ricardo Geplaatst March 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2008 Hallo weet iemand wat het volgende kan zijn als ik een bocht instuur en weer uitstuur bijv als ik een rotonde rechtdoor neem dan hoor ik knak en als ik op een rechtstuk met mijn stuur behoorlijk heen en weer gaat hoor ik dat ook nu ben ik onder de auto gekropen en ik zie dat die lange stuurstang zeg maar op en neer kan bewegen is dit normaal ???? in mijn beleving kan dit misschien die knak veroorzaken, metaal op metaal ik hoop dat jullie mijn beschrijving begrijpen,op de stabilisatorstangen zit niet zo gek veel speling dus dat zal het niet wezen . En dan nog iets waar de cardanas het motorblok in gaat lekt het miniscuul er hangt een druppel olie aan. Is dit acceptabel of moet hier iets aan gebeuren ,die zelfde cardanas kan ik in de lengterichting iets heen en weer bewegen 1 a 2 mm . ik hoop op een reactie!!!! trouwens een super forum dit ,ik heb er al een hoop aan gehad!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
special gold limited edit Geplaatst March 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2008 Hallo weet iemand wat het volgende kan zijnals ik een bocht instuur en weer uitstuur bijv als ik een rotonde rechtdoor neem dan hoor ik knak en als ik op een rechtstuk met mijn stuur behoorlijk heen en weer gaat hoor ik dat ook nu ben ik onder de auto gekropen en ik zie dat die lange stuurstang zeg maar op en neer kan bewegen is dit normaal ???? in mijn beleving kan dit misschien die knak veroorzaken, metaal op metaal ik hoop dat jullie mijn beschrijving begrijpen,op de stabilisatorstangen zit niet zo gek veel speling dus dat zal het niet wezen . En dan nog iets waar de cardanas het motorblok in gaat lekt het miniscuul er hangt een druppel olie aan. Is dit acceptabel of moet hier iets aan gebeuren ,die zelfde cardanas kan ik in de lengterichting iets heen en weer bewegen 1 a 2 mm . ik hoop op een reactie!!!! trouwens een super forum dit ,ik heb er al een hoop aan gehad!!!! kijk even naar de stabilisator stangetjes l en r die recht op staan ik kon er ook niets aan zien totdat ik er onder ging liggen en iemand behoorlijk de auto ging shaken toen pas viel het op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst March 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2008 hoi ik even gegeken naar die stangetjes en aan de rechterkant kan ik de moer 2 cm heen en weer halen dus ik vermoed dat deze afgebroken is weet jij mischien wat dit weer gaat kosten nog bedankt voor je reactie. Ricardo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2008 kan de TrackBar zijn er onder gaan liggen en iemand anders even aan stuur draaien. zit op de TB speling dan vind je dat zo. die endlinks is nie zo spannend. het stuurgebeuren r-voorwiel op de krik, handen op 9 uur en 3 uur heen en weer bewegen, zit er speling op de kogels vervangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2008 hoi ik even gegeken naar die stangetjes en aan de rechterkant kan ik de moer 2 cm heen en weer halen dus ik vermoed dat deze afgebroken is weet jij mischien wat dit weer gaat kosten nog bedankt voor je reactie. Ricardobij de dealer een 35 euro? zoiets.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst March 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2008 Bij mij (WJ dus geen ZJ) was het de stuurkogel rechtsboven. Splitpen eruit, losdraaien van de stuurstang. Nieuwe erop en in omgekeerde volgorde weer monteren. Rechtsboven bepaalt ook de neutraalstand van je stuur, dus even uitproberen. (losser is stuur meer naar links en strakker dus naar rechts). Kosten onderdeel €50,05 bij de dealer. Kwam volgens monteur (ook Jeepclub lid) vaker voor. Greetz, Ape:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst March 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2008 oke nogmaals bedankt allemaal ik ga maar nieuwe endlink bestellen en kijken of het dan verholpen is. ik mag aannemen dat dit geen gevaar vormt om nog een paar weken mee door te rijden aangezien ik nog tijd moet vrijmaken om het te repareren . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2008 als het je endlinks zijn, kan je prima mee doorrijden..tis irritand meer niet.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst March 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2008 irritand is het zeker het lijkt wel of de hele boel is afgebroken en ik elk moment een wiel kan verliezen. oh ja BEEST wat denk jij is het verstandig om gelijk de ander kant ook te vervangen ik weet namelijk niet of zo iets gelijkmatig verslijt, anders kan volgende maand weer aan de gang . En heb ik hier nog speciaal gereedschap voor nodig ???? alvast bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2008 hmmm.. wiel verliezen....klinkt niet echt als alleen maar een endlink die rot is niet zo iets? klikkie r-wiel op krikken, handen op 9 en 3 uur en heen en weer.... op die kogel mag geen speling zitten. ook de trackbar controleren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst March 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2008 trackbar kan ik heen en weer bewegen maar op de 9 en 3 uur beweging geen mm speling ik heb bij giva den haag maar gelijk 2 stabilizers besteld weet je toevallig of het wiel eraf moet om de stabilizers te monteren lijkt mij dat het met uitgedraaid stuur moet lukken. iemand ervaring hiermee??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst March 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2008 Geen speling op 9 en 3uur wel op endlinks gelijk 2 nieuwe besteld bij giva Den haag . Weet iemand of ik die endlinks kan vervangen met het wiel er nog aan met uitgedraaide wielstand natuurlijk. Ik heb trouwens nog niet veel gesleuteld aan een auto maar ik heb het een idee dat je met een jeep regelmatig wat te doen hebt En ik moet zeggen het heeft wel wat . mijn eerste klus een ashoes vervangen vond ik eigenlijk al heel wat maar als het dan uiteindelijk klaar is heb je toch voldoening van je werk en het scheelt je toch aardig wat geld het enigste wat echt een hel was ,is om die bouten uit de hub te draaien ik ben er een uur met bezig geweest om met een 12 vlaks sleutel en en vuist die t#$##fus bouten los te krijgen . de rest was vrij simpel en ik moet zeggen het is vaak gewoon een kwestie van DOEN!!! en wat ik helemaal super vind is dat je op dit forum altijd wel een oplossing vind echt super. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2008 stuur recht..... dan simpelste de endlinks los te krijgen naar links of rechts gedraait....komt er spaning op te staan..wat weer lastig losmaakt TB die beweegt is ook niet goed kan ook een klonk geven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst March 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2008 vandaag heb ik de endlink vervangen het was echt een fluitje van een cent ik ben bij elkaar een half uurtje bezig geweest en ik heb het voor elkaar gekregen met het stuur helemaal uitgedraaid dit kon niet anders omdat ik het wiel er momenteel niet af kan halen ivm een wielslotmoer die zoek is maar het ging uitstekend eerst heb ik de auto opgekrikt toen de onderste moer los gedraaid +bout eruit getrokken toen heb ik een stempel van een stuk hout onder de swaybar geplaatst daarna de bovenste moer eraf en een paar flinke klappen boven op het schroefdraad dit ging erg lastig los omdat het stangetje aan de onderkant konisch is even wrikken met een waterpomptang en hij was los ,daarna de nieuwe stabilisator eerst bovenin vastgemaakt en nu komt het daarna de krik iets laten zakken totdat de onderste bout er makkelijk in glijd dit werkte echt super op de stuurkogels zat gelukkig geen speling en ik ben van irritante geknak af[QUOTE] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.