Johnsprengers Geplaatst January 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2008 Hallo allemaal, Ik heb een Cherokee uit 98... (volgens mij een XJ type) 4.0 automaat. met gas (G3) gelukkig. Nu maakt de auto een bonkend geluid op een slechte weg... het lijkt erop dat de schokbrekers het geluid maken. Ik heb me laten vertellen dat de boutjes (boven in de carroserie) van de schokkers vaak afbreken.. Heeft iemand ervaring hiermee om dit te voorkomen?? Heeft iemand ervaring met het geluid en kan die mij tips geven?? Alvast bedankt!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2008 Geluiden zijn natuurlijk altijd moeilijk op afstand te beoordelen.... zo ook nu. Wat de bouten betreft: Die breken vaak af, ja. Voorkomen is lastig... Dagen vantevoren al beginnen in te spuiten met IMAL of WD 40 zou wat kunnen helpen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst January 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2008 hallo. Bovenbouten van de schokbrekers breken meestal af wanneer je ze gaat demonteren. Wel kunnen de bouter en/of rubberbussen slecht zijn. Dit is goed te zien en te voelen bij nadere inspektie Zijn de veerstroppen wel goed vast.? Ook de uitlaat ophangsteunen checken! succes, hopelijk vind je het euvel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fibigod Geplaatst February 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 ---- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johnsprengers Geplaatst February 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2008 hallo. Bovenbouten van de schokbrekers breken meestal af wanneer je ze gaat demonteren. Wel kunnen de bouter en/of rubberbussen slecht zijn.Dit is goed te zien en te voelen bij nadere inspektie Zijn de veerstroppen wel goed vast.? Ook de uitlaat ophangsteunen checken! succes, hopelijk vind je het euvel. Beste Wim, Ik heb eronder gelegen en alles bekeken... ziet er allemaal goed uit.. stel dat de bouten afbreken zijn ze dan wel goed eruit te halen met een tap? Of heb je hier ook geen ervaring mee.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2008 Als ze afbreken, voorzichtig uitboren, eerst een klein boortje in het midden, dan groter tot bout maat, als je geluk hebt draait hij met boren eruit, anders opnieuw tappen en nieuwe bouten monteren. Begin al een paar weken vantevoren met inspuiten met kruipolie, ook op het draadeinde, zit tussen de dubbele plaat/toog, deze is open in het midden, hier goed inspuiten, eventueel met een slangetje op de spuitbus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst February 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2008 Beste Wim,Ik heb eronder gelegen en alles bekeken... ziet er allemaal goed uit.. stel dat de bouten afbreken zijn ze dan wel goed eruit te halen met een tap? Of heb je hier ook geen ervaring mee.... heb de mijne er uit gekregen gaatje boren toen getapt en daarna de bout er in gezet warm maken en dan laten schrikken met stikstof of gewoon water werkte prima schroefdraad weer schoongemaakt nieuwe bouten er in en klaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst February 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2008 heb de mijne er uit gekregen gaatje boren toen getapt en daarna de bout er in gezet warm maken en dan laten schrikken met stikstof of gewoon water werkte prima schroefdraad weer schoongemaakt nieuwe bouten er in en klaar Hallo. Ik zie aan de reacties, dat je alle kanten uit kan. Bij mijn 92 gingen de bouten heel makkelijk eruit, dus het hoeft niet altijd tegen te zitten. Als de zaak toch tegen valt, dan zijn er zelfs nog andere mogelijkheden. Benadering van bovenaf. Aan de onderkant tussen de 2 bouten zit een kuiltje, boor een gat naar boven als plaatsbepaling en je weet precies waar je een stuk plaatwerk uit kan zagen om bij de afgebroken bouten te komen. Oude bouten verwijderen. Nieuwe erin met moeren,zodat de tapeinden uitsteken voor de dempers. Gat met plaatwerk en parkers/lassen dichten. Bekleding sluiten en klaar is kees. Hoop nu maar gewoon op de normale manier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johnsprengers Geplaatst March 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2008 Hallo. Ik zie aan de reacties, dat je alle kanten uit kan.Bij mijn 92 gingen de bouten heel makkelijk eruit, dus het hoeft niet altijd tegen te zitten. Als de zaak toch tegen valt, dan zijn er zelfs nog andere mogelijkheden. Benadering van bovenaf. Aan de onderkant tussen de 2 bouten zit een kuiltje, boor een gat naar boven als plaatsbepaling en je weet precies waar je een stuk plaatwerk uit kan zagen om bij de afgebroken bouten te komen. Oude bouten verwijderen. Nieuwe erin met moeren,zodat de tapeinden uitsteken voor de dempers. Gat met plaatwerk en parkers/lassen dichten. Bekleding sluiten en klaar is kees. Hoop nu maar gewoon op de normale manier. Het is gelukt en gemaakt!! Nieuwe schokbrekers en stabilisatie stang rubbers achter.. Alles ging gewoon goed los. Het geluid is weg:thumbsup: Bedankt voor de reacties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.