arjen Geplaatst February 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2008 Hallo ik ga mijn cj elke dag gebruiken dan rij ik +-450km per week en dan op gas. Nou heb ik 2 motoren een 304 en een 360 afgezien van het gebruik wand ik rij nu elke dag met de wj met een 4.7 op benzine dus het is altijd goedkoper. Welke motor kan ik er het beste voor gebruiken? en kan dat met een th400 of moet ik er een hand geschakelde bak achter zetten. Wat denken jullie? Groeten Arjen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
goose Geplaatst February 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2008 Lijkt me een heel eind elke dag in een cj.... Ga wel eens met m'n cj5 naar m'n werk (binnendoor, snelweg is echt nix an). Dat is 60 km enkele reis. Ik heb een 304 op gas en moet elke dag tanken, verbruik is ong 1:3 en 1:4. Bij mij is de 304 origineel, dus als dat je wat kan schelen moet je misschien de 304 doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst February 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2008 mijn 304 is NIET origioneel en ik verbruik 18-20l op 100km Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
arjen Geplaatst February 16, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2008 ik bedoelde eigelijk of er verschil zit tussen de 2 afgezien de inhoud is er een betrouwbaarder? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
goose Geplaatst February 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2008 mijn 304 is NIET origioneelen ik verbruik 18-20l op 100km lekker zuinig!, en nog aardig gekieteld ook toch? misschien toch eens netje laten afstellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
goose Geplaatst February 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2008 ot: betrouwbaarheid zal hetzelfde zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst February 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2008 als je Jeep 1:3 of !:4 rijd. op wat van bandjes rij je dan rond. ik denk MT bandjes. voorheen gebruikte mijn Jeep ook zoveel brandstof toen ik op 33X12.50R15 M/T rond reed. maar sinds ik op 33X12.50R15 A/T rond rij is het brandstof verbruik drastisch naar beneden gegaan. nu rij ik gemiddeld 1:6 ongeveer. en het ligt ook nog aan de overbrenging van je diff. en op A/T slijten je banden minder hard dan op M/T Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst February 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2008 ga voor de 360!! There´s no subsitute for cubic inches Verschil in verbruik is te verwaarlozen (is natuuurlijk relatief bij een V8) Vergeet niet dat je bij een th400 ook wat vermogen verliest (toch min. zo´n 30 pk) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst February 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2008 lekker zuinig!, en nog aardig gekieteld ook toch?misschien toch eens netje laten afstellen. is 18 liter veel dan? bij mij in de groep verbruiken ze allemaal zoiets Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
goose Geplaatst February 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2008 is 18 liter veel dan?bij mij in de groep verbruiken ze allemaal zoiets nee, juist niet, ik zit op 25 liter (of meer) met standaard motor. Vooral hard rijden kost veel, volgens de geleerden komt het door grote overbrenging in de assen. Vraag nu niet welke... Ik kan me eigelijk niet voorstellen dat AT/MT banden zoveel verschil maakt. voor de keuze: 360. In Leeuwarden zit LMR motoren revisie, die racen met 360-ers. Kunnen je er vast veel over vertellen. Kunnen ze ook nog voor je opvoeren als je dat wilt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst February 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2008 Ik kan me eigelijk niet voorstellen dat AT/MT banden zoveel verschil maakt.dat maakt zeer veel verschil uit AT of MT. een MT band is voor 20% geschikt voor normale wegen en 80% voor terrein en rubber is zachter waardoor het op openbare weg harder slijt. en een AT band is 50/50% of 60/40% dat het rubber iets harder is. en minder hard slijt op de openbare weg. voorheen woonde ik in Eindhoven en reed elke dag met mijn Jeep MT naar mijn werk toe. heen en terug 70km. en ik tankte gemiddeld 120ltr gas per week. en toen ik er later AT banden erop legden. toen zag ik in de eerste week al dat mijn brandstof verbruik drastisch naar beneden ging. en daarna tankte ik gemiddeld om de 2 weken. en ik heb toen na een jaar uitgerekend wat ik bespaarde als ik op AT rijdt. voor dat geld kan ik op het eind van het jaar een complete set BFG MT voor kopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst February 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2008 Het verbruik tussen die 2 motoren is te verwaarlozen. De meesten zouden kiezen voor de 304 want die vinden de 360 te " zenuwachtig" en dan vooral in het terrein. Een goede gasinstallatie is veel belangrijker. Kijk gewoon welke motor beter is en bou die dan in. Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
arjen Geplaatst February 18, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2008 Ik kom toch niet in het terrein dat vind ik zonde. Dus ga ik maar voor de 360 als er toch bijna geen verschil in zit. Bedankt:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst February 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2008 Ik kom toch niet in het terrein dat vind ik zonde.Dus ga ik maar voor de 360 als er toch bijna geen verschil in zit. Bedankt:) als je toch niet het terrein in gaat. dan kun je er ook maar beter AT opleggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.