneer Gore een medestander ontdektCO is de oorzaak van alle milieu problemen, dus dáár kunnen we mee scoren! En scoren betekent in Den Haag dus gewoon ordinair geld vangen.

Dat CO verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde is op z'n minst discutabel. Sterker: Er zijn zelfs onderzoeken die het tegenovergestelde aangeven. Maar omdat "groen" in is, wordt er krampachtig aan vastgehouden dat we NU iets tegen die uitstoot moeten doen.

Ieder decennium heeft zo z'n eigen thema. Zure regen hebben we gehad(jaren 80), de 90er jaren brachten ons de fijnstof (ijlt nog na trouwens)en in de jaren 70riepen ze dat de olie bijna op was (wie herinnerd zich niet de kreet "na 1985 is alle olie op" uit de 70er jaren? Destijds had postbus 51 een spotje met een wereldbol als kaars...

Iedere keer weer wordt de regering er echter weer beter van, das wel toevallig!

En nu worden hybride auto's fiscaal aantrekkelijk gemaakt. Wedden dat we, over een jaar of 10, als die accu's gerecycled moeten worden, ergens een milieuprobleempje aanboren? En dan heb ik het nog niet eens over de milieubelasting bij het produceren van die accu's en het aluminium dat voor de auto's gebruikt wordt.

Kortom: Men doet wat men wil, onder het motto: "We pakken het milieu aan"

Ik vrees dat alleen een staatsgreep helpt... maar dat gaat me nu ook weer wat te ver :wacko:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het daar niet mee eens.. (joh :ph34r: )

brandstof-zuinige auto's krijgen een belastingvoordeel, dat voordeel is in vergelijking met de extra slurptax op 'dikke' auto's een klein bedrag, maar ze worden ook in aanzienlijke hoeveelheden verkocht.

Per saldo zal de staat niet eens zoveel winst halen uit die slurptax.

Mijn mening is nog steeds dat ze het goed bedoelen, al lopen ze idd wel met dichte ogen achter halfgod Gore aan. :wacko:

Ik denk dat ze met de slurptax simpelweg het gat dichten dat de milieukorting op zuinige auto's laat.

Overigens een tip, zoek eens op "Gobal Dimming". Ook op youtube.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ben ik het volledig eens met wat hierboven staat, enkel het feit dat hybride wagens meer zouden kosten en milieubelastender zouden zijn kan ik niet goed vatten.

Is dit niet enkel zo omdat er hedendaags nog niet genoeg hybrides worden gemaakt? Als de totale co uitstoot van n diesel weggelaten kan worden zie ik niet in hoe die hybride alsnog vervuilender kan zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al Gore...breek me de bek niet los.

Heeft z'n hele leven geen moer om milieu gegeven en zoekt nu, na het mislukken van zijn politieke aspiraties, andere wegen om zich te profileren. 80% van zijn film is wetenschappelijk al onderuit gehaald.

Die slurptax is, hoe je het ook went of keert, weer een nieuwe inkomstenbron, of het nou puur inkomsten zijn of ter dichting van het gat van die paar centen die naar energie zuinige(re) wagens gaat.

Het zijn en blijven gewoon struikrovers daar in Den Haag, de 1 (Bos) rooft de centen uit je zak omdat je een auto bezit en er in rijd, de ander (vriend Koos Spee)ligt met zijn mannen achter alle struiken olm te kijken of hij je nog wat extra centen uit je zak kan roven omdat je 5km te hard rijd.

Je moet die slurptax-onzin, BPM-geneuzel enz. enz. eens aan een Amerikaan proberen uit te leggen en dan ook eens vragen wat voor een maatregelen er allemaal in het home-country van vriend Gore zijn genomen....

BPM was overigens ook ooit bedoeld om de verkoop van wagens af te remmen....yeah, sure.

De wegenbelasting was ooit bedoeld voor aanleg/onderhoud van wegen. Toen bleek dat 99% naar o.a. ontwikkelingshulp ging, hebben ze de naam veranderd in " houderschapbelasting". creatief, dat moet ik "ze" nageven.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ben ik het volledig eens met wat hierboven staat, enkel het feit dat hybride wagens meer zouden kosten en milieubelastender zouden zijn kan ik niet goed vatten.

Is dit niet enkel zo omdat er hedendaags nog niet genoeg hybrides worden gemaakt? Als de totale co uitstoot van n diesel weggelaten kan worden zie ik niet in hoe die hybride alsnog vervuilender kan zijn?

de uitstoot is wel minder van zo'n hybride, maar van tekentafel naar sloop is zo'n ding vervuilender. dan een normale auto zelfs de Jeep is dan milieuvriendelijker.

al gore met z'n regendans......is die al weer vrij gelaten?:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de uitstoot is wel minder van zo'n hybride.

Is dat echt zo? Die accu's moeten ook worden opgeladen. Of je dat nu doet met je verbrandingsmotor of de stroom betrekt van een energiecentrale: CO2 uitstoten doe je.

maar van tekentafel naar sloop is zo'n ding vervuilender. dan een normale auto zelfs de Jeep is dan milieuvriendelijker.

De meeste onderzoeken die daar naar zijn gedaan zijn nogal twijfelachtig. Bij die Femke Halsema-karretjes is alles meestal nogal negatief ingeschat en bij de benzineslurpers nogal positief. Die slechte onderzoeken waren natuurlijk weer koren op de molen van de gezondheidssandalendragers.

al gore met z'n regendans......is die al weer vrij gelaten?:wacko:

Al Gore ja. De man die per jaar bijna een kwart miljoen KWh verstookt en daarmee ongeveer 130.000 kilo CO2 de lucht in jaagt alleen voor de elektriciteitsvoorziening van zijn huis. Dat komt overeen met bijna 400.000 kilometer in een Cherokee. Dan hebben we het alleen nog maar over de lampen die hij laat branden. Vervoer, auto's en verwarming zit daar allemaal nog niet bij, laat staan wat z'n Prius uitstoot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die accu's moeten ook worden opgeladen. Of je dat nu doet met je verbrandingsmotor of de stroom betrekt van een energiecentrale: CO2 uitstoten doe je.

Een hybride als de Prius (waarom doet die naam me altijd aan de Paus denken? :P ) remt ook electrisch. De electromotor wordt dan als generator gebruikt, en de remenergie wordt opgeslagen in de accu's.

Feitelijk is dat het enige moment dat er voordeel uit de hybride gehaald wordt. Energie die je in de stad verbruikt, wordt daarna simpelweg weer aangevuld met de verbrandingsmotor!

Een volledig electrische auto zou veel beter zijn. Je hebt dan nog de opwekking van de enrgie natuurlijk, maar op een centrale plek waar het eenvoudiger is om de uitstoot te beperken.

Waterstof auto's dan maar? Zeker voor een Jeep een mooi iets: Je stoot zuurstof en water uit.. Mooi man: Maak je eigen modderbak! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maakt dat nou echt zoveel uit bij elektrische energie?

Als ik 120 rij is het dan een redelijke aanname dat ik 60 van de beschikbare 132 KW nodig heb om op snelheid te blijven?

Als ik dat helemaal elektrisch had gedaan was mijn uitstoot 60 * 600 gram geweest (dat is de gemiddelde CO2 uitstoot per KWh bij een electriciteitscentrale) = 36 kilo per uur

Als ik dat met met benzine doe, dan is mijn uitstoot 120 km * 341 gram (= gemiddelde CO2 uitstoot per kilometer) = 41 kilo per uur. Aangezien die 341 gram een gemiddelde is van stads en snelverkeer, ligt bij deze snelheid de uitstoot vermoedelijk veel lager.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wat kun je er aan doen? Alle brancheorganisaties zijn in de aanloop naar deze wet hard bezig geweest met alternatieven als het van de weghalen van oude diesels en meer van dat soort maatregelen. Zaken die veel meer invloed zouden hebben, maar ja - de PvdA moest ook ergens scoren met Diederik Samson voorop die er nu al voor pleit dat de bijtelling straks naar 30% gaat. Al die acties van "Stop Bos" waren leuk, maar behalve het tonen van ongenoegen is er helemaal niets bereikt.

Alles wat groen is scoort en in die hoek zit een Jeep in de beleving van de massa nu eenmaal niet. Natuurlijk heb je stemrecht, maar welke alternatieven heb je nu nog? De VVD wordt steeds groener; Verdonk is niets meer dan de spreekbuis van spindocters als Kay van der Linde en Geert Wilders krijgt nooit mijn stem alleen al om die klote-film waarmee hij straks de export van Nederlandse ondernemers kapot gaat maken onder het mom van vrijheid van meningsuiting.

Ja, we hebben echt mogelijkheden om er wat aan te doen.

Mooi gesproken ik ben het er helemaal mee eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom laten we de auto`s niet rijden op aardgas we hebben immers genoeg in onze bodem zitten .. Te weten a 175 miljard euro. Het is nl de meest goedkope en simpele oplossing mbt de aanpassing van onze auto`s en nog heel millieuvriendelijk ook. Dus laat je niet in het ooitje nemen alles is puur economisch bedoeld en heeft niks te maken met hetl feit wat dat de regering ons wijs probeert te maken ook.Indien men werkelijk weet wat er allemaal feitelijk gebeurt zou men heel anders stemmen zo niet anders omgaan met de stoffen de we toegeleverd krijgen....it`s all bullshit wat hun ons wijs proberen te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel je eens voor,je zit met een groepje een woordje te verzinnen die iedereen begrijpt.

Wouter,Femke en Jan- peter deden dit ook .

opeens stond woutertje op met zijn wijsvinger omhoog en zij ,ik weet het .SLURPTAX...

JA JA zeiden jan en femke, dit is het goede woordje,lekker makkelijk en lief ook zei femke.

We noemen het ...........................

Ik persoonlijk vindt het een belachelijk woord dat hele SLURPTAX.

alsof wij een stelletje idioten zijn,SLURPTAX.

Echt nederlands SLURPTAX hoe kinderachtig kun je het noemen.

alsof je in beverwijk op de zwarte markt een leren jas hebt gekocht,maar geen slurptax betaald.

hou toch op man, ik wordt er echt helemaal flauw van SLURPTAX.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens naar de prijzen als je besluit om een hemi uitvoering te kopen,geweldig 16.000euries extra!!!!!!

Ik koop daarom maar een mercedes slr van 600000 euries. Dan ga ik maar 12000 euries meer betalen door de slurptax. Dat scheelt weer t.o.v. de hemi.

Ik moet toch ergens wat aan verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...