Spring naar bijdragen

Exterieur: Lak


dobster
 Share

Recommended Posts

Hoi Luitjes,

Mijn naam is Kick ben 39 jaar oud en woon in Nijmegen. Vandaag heb ik een Jeep gekocht omdat ik wel eens in wat anders wil rijden dan een gebakje...:bye1:

Mijn jeep is een Jeep Cherokee 4.0 Limited uit 1991. Ik weet dus niet of ik in de XJ sectie thuishoor. Zie hier voor wat foto's. Mocht ik hier fout zitten, dan hoop ik dat een moderator mijn post verplaatst.

Mijn vraag gaat om het volgende:

De lak op de motorkap, dak en de linkerzijkant is nogal verweerd. Aan de randjes slaat het wit uit en bladdert hier en daar. Volgens mij kan ik hier zelf wel wat aan doen maar ik moet zeker weten om wat voor lak het hier gaat. Als ik de verkeerde gebruik, zou deze de zwarte verflaag aan kunnen tasten en dat wil ik liever niet. Heeft iemand hier een antwoord op?

Btw: dit lijkt me een gezellig en informatief forum. Harstikke fijn dat deze informatie zo door alle leden gedeeld wordt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luitjes,

Mijn jeep is een Jeep Chrysler 4.0 Limited uit 1991. Ik weet dus niet of ik in de XJ sectie thuishoor. Zie hier voor wat foto's. Mocht ik hier fout zitten, dan hoop ik dat een moderator mijn post verplaatst.

Allereerst welkom hier!

Je zit in het goede forum hoor, ik denk alleen dat je bedoeld Jeep Cherokee 4.0 Limited. :yes:

van lak heb ik weinig verstand (zit toch ergens onder die modder??) :bye1:

maar in ieder geval succes met je probleem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luitjes,

Mijn naam is Kick ben 39 jaar oud en woon in Nijmegen. Vandaag heb ik een Jeep gekocht omdat ik wel eens in wat anders wil rijden dan een gebakje...:bye1:

Mijn jeep is een Jeep cherokee 4.0 Limited uit 1991. Ik weet dus niet of ik in de XJ sectie thuishoor. Zie hier voor wat foto's. Mocht ik hier fout zitten, dan hoop ik dat een moderator mijn post verplaatst.

Mijn vraag gaat om het volgende:

De lak op de motorkap, dak en de linkerzijkant is nogal verweerd. Aan de randjes slaat het wit uit en bladdert hier en daar. Volgens mij kan ik hier zelf wel wat aan doen maar ik moet zeker weten om wat voor lak het hier gaat. Als ik de verkeerde gebruik, zou deze de zwarte verflaag aan kunnen tasten en dat wil ik liever niet. Heeft iemand hier een antwoord op?

Btw: dit lijkt me een gezellig en informatief forum. Harstikke fijn dat deze informatie zo door alle leden gedeeld wordt!

welkom kick

jouw jeep is een echte xj en wat betreft de lak de enige echte manier is toch hem helemaal weer schuren en opnieuw een laklaag aanbrengen en daarna een blanke lak er overheen

je kunt het broberen met enkel een blanke laklaag

denk alleen dat het resultaat tegen gaat vallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grijswaarden worden bijzonder op prijs gesteld, zeker als dit duidt op bepaalde levenswijsheden en/of ervaringen.

Voor wat betreft een autolak, ben ik een andere mening toegedaan en wens glans all over tha place :bye1:!

Poetsen heeft in dit geval geen enkele zin omdat duidelijk is dat dit een slijtageslag betreft die leeftijd gebonden is blijkbaar.

Ik ga er in ieder geval mee aan de slag en ik hou iedereen op de hoogte want het lijkt me op zich een best handig gegegeven...

Thanx voor alle input dusver!!!:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst en zal deze discussie zeker volgen.

Mijn ZJ is aan een kant nog mooi, aan de andere kant zijn de spiegel en dat plastic ding aan de zijkant van de auto (onderkant deur, een soort sier / stoot lijst) behoorlijk lelijk geworden (inderdaad blanke lak eraf denk ik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
ik heb het zelfde op de moterkap gehad maar ik kon met hogedruk spuit de blankelak er zo vanaf spuiten daarna ontvet en met blankelak gespoten

je ziet er haast niks van

Hallo. Een goed idee met de hoge drukspuit. Hoeveel BAR?

Het lijkt mij inderdaad beter dan schuren want dan ga je snel te diep tot het staal. Ik heb de laatste jaren veel met siliconenspray zitten klooien aan mijn XJ. Maar nu krijg ik toch na jaren ook grijze plekken op het donkerblauw.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb geen idee hoeveel bar het was ik heb het gewoon bij de texaco gedaan

het begon perongeluk was bezig met ongeveer 600 kg bagger aan het verwijderen haha waren ff wezen spelen maar met schoonspuiten kwam er een stukje los dus dan maar helemaal gewoon de spuit er een beetje schuin op zetten en het vliegt eraf teminste bij mij

succes ermee

dave

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...