Spring naar bijdragen

Amsterdam gaat oude auto's weren


DUC
 Share

Recommended Posts

Zie de Pers en de telegraaf.

autoverbod.gif

Zoals ik het lees staat er dat het de nieuwe verkeersplannen zijn die nog voorgesteld moeten worden. Nu nog maar eerst zien of het goed gekeurd wordt. Als een auto aan de apk normen voldoet en hij is van 1990 dan kan een gemeente juridisch gezien deze auto niet zomaar weigeren in de stad. Hij voldoet namelijk aan de landelijke eisen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een aantal Duitse steden inmiddels wel gelukt. Jammer dat er in beide artikelen niet wordt ingegaan of dit soort beslissingen op lokaal niveau genomen kunnen worden.

Maar als het wordt aangenomen dan ben ik goed zuur. Dan staat er binnenkort een CJ bij te koop aangeboden of een autoambulance bij te koop gevraagd.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een aantal Duitse steden inmiddels wel gelukt. Jammer dat er in beide artikelen niet wordt ingegaan of dit soort beslissingen op lokaal niveau genomen kunnen worden.

Maar als het wordt aangenomen dan ben ik goed zuur. Dan staat er binnenkort een CJ bij te koop aangeboden of een autoambulance bij te koop gevraagd.....

Ja, dat kunnen gemeentes zelf beslissen. Dat kan al langer overigens. (nijmegen verhaal)

Gemeentes kunnen bepaalde delen van de stad zelfs auto-vrij maken als ze dat goeddunkt, dus sorteren is dan een halve maatregel lijkt me. Meer één als propaganda dan als serieuze overdenking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat kunnen gemeentes zelf beslissen. Dat kan al langer overigens. (nijmegen verhaal)

Gemeentes kunnen bepaalde delen van de stad zelfs auto-vrij maken als ze dat goeddunkt, dus sorteren is dan een halve maatregel lijkt me. Meer één als propaganda dan als serieuze overdenking.

Ik hoop het niet. In november 2007 was er nog een wetswijziging voor nodig en ik heb daar verder niks meer over gehoord.

dan kom ik goed weg mn jeep is van 1993 en ik heb een gratis jaarparkeerkaart voor geheel amsterdam.

Dit jaar wel. Het gaat om auto's van 15 jaar en ouder, dus die grens zal wel meeschuiven. En als je dan toch niks meer aan die jaarparkeerkaart hebt :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Onze" politici zijn volslagen "van God los" :yes:

Ongelofelijk... Zet een stel kinderen in de bestuurskamers, en we hebben een beduidend intelligenter team aan de leiding!

Wat een vresellijke eikels zeg!

het enige wat voor ze telt is dat ze publiciteit krijgen. Stuk voor stuk proberen ze de geschiedenis in te gaan als diegene die de wereld veranderd heeft.

Ik heb een tip voor ze: Spring van de hoogste toren in je stad of land. Daarmee kom je gegarandeerd ook in de geschiedenisboeken, én je bewijst er je land een grotere dienst mee dan wanneer je zo volslagen achterlijk uit je nek blijft l*llen en "besturen"

Het blijkt wel weer dat wanbeleid ook beleid is! Prudspolitici! Bah, ik veracht jullie!

Overigens is de PvdA van oorsprong een arbeiderspartij, zeggen ze... Nou, bedankt! Eerst maken ze de nieuwe auto 's zo duur dat geen arbeider ze meer kan betalen, en nu verbied je de auto's die ze wel kunnen betalen! Goed bezig, meneer Bos en trawanten!

Wat mij betreft: Staatsgreep! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Onze" politici zijn volslagen "van God los" :yes:

Ongelofelijk... Zet een stel kinderen in de bestuurskamers, en we hebben een beduidend intelligenter team aan de leiding!

Wat een vresellijke eikels zeg!

het enige wat voor ze telt is dat ze publiciteit krijgen. Stuk voor stuk proberen ze de geschiedenis in te gaan als diegene die de wereld veranderd heeft.

Ik heb een tip voor ze: Spring van de hoogste toren in je stad of land. Daarmee kom je gegarandeerd ook in de geschiedenisboeken, én je bewijst er je land een grotere dienst mee dan wanneer je zo volslagen achterlijk uit je nek blijft l*llen en "besturen"

Het blijkt wel weer dat wanbeleid ook beleid is! Prudspolitici! Bah, ik veracht jullie!

Overigens is de PvdA van oorsprong een arbeiderspartij, zeggen ze... Nou, bedankt! Eerst maken ze de nieuwe auto 's zo duur dat geen arbeider ze meer kan betalen, en nu verbied je de auto's die ze wel kunnen betalen! Goed bezig, meneer Bos en trawanten!

Wat mij betreft: Staatsgreep! :lol:

Ik heb al eerder vermeld dat als ieder zou weten wat er werkelijk speelt dan zou men anders gaan stemmen. Het is idd een achterlijk land aan het worden maar dat komt door de kiezers die allemaal aan hun eigen belang denken en luisteren naar een compagne ipv waar de partij werkelijk voor staat. Dit was nl allemaal te verwachten en het wordt nog veel erger..

Wordt vervolgd:((jammer genoeg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al eerder vermeld dat als ieder zou weten wat er werkelijk speelt dan zou men anders gaan stemmen. Het is idd een achterlijk land aan het worden maar dat komt door de kiezers die allemaal aan hun eigen belang denken en luisteren naar een compagne ipv waar de partij werkelijk voor staat. Dit was nl allemaal te verwachten en het wordt nog veel erger..

Wordt vervolgd:((jammer genoeg)

Het probleem is dat je met de huidige partijen wel heel erg je prioriteiten moet bepalen ... en vervolgens kom je ergens anders uit dan je eigenlijk wilt.

Als ik in mijn eigen straatje zou stemmen, dan zou ik SP stemmen. Of misschien D'66. Het zijn de enige partijen die op het gebied van onderwijs nog iets structureels willen verbeteren.

/me gaat volgende keer maar blanco stemmen denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zal wel weer een "ontheffingen stelsel" bijkomen... mensen met oldtimers mogen wel de stad in, maar tegen 500 euro per jaar en middels een vaste route de stad in en uit. :rolleyes:

Mensen die moeilijk te been zijn, en een oud autotje rijden, zijn iig er ook lekker mee....;)

Ik ben benieuwd of deze plannen echt doorgang vinden. Het lijkt me dat zeer veel mensen gedupeerd gaan worden.

Maarja... in Duitsland is het ook gelukt natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen beter een partij oprichten "4x4 Nederland"..

Asfalt eruit: kunnen we de dijken mee ophogen...

Geen wegonderhoud, spitstroken en nog meer van die onzin (lees wegenbelasting)..

Alleen zandwegen en paden...geen files meer...we kunnen er omheen...

Ruimte zat dan: kunnen we bomen planten ( co2 vermindering)..

Geen parkeergeld: zoek een leuk plekje tussen de bomen...

Kan voordelen zat bedenken....ga meteen in de buitendienst....:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen beter een partij oprichten "4x4 Nederland"..

Asfalt eruit: kunnen we de dijken mee ophogen...

Geen wegonderhoud, spitstroken en nog meer van die onzin (lees wegenbelasting)..

Alleen zandwegen en paden...geen files meer...we kunnen er omheen...

Ruimte zat dan: kunnen we bomen planten ( co2 vermindering)..

Geen parkeergeld: zoek een leuk plekje tussen de bomen...

Kan voordelen zat bedenken....ga meteen in de buitendienst....:rolleyes:

Dat had ik ook al eens bedacht.

Ook prima om nog motor te rijden (mijn andere hobby)

63211514_2c4df84440_b.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen beter een partij oprichten "4x4 Nederland"..

Asfalt eruit: kunnen we de dijken mee ophogen...

Geen wegonderhoud, spitstroken en nog meer van die onzin (lees wegenbelasting)..

Alleen zandwegen en paden...geen files meer...we kunnen er omheen...

Ruimte zat dan: kunnen we bomen planten ( co2 vermindering)..

Geen parkeergeld: zoek een leuk plekje tussen de bomen...

Kan voordelen zat bedenken....ga meteen in de buitendienst....:rolleyes:

Doe maar niet. Dan hebben al die milieufreaks bijna niks meer om tegen te protesteren behalve ons. Word je 's ochtends wakker en dan heeft zo'n leger handophoudende palestijnse sjalen zichzelf vastgeketend aan je Jeep.

OT: als het echt doorgaat dan zit ik hier mooi vast. Aan alle kanten ingesloten door Amsterdam in de enclave Duivendrecht.

In London is het er doorheen: klikkie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zeg ik... stelletje losgeslagen gekken!

Ik weet nog wel een Co2 besparende maatregel: De verwarming ,de airco's en de helft van de verlichting in de gemeentehuizen uit!

Maarja... dan zijn die opvreters zelf de dupe, dus dat voorstel zal het niet halen, vrees ik :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...