Spring naar bijdragen

Roetfilter voor 2.8CRD


wilspe
 Share

Recommended Posts

Na veel uitzoekwerk heb ik zelf een RDW goedgekeurde roetfilter voor mijn KJ van 2006 geimporteerd. Via de reguliere kanalen is deze niet te bestellen.

Deze is door de dealer gemonteerd en hij zorgt ook voor uitbetaling van de subsidie.

Roetfilter bestaat uit de demper welke net voor de achteras ligt gecombineerd met de pijp die over de as gaat.

Ik merk geen verschil tussen voor en na montage roetfilter.

Indien iemand interesse heeft in dit roetfilter kan mij een pbtje sturen.

De reden voor het monteren van de roetfilter is o.a. de in Duitsland steeds aanscherpende milieu eisen.

Als buitenlander moet je auto voorzien zijn van een zg. "Umweltplakette" welke bij de TUV aangevraagd dient te worden.

Zonder deze sticker op de voorruit riskeer je een boete van Eur. 40,00 als je de steden inrijdt waar dit al geldt.

Midden dit jaar mag je zelfs niet meer van de Autobaan af in het Ruhrgebied zonder deze sticker!

Berlijn mag je ook niet in en het aantal steden breidt zich gestaag uit.

Ook Amsterdam (als het doorgaat) mag je straks met een diesel zonder roetfilter niet meer in.

Ook hoop ik dat mijn witte caravan na de vakantie geen zwarte spettertjes meer heeft.

groetjes,

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...