MikePerformance Geplaatst February 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2008 Leuk en interessant project! Ik heb ook ooit overwogen om er een oude ZJ naast te zetten, maar aan de mijne is niet zo veel mis, en ik heb er de ruimte niet voor...Heb je een systeem om bij te houden wat je gedaan hebt, of probeer je dat gewoon allemaal te onthouden? Bedankt voor je reactie. Op de foto's vond ik 'm er van buiten nog wel goed uitzien. Ga je ook de beste delen van beide gebruiken? Ik heb er ook de ruimte niet voor, maar voor € 25 per dag, kan ik sleutelen in een sleutelruimte, en voor € 20 meer heb ik ook nog een brug de hele dag. Ik ga het allemaal onthouden, lol. Het is vooral terugdenken. Ik weet nu ondertussen al een aantal manieren waarop sommige dingen makkelijker gaan, dus zal het de volgende keer (bij mijn andere cherokee) anders doen. Hij ziet er nog goed uit, maar kosten zijn erg hoog om hem op de weg te krijgen. weggegooit geld dan dus. Overigens, schijn bedriegd, zoals ik vaker heb gehoord hier, als je hem uit elkaar gaat halen zie je een heleboel wat je liever en anders niet ziet. Mike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MikePerformance Geplaatst February 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2008 Ik vrees dat ik nieuws voor je heb: In de Chilton of Haynes zul je weinig betrouwbare gegevens over de electrische installatie terugvinden.Een FSM is noodzaak om daar wijs uit te geraken! Ow.. en bij de weg: Ik zie op de foto's dat je het Bendix ABS systeem in je sloper hebt zitten. Wees daar alsjeblieft voorzichtig mee!!! Trap minstens 30 keer hard op je rempedaal, voordat je ook maar iets losneemt! En dan nog blijft er een flinke druk in de accumulator en/of pomp achter. Draai dus niets los zonder veiligheidsbril en zorg dat je uit de baan van mogelijk wegspringende delen blijft! ( De accumulator is die "bol", vlak bij je hoofdremcilinder. Je pomp zit meer naar rechts, meer ter hoogte van de bijrijdersstoel) OOPSSSSSSSSSSSSSSS, ik zag die bol en de tekst erop en dacht, dit ga ik eerst even uitzoeken voor ik er ook maar iets mee ga doen. lol Bedankt voor de tips en opmerkingen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MikePerformance Geplaatst February 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2008 Lekker bezig Mike Gaan er nog onderdelen in de verkoop of hou je alles als voorraad? Thanksssssssss, Ik kom zeker onderdelen tegen die ik wel kwijt zou willen in de toekomst of misschien zelfs wel nu. Mocht je onderdelen zoeken, ik heb nu alles bij de hand, dus wie het eerst komt, die het eerst maalt Mike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2008 goed bezig... ik had gedacht dat je wel een FSM bij de had, staat 10x meer info in dan in de haynes en de chilton samen. zal morgen even op draagbare HD kijken of ik een juiste heb voor je.. (wel handig zo'n draagbaarding alleen waneer je m nodig heb moet je m altijd ergens ophalen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankXJ Geplaatst February 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2008 Waar ben je bezig? Vind het wel leuk om een keertje te komen kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MikePerformance Geplaatst February 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 goed bezig...ik had gedacht dat je wel een FSM bij de had, staat 10x meer info in dan in de haynes en de chilton samen. zal morgen even op draagbare HD kijken of ik een juiste heb voor je.. (wel handig zo'n draagbaarding alleen waneer je m nodig heb moet je m altijd ergens ophalen) Hahahahaha, super herkenbaar. Ik was al bezig een laptop sleutelklaar te maken, en een aantal zaken te printen, ik hoor graag van je of je iets hebt. Mvg Mike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MikePerformance Geplaatst February 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 Waar ben je bezig? Vind het wel leuk om een keertje te komen kijken. Hai Frank, Ik ben bezig in Westpoort, Amsterdam. Tuurlijk mag je komen kijken, altijd goed!! Verwacht geen gerenomeerd sleutelaar, ik ben een beginner, maar ga ervoor. Zoals je al hebt kunnen lezen hier, krijg ik super tips, waar ik speciaal op moet letten. Ik sleutel van 10 tot 5 à 6 bij http://www.doehetzelfgaragehobbyhal.nl/index.html Ik kom net van de smoelsmid, wortelkanaal behandeling, dus weet niet of het vandaag gaat lukken, let you know. Mike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst February 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 Ziet er al mooi uit. ik zou alleen wel even een schone poetsdoek in de throttle body drukken zodat er geen zand/stof/moeren en dergelijke IN het blok kunnen vallen. Ik heb ooit de kop van een Renault motor moeten trekken om er een paar stukjes bougie uit te trekken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MikePerformance Geplaatst February 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 Ziet er al mooi uit. ik zou alleen wel even een schone poetsdoek in de throttle body drukken zodat er geen zand/stof/moeren en dergelijke IN het blok kunnen vallen. Ik heb ooit de kop van een Renault motor moeten trekken om er een paar stukjes bougie uit te trekken Wow, thanks, ik zal eraan denken!!! Kan iemand mij overigens ook vertellen wat nu de beste volgorde is qua demontage van de motor. Moet ik eerst de verschillende onderdelen als dynamo, airco, remdruk dinges etc demonteren? Moet de bak los van de motor voor het eruit halen (in mijn idee kan ik de volledige voorkant demonteren en de motor er als het ware gewoon uitschuiven, incl. bak (heb ook horen praten over tussenbak, maar ga ervanuit dat die gewoon tussen de motor en de bak zit) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst February 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 Wow, thanks, ik zal eraan denken!!!Kan iemand mij overigens ook vertellen wat nu de beste volgorde is qua demontage van de motor. Moet ik eerst de verschillende onderdelen als dynamo, airco, remdruk dinges etc demonteren? Moet de bak los van de motor voor het eruit halen (in mijn idee kan ik de volledige voorkant demonteren en de motor er als het ware gewoon uitschuiven, incl. bak (heb ook horen praten over tussenbak, maar ga ervanuit dat die gewoon tussen de motor en de bak zit) tussenbak zit aan de achterkant van je bak zou wel het een en ander demonteren heb je gewoon meer ruimte Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst February 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 Wow, thanks, ik zal eraan denken!!!Kan iemand mij overigens ook vertellen wat nu de beste volgorde is qua demontage van de motor. Moet ik eerst de verschillende onderdelen als dynamo, airco, remdruk dinges etc demonteren? Moet de bak los van de motor voor het eruit halen (in mijn idee kan ik de volledige voorkant demonteren en de motor er als het ware gewoon uitschuiven, incl. bak (heb ook horen praten over tussenbak, maar ga ervanuit dat die gewoon tussen de motor en de bak zit) makkelijkste is alle leidingwerk van en naar de motor loshalen incluus grote delen rond de motor en dingen die snel beschadigen. Dan alles wat aan de bak/tussenbak zit (vacuum, selectorhandle, kabels, aandrijfassen. dan kun je het makkelijkste de radiator e.d. eruit halen en hem recht naar voren en omhoog eruit trekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 als je je versnellingsbak wel laat zitten dan moet wel je voorfront eruit!! anders gaat het niet passen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst February 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 hé menno had je de voorkant ook moeten verwijderen je hebt de bovenste plaat die ja waar jeep op staat niet verwijderd en dan krijg je hem niet met bak en al er uit:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 dat zeg ik toch!!!, die moet je weghalen als je de bak laat zitten;) en ik had de bak er al ondervandaan:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst February 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 dat zeg ik toch!!!, die moet je weghalen als je de bak laat zitten;) en ik had de bak er al ondervandaan:P dat zeg ik:yes: bedoel ik :no:je weet wel :lol:ach laat maar zitten man iets teveel bier de laatste tijd gehad ontopic mike heb je pm al gelezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MikePerformance Geplaatst February 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 makkelijkste is alle leidingwerk van en naar de motor loshalen incluus grote delen rond de motor en dingen die snel beschadigen. Dan alles wat aan de bak/tussenbak zit (vacuum, selectorhandle, kabels, aandrijfassen. dan kun je het makkelijkste de radiator e.d. eruit halen en hem recht naar voren en omhoog eruit trekken. Gaat helemaal gebeuren zo. Morgen ga ik starten om dat helemaal klaar te maken van boven, daarna deuren eruit, achterklep enzzzz (ik werk tot nu toe volledig op de grond) Vrijdag zal ik hem omhoog halen, op de brug, en de onderkant los halen, en de boel op een karretje laten zakken (foto's zullen zoals jullie gewend zijn volgen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MikePerformance Geplaatst February 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 btw, voor degene die nog steeds geintereseerd zijn in de voortgang van dit project: Vanmorgen, tot begin van de middag, zat/lag ik bij de smoelsmid voor een wortel kanaal behandeling, Ben eind van de middag de stad ingegaan voor een borrel en nu weer thuis. Geen gesleutel dus, maar jullie begrijpen dat waarschijnlijk wel. Op dit moment genoeg drank in de man, zodat de man het zeurende gevoel in zijn kies verdragen kan (leuk op een tegeltje, trouwens) Mike ps, morgen weer een verslag MET foto's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MikePerformance Geplaatst February 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2008 Hier weer een dagverslag. Afgelopen dagen liep het iets anders, niet mogelijk iedere dag door te werken. Woensdag naar de tandarts, donderdagochtend niet in staat om het een en ander te doen, alleen eind van de middag en vrijdag idem. Maar goed, motorcompartiment is nu leeg, auto verplaatst naar een plaats met een brug. Morgen ga ik aan de onderkant beginnen, stuurinrichting, stabilisatie en natuurlijk de bak en de motor. Mocht er iemand in de buurt van Amsterdam niets te doen hebben, ik kan alle hulp gebruiken. Overigens, kan iemand mij vertellen hoe ik het best een dashboard kan verwijderen, totaal!!!!!!!!!!! (heb ieder onderdeel nu verwijderd, maar totaal komt nog niet helemaal goed) Meer foto's van het lege compartiment, zaterdag de rest. Mike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MCJeep Geplaatst February 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2008 Ziet er goed uit man!!! Nu nog je bak loskoppellen en je kan gaan lepelen;) Klasse hoe je het aanpakt zonder eigenlijk te weten hoe je moest gaan beginnen. Jammer dat ik je niet kan/kon helpen...Maar zo te zien ben je niet meer te helpen:P:lol: Ik hoop eind deze week even een blik te mogen/kunnen werpen...( wel bukken dan he:P) Ga zo door...!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2008 als je de afwerklijst tegen het voorraam weghaald(met kleine kruiskop schroefjes)dan zitten daar ook weer bevestigings boutjes van je dashbord Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MikePerformance Geplaatst February 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2008 bedankt menno, die heb ik bijna allemaal los, pfffffffffff, sommige dingen gaan slecht los Maar dat kan niet alles zijn, er moeten meer (bouten) zijn om je dashboard te verwijderen Mike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2008 ja je moet even heel goed kijken ik weet het zo ook niet meer uit me hoofd, maar ik trok iedere x een stukje aan het dash en keek waar hij bleef hangen, je moet ook alle meters en schakelaars verwijderen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MikePerformance Geplaatst February 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2008 geloof mij, alle meters, schakelaars, relais enzzzzzzzzz zijn verwijder, incl. grootste deel van de kabelboom (gewoon weggeknipt, kan wel bezig blijven) Foto is voor ik er verder mee ging. Ik heb aan iedere kant 1 bout verwijderd, de linkse hield ook de stuurstangsteun vast. is er meer???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2008 ja er is meer!!!!! ben even aan het denken ergens achter een meter of de sigaretaansteker zit ook een moer maar er zijn er nog een paar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MikePerformance Geplaatst February 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2008 dit is dus de foto, lol forum en film gaan niet goed samen, lol Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.