dobster Geplaatst February 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2008 Vandaag, vanwege het mooie weer natuurlijk, lekker zitten prutsen aan mijn autootje... Luchtfilter nagekeken, was mooi schoon. De slang was overigens erg smerig, dus schoongemaakt. Bovenkant van de vooruit netjes dichtgekit (lekte binnen bij regen via bovenconsole). Was de verkoper overigens even vergeten te melden.... Olie bijgevuld. Aan de motorkap zitten freubelen, deze sluit niet meer goed. Ik heb de vergrendelingen ingespoten met wd40 en schoongemaakt. Daarna een rubberen ringetje tussen gezet, dit hielp alleen maar aan de rechterkant. Iemand een andere tip? Verder ben ik op zoek naar de thermostaat, waar zit die? En de oliedruksensor...Deze wil ik beide vervangen maar geen idee waar ik dat moet zoeken (sorry, ben japanners gewend) Ik zit al wel te wachten op mijn haynes werplaatsboek, lijkt me wel handig maar ik wil morgen weer verder prutsen. Kan iemand me alvast wat op weg helpen? Muchas Gracias!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst February 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2008 Vandaag, vanwege het mooie weer natuurlijk, lekker zitten prutsen aan mijn autootje...Luchtfilter nagekeken, was mooi schoon. De slang was overigens erg smerig, dus schoongemaakt. Bovenkant van de vooruit netjes dichtgekit (lekte binnen bij regen via bovenconsole). Was de verkoper overigens even vergeten te melden.... Olie bijgevuld. Aan de motorkap zitten freubelen, deze sluit niet meer goed. Ik heb de vergrendelingen ingespoten met wd40 en schoongemaakt. Daarna een rubberen ringetje tussen gezet, dit hielp alleen maar aan de rechterkant. Iemand een andere tip? Verder ben ik op zoek naar de thermostaat, waar zit die? En de oliedruksensor...Deze wil ik beide vervangen maar geen idee waar ik dat moet zoeken (sorry, ben japanners gewend) Ik zit al wel te wachten op mijn haynes werplaatsboek, lijkt me wel handig maar ik wil morgen weer verder prutsen. Kan iemand me alvast wat op weg helpen? Muchas Gracias!!! Hallo nieuwe jeeper. Er zijn altijd natuurlijk heel veel dingen te doen. Het Haynesboek vertelt je inderdaad welke zaken het eerst aan de orde dienen te komen. Vooral de eerste tune up. Thermostaat zit vooraan waar de bovenslang uitkomt. Oliedruksensor zit in de buurt van het oliefilter,althans bij mijn 92. Echter waarom deze onderdelen vervangen? Er zijn waarschijnlijk meer belangrijkere zaken te doen. Maar als je vragen hebt is het altijd welkom. succes:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dobster Geplaatst February 9, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2008 Bedankt voor je welkom! Ik heb de computercodes uitgelezen en daarin kwam naar voren dat de motor niet goed warm wordt (code 1-7). Na wat leeswerk kwam ik uit op de thermostaat. Daarnaast viel me op dat de oliedruk meter vrijwel altijd volluit uitgeslagen is. Volgens wat topics op dit forum kan dit op een kapotte sensor duiden... Wat is een eerste tune-up? Ik hou me aanbevolen voor meer tips... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst February 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2008 Bedankt voor je welkom!Ik heb de computercodes uitgelezen en daarin kwam naar voren dat de motor niet goed warm wordt (code 1-7). Na wat leeswerk kwam ik uit op de thermostaat. Daarnaast viel me op dat de oliedruk meter vrijwel altijd volluit uitgeslagen is. Volgens wat topics op dit forum kan dit op een kapotte sensor duiden... Wat is een eerste tune-up? Ik hou me aanbevolen voor meer tips... Wel,hou je vast. Ik begon met alle vloeistoffen te controleren: Achter/voordiff. tussenbak,automaat,stuurbekrachtiging.remvloeistof,motorolie.koelvloeistof. Bedrading: alle aardingen.lampjes.zekeringen.stekkers. Alle nakijken en eventueel schoonmaken. Alle remleidingen nalopen op lekkages. Alle vacuumleidingen nalopen. Ontsteking nalopen: bougies,kabels ,aansluiting van de bobine(ook aarding) Alle waterslangen nalopen op beschadigingen en toestand. Sensoren checken(komt later wel) Uitlaatsteem nalopen. Met nalopen bedoel ik de tijd ervoor nemen om alles van begin tot eind goed te bekijken met zelfkritiek. Het een en ander is niet in 1 middag te doen. Hopelijk komen er nog vele mooie dagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijnn Geplaatst February 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2008 bij mij stond de oliedruksensor ook totaal naar rechts bleek dat het oliefilter verstopt zat. dit vervangen en het was weer oke. :yes:Tenminste even bleek dat er toch te weinig olie door het blok is gegaan waardoor de drijfstanglagers kapot zijn gelopen. Dus voorlopig weer zat te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dobster Geplaatst February 9, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2008 Zie http://www.kickfix.nl/jeep/fotos.htm voor foto's van het blok. Kan iemand me met een pijltje aanwijzen waar die thermostaat zit? Vloeistoffen: Check Morgen zal ik de bougies en verdeelkap nalopen en schoonmaken. Is er niet iemand in de buurt van Nijmegen die zin heeft een middagje mee te hannesen? @martijn: lullig dat ze het oliepeil zo laag hebben laten komen. Ik heb meteen na aanschaf olie ingegooid (bijna 2 liter). Ik hoop niet dat ik hetzelfde euvel tegenkom als jij..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst February 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2008 Die grote dikke slang die uit de radiator komt, loopt naar een punt, gezien vanaf de eerste foto, schuin rechts achter de kap van de electrische koelventilator, waar ook een ander slang aangesloten zit. Dat is het thermostaathuis, als het ware op de kop van de motor, achter de mechanisch aangedreven ventilator. Tevens zit daar de temperatuursensor die de temperatuur aan de cpu doorgeeft. De sensor van de meter binnen zit (nog steeds vanaf het standpunt waaruit de foto is genomen) helemaal achteraan, op het rechterhoekje van de motor. Ik zag op je foto's dat het wisserblad achter ook niet zo fantastisch meer is. Kleine tip: koop een los wisserblad voor ca € 5 à 6 en maak hem er op maat tussen. Ik kocht er laatst eentje en daar kunnen precies 2 achterwissertjes uit. Als je de complete wisser koopt ben je nogal duur uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irish wolfie Geplaatst February 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2008 Mooi hoor dit soort antwoorden, daar draait een goed forum op Nu nog een antwoord over waar de oliedruksensor zit en het is helemaal compleet. (helaas kan ik zelf even niet bij mijn GC, maak momenteel gebruik van firmaslee met tankkaart (noem me gek)) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst February 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2008 Zie http://www.kickfix.nl/jeep/fotos.htm voor foto's van het blok. Kan iemand me met een pijltje aanwijzen waar die thermostaat zit? Vloeistoffen: Check Morgen zal ik de bougies en verdeelkap nalopen en schoonmaken. Is er niet iemand in de buurt van Nijmegen die zin heeft een middagje mee te hannesen? @martijn: lullig dat ze het oliepeil zo laag hebben laten komen. Ik heb meteen na aanschaf olie ingegooid (bijna 2 liter). Ik hoop niet dat ik hetzelfde euvel tegenkom als jij..... Hallo. Je moet wel even weten op welke olie de jeep altijd gereden heeft. 15w10 is minerale en 10w40 is half synthetische. De halfsyn:bye1:t heeft extra toevoegingen met reiniging eigenschappen. Als je voorheen altijd minerale olie gereden hebt, kan je door het loskomende vuil, verstoppingen krijgen. Dus dan meerdere keren oliefilter vernieuwen. Ook kunnen spontaan oliekeerringen wat gaan lekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst February 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2008 Ik las er overheen dat je alleen maar olie bijgevuld hebt. Toen ik de XJ kocht heb ik radicaal alle olie vervangen plus oliefilter natuurlijk. Je weet maar nooit wanneer het voor het laatst gedaan is, en vanaf dat moment kun je zelf de kilometers bijhouden. Tevens toen bougies, luchtfilter, verdelerkap en bougiekabels vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.