Spring naar bijdragen

Afslaan bij stationair


rpieters
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb mijn XJ 1990 (Low Output) ondertussen al meer dan een jaar en heb het nog steeds niet voor elkaar dat de auto goed blijft lopen.

De auto rijd als een speer, maar je moet blijven racen anders slaat hij af.

Vooral bij kort gas geven bij bijvoorbeeld inparkeren.

Als ik aan het parkeren ben ik het net alsof ik nog maar net mijn rijbewijs heb en in een handgeschakelde bak rijd. Bokken, afslaan, andere auto's bijna aanrijden enz. Niet echt handig dus.

Als ik eenmaal meer dan een seconde of twee flink gas gegeven heb dan gaat het prima met gas los. Valt wel wat ver terug in de toeren, maar blijf wel lopen.

Verder rijden gaat prima, kick-down wekt als een speer, rijd als een zonnetje.

Begin er wel wat aan te wennen, maar het zou toch opgelost moeten kunnen worden.

Ik heb het onderstaande al gedaan :):

- Gasklep stand sensor TPS vervangen en verschillende keren afgesteld.

- Stappenmotor vervangen (vorige eerst netjes schoon gemaakt)

- Gasklep huis schoon gemaakt (met remreiniger zoals aangegeven op verschillende topics) al meerdere keren

- Reset van de computer (+ en - kabel tegen elkaar) Werkt dat trouwens al zo bij een Low Output?

Heeft iemand nog ideeen?

Ik hoor graag van jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had dat ook, auto sloeg af bij afremmen. Geen idee of dit bij jou helpt maar bij mijn auto uit 1991 heeft het al heel veel geholpen:

- check luchtfilter, schoonmaken of anders vervangen

- check slang vanaf luchtfilter naar het blok. Bij mijn auto was deze geheel verstopt. Sinds dat ik hem heb schoongemaakt, is hij niet meer afgeslagen.

Ik ben zeker geen expert maar probeer mijn newby ervaringen te delen....Laat me weten hoe het gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...