fransdemers Geplaatst February 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2008 Ik heb eerst en vooral al het leesvoer over de DANA assen op dit forum doorgenomen, en nu snap ik er HELEMAAL niks meer van Het gaat dus over mijn 99 WJ 4.0 quadratrac II In de Service Manual van de 2000 WJ staat dat er 3 soorten zijn: de 186 FBI axle de 198 RBJ axle en de 226 RBA In het bijgeleverde User manual van de wagen staat dat er 2 soorten zijn: één met limited slip, geleverd op de QuadraDRIVE voertuigen één zonder limited slip, geleverd op de QuadraTRAC II Ik heb dus die laatste. Maar in de parts manual van de 00 WJ staat dat er 2 assen zijn, nl. de Dana 35 en de Dana 44, beiden dan nog leverbaar mèt of zonder Lock... Bovendien, hebben die dingen op de tekeningen een aftapmoer, terwijl er bij mijn WJ een rubberen dop in zit... Ik geraak er dus helemaal niet meer wijs uit ... Is er iemand die de knoop kan doorhakken ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2008 http://www.nagca.com/grandtech/Jeep%20Axel%20Transfer%20Case.pdf hier nog wat extra info. Oftewel 186 FBI axle-> Dana30 De Vooras. Die andere twee zijn dus respectievelijk de 35 en 44. Je hebt dus zowiezo de D30 voor, en aangezien je een rubber dop hebt de D35 achter. (D44 heeft standaard een stalen afdichting) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst February 28, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2008 Thanks kameel, dit is interessante info. Maar volgens de pdf file staat er dat er 4oz additief in moet en in mijn user manual staat dat dit enkel voor de quadradrive moet. Ik heb echter wel een quadratrac II en die rijdt al jaren rond zonder additief. Heb er nu ook gewoon 75-90 ingedaan en ik ondervind geen hinder tijdens het rijden. Wel heb ik sinds het olie verversen nu een paar maand later dit lek aan het rechter wiel... Zou dit verband kunnen houden ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2008 Nee. Lekkage heeft niks te maken met je type vloeistof. (of je moet er echt totaal wat anders in doen. ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst February 28, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2008 of je moet er echt totaal wat anders in doen. Nee hoor, dat pilsje zit in mijn buik... Maar ik kan nergens terugvinden of mijn WJ nu LS heeft of niet. Ik heb daar vroeger al naar gezocht en de vorige eigenaar heeft mij het adres gegeven van de garage die de WJ heeft onderhouden. Deze heeft er steeds gewoon 75-90 ingedaan zonder additief. Maar ik heb eens alle topics over achterassen en diff problemen gelezen en de een zegt: Wèl additief, de ander zegt Geen additief. Hoe kan ik dit nu te weten komen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst February 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2008 als het goed is zit ergens tussen de boutjes een plaatje met LS erop (of niet) zo ja heb je het wel, zo niet heb je het waarschijnlijk niet. Maar de LS is een beetje overrated ook. en alleen maar irritant bij bochten en regen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2008 Die andere twee zijn dus respectievelijk de 35 en 44. Je hebt dus zowiezo de D30 voor, en aangezien je een rubber dop hebt de D35 achter. (D44 heeft standaard een stalen afdichting) nope de d44a heeft ook rubber doppie de D35 is ovaal D44 is anders..... klikkie voor plaatjes is dan duidelijker de toevoeging is voor de LS, die je niet hebt (tenminste dat schreef je ergens) opendiff geen toevoeging Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst February 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 29, 2008 Hmmm, op de prentjes afgegaan, zie ik dat het wel geen D35 kan zijn, omdat de mijne niet ovaal is. Meer het hoekiger type. Zal dan toch een 44 zijn ? Waarom konden ze bij DANA dit nergens duidelijk erop zetten, er staan enkel wat nummers op, waarmee je niks bent. Nu ja, stel dat het een 44 is, dan weten we nog altijd niet of er LS in zit of niet. Zo'n plaatje hangt er niet aan, maar ja, dat kan toch door een mecanicien in de loop der jaren eraf gehaald zijn en verloren ? Voorlopig rijdt ik dus nog rond met 75W90 zonder LS additief en ik hoor noch voel niks raars... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 29, 2008 Type as staat op een typeplaatje. Bij de D35 tussen 2 boutjes van het diff deksel, bij de 44... euh... geen idee! Overigens zijn er genoeg olieën die al een LS toevoeging hebben.... Dat staat dan natuurlijk wel op de fles / blik / can! Kameel is onze olie goeroe... hij is DE persoon die je over olie alles kan vertellen. 't Schijnt dattie het zelfs door z'n koffie doet! iig Weet hij beslist wat er op de verpakking staat als er al een LS additief in zit. Wat ik wél weet is dat het geen kwaad kan om de LS additief in een gewoon, open, diff te hebben.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2008 Ziezo, ik heb een foto gemaakt van het desbetreffende achterste differentieel. Iemand een idee welke het zou zijn ? Er staat geen nummer op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2008 das de D44a maar snap eigenlijk niet wrom je dat wil weten.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2008 Omdat ik bezig ben die vettige boel aan het achterwiel te repareren. En die steekas wil er niet uit. Dus ja, zit ie met een clip vast in het diff, of niet. Als het een dana 44 is dan zou het in principe zonder C-clip moeten zijn, volgens de info die ik hier vind op het forum; Maar dat ding verroert geen vin.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2008 de D44a is er met C-clip en zonder.. (is gedaan om het simpel te maken) de WJ is er met open diff en met ls Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2008 http://www2.dana.com/pdf/X5001-CVSP.PDF hier bdw leesvoer van die as Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2008 met C-clip en zonder... yeah... great.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.