Spring naar bijdragen

politiestaking


theo-cj7
 Share

Recommended Posts

Elk uur op de radio gaat het de laatste dagen over de politiestaking. Ik begin me er ondertussen behoorlijk aan te ergeren ook al heb ik er zelf (nog) geen last van.

In mijn ogen kun je meer salaris niet afdwingen door mensen die er niks mee van doen hebben hun voetbalwedstrijd af te pakken of met het zogenaamde blokrijden het hele verkeer op houden.

Net zo min kun je je werkgever op die manier onder druk zetten door, in geval van de politie geen bonnen meer uit te delen.

Dus agenten die vinden dat ze te weinig salaris hebben, ga lekker een andere werkgever zoeken en creëer een tekort aan manschappen en er komt vanzelf salaris bij, MARKTWERKING

Zo dat moest ik even kwijt!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wor eerder moe van het geneuzel over het "milieu" en termen als energielabel..

of over 1 of andere film die uit moet komen die nog niemand heeft gezien...

voetbal kan me zowiezo gestolen worden, hoeft de politie nie op te leten van mij :wub:

maar als ik lees, dat een politieagent(e) maar 1700 euro beurt? mogen ze van mij staken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar als ik lees, dat een politieagent(e) maar 1700 euro beurt? mogen ze van mij staken..

En dan heb je het nog over een redelijk betaalde agent!

Weet jij alleen wat ik vervelend vind aan dit hele gedoe. Toen wij in de transportsector een aantal keren bezig waren met staken in de loop der jaren vanwege oa het kwartje van kok en de hoge brandstofprijzen was het de politie die met redelijk harde hand een einde wilde maken aan de staking dmv inzetten waterkanonnen en traangas bij de containerterminals.

Mag ik nu andersom dat ook doen of moet ik nu wel begrip hebben voor hun situatie terwijl andersom zij dat niet hadden.

Maar ik vind wel dat staken moet kunnen. Iedereen heeft het recht op staken Alleen mochten andere bedrijfsgroepen in de toekomst ook willen staken dan hoop ik niet dat de politie er als eerste bij is om de staking een halt toe te roepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De politie wordt natuurlijk gestuurd door de rechterlijke macht.... Persoonlijke sympathie voor een actie van bijvoorbeeld vrachtwagenchauffeurs telt dan niet mee. Vergelijk het met een chauffeur die in opdracht van z'n baas de auto overlaadt ofhet rijtijdenbesluit overtreedt: Hij doet dat omdat z'n baas dat wil.

Overigens ben ik ook niet blij met de politie actie's. Maar goed, hoe moet het dan wel? Er is ook al geopperd om de bewaking van ambassades enzo te stoppen, of gewoon niets meer doen: Laat het leger maar aanrukken bij noodgevallen. Dat wil je dus ook niet.

Bovendien: Als men besluit tot het stilleggen van de bewaking van ambassades e.d, komt er beslist een gerechtelijke uitspraak die dat verbied. Zo blijft er weinig over. Met actievoeren benadeel je mensen, zo werkt dat nu eenmaal. Wat dat aangaat is er geen verschil met de machinisten van de spoorwegen of de luchtverkeersleiders op schiphol.

ohja... Niet bekeuren, is een veel gehoorde manier van actievoeren. Maar.... er is ieder jaar weer een afspraak met de korpsen: het zogenaamde "prestatiecontract". Dus zal het Guusje een worst wezen: De bekeuringen worden dan later dit jaar wel geschreven. En voor de burger bied dat dus ook niets extra, want dan ga je eind dit jaar op de bon voor ieder pietluttigheidje. het target moet dan nl alsnog gehaald worden!

Ohja.. die voetbalfans. Natuurlijk is het sneu voor ze, dat zal ik niet ontkennen. maar volgens mij heeft nog geneen van de mopperaars eraan gedacht dat de wedstrijden gewoon gespeeld hadden kunnen worden. de burgermeesters verbieden de wedstijd, niet de agenten. Je kunt hieruit ook wat anders concluderen: Dankzij de politie kan er normaal überhaubt nog gespeeld worden. In plaats van boos te zijn, zou men ook de kant van de politie kunnen kiezen, als dank voor al die wedstrijden die ze mogelijk gemaakt hebben. De enige dank die er tot nu toe geweest is, bestond uit laagvliegende straatstenen!

Kortom: Die politieactie's zijn kud.... Maar een alternatief is er eigenlijk niet...

Allemaal een briief/mailtje naar Guusje Nadorst Ter Horst sturen dan maar, met het verzoek het probleem voor donderdag op te lossen, uit naam van het volk! Misschien dat dat helpt....:wub:

Overigens wel raar, dat de ministers zichzelf dit jaar ff 15% loonsverhoging toebedeeld hebben. Zonder actie's zelfs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

n plaats van boos te zijn, zou men ook de kant van de politie kunnen kiezen, als dank voor al die wedstrijden die ze mogelijk gemaakt hebben. De enige dank die er tot nu toe geweest is, bestond uit laagvliegende straatstenen!

laagvliegende straatstenen...zucht...daar gaan we weer?

Wat een onzin zeg, in Eindhoven is helemaal niets gebeurd na het aflasten van de wedstrijd. Bij elk evenement waar zoveel mensen op af komen behoren er ordehandhavers aanwezig te zijn.

Ik geef de burgemeesters gelijk om het te verbieden, net zoals een fietswedstrijd niet door kan gaan zonder politie.

Verder geef ik de politie medewerkers groot gelijk. Ze krijgen veel te weinig voor de verantwoordelijkheden die ze toegewezen krijgen.

Ik ben blij met de actie's.

waarom?

Omdat ze in hun recht staan om de 'grote beknibbelaar' die we ook wel 'overheid' noemen eens de oren te wassen.

Laat er maar file's ontstaan, zorg maar eens dat de mensen na gaan denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wor eerder moe van het geneuzel over het "milieu" en termen als energielabel..

of over 1 of andere film die uit moet komen die nog niemand heeft gezien...

voetbal kan me zowiezo gestolen worden, hoeft de politie nie op te leten van mij :P

maar als ik lees, dat een politieagent(e) maar 1700 euro beurt? mogen ze van mij staken..

misschien dat eenieder hier in een bevoorrechte positie is, maar meer dan de helft van de bevolking moet het met minder dan die 1700 euro netto doen:ohmy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ze in hun recht staan om de 'grote beknibbelaar' die we ook wel 'overheid' noemen eens de oren te wassen.

Laat er maar file's ontstaan, zorg maar eens dat de mensen na gaan denken.

Bij wie zou die grote beknibbelaar uiteindelijk het geld gaan halen om o.a. de politie te voorzien van Hogere inkomens :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor die agenten ben ik ook niet zo bang. Wel voor die 300000 werknemers in de zorg die dezelfde verhoging willen als de politie.

Je moet inderdaad uitkijken voor het sneeuwbal effect, wanneer de agenten met staken er zo 10% in een paar jaar bijkrijgen komen er ook andere groepen waarvoor geen enkel loonbod goedgenoeg is en dus met staken de maatschappij ontwrichten.

bdw: ik zeg niet dat een agent niet meer mag verdienen maar het gaat mij om het staken om iets af te dwingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agenten moeten goed betaald worden (die agenten die staatdienst doen dan he....), maar ook weer niet overbetaald worden. Zoals WJ al schreef, 50% van NL moet het met minder doen dan dat zij op dit moment al heben.

Als de bonden een bod van 25% salaris verhoging in de komende 3 jaar afslaan, omdat Guusje te snel (....) met het bod kwam en men denkt dat er dus nog veel meer in zit....Tja, dan laat je de onderhandelingstechniek wel erg boven het resultaat uitstijgen. Men wil blijkbaar het onderste uit de kan hebben, zelfs als dat over de rug van ons burgers "uitgevochten" gaat worden.

De zorgsector is zo'n 2e sector waar jaren lang niets kon, alleen maar inleveren, geen loonsverhogingen etc. Dat gaat een keer mis.

En ergens heb ik met die sector nog meer compassie.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een gewone agent verdiend 1700 BRUTO en houdt daar 1100 NETTO aan over. Dat is inclusief onregelmatigheidstoeslag. ( Dus werken in de weekenden en nachten) 50% van Nederland verdient zeker niet minder als dat! En als er een percentage is die minder verdiend dan is dat met een gewone baan. Dus niet inclusief onregelmatigheidstoeslag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Michel, maar dan heb je het over een beginnend agent.

Een hoofdagent met wat dienstjaren zit op 1600-1700 netto per maand.

Als we terug kijken zijn we allemaal onze loopbaan ooit gestart met een loon (zelfs als je het naar deze tijd corrigeert) waar we nu onze schoenen niet meer voor aantrekken (bij wijze van spreken dan he...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Michel, maar dan heb je het over een beginnend agent.

Een hoofdagent met wat dienstjaren zit op 1600-1700 netto per maand.

Als we terug kijken zijn we allemaal onze loopbaan ooit gestart met een loon (zelfs als je het naar deze tijd corrigeert) waar we nu onze schoenen niet meer voor aantrekken (bij wijze van spreken dan he...)

Een beginnend agent verdient 1050 euro bruto. Na zijn opleiding gehaald te hebben ( duur 1 tot 2 jaar) gaat hij naar een inkomen van ongeveer 1700 bruto per maand. Van alle agenten zit ruim 70% nog steeds op een inkomen van 1700 euro bruto per maand. Ik weet dat omdat mijn zwager bij de politie zit. Dus heb de info uit de eerste hand gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook nergens gezegd dat er niet verhoogd moet worden, schreef al dat agenten behoorlijk betaald moeten worden.

Als beginnend agent (verdienen terwijl je wordt opgeleid) vind ik toch net een tikkie anders, maar goed.

Ook in het bedrijfsleven kunnen we niet alemaal een topinkomen verdienen.

Maar...we zijn het er helemaal over eens dat agenten met straatdiensten goed betaald moeten worden, geen discussie over. Gaat mij meer om het bod dat door de bonden is afgeslagen en vooral de reden waarom en de eventuele gevolgen die dat voor veel burgers kan gaan hebben.

Ik herinner mij ook nog de ambtenaren stakingen (ja, kan ook..:P) uit de jaren 80. Ging op het laatst helemaal nergens meer over, maar we stonden wel de godganze dag in files voor bruggen die open bleven staan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook nergens gezegd dat er niet verhoogd moet worden, schreef al dat agenten behoorlijk betaald moeten worden.

Als beginnend agent (verdienen terwijl je wordt opgeleid) vind ik toch net een tikkie anders, maar goed.

Ook in het bedrijfsleven kunnen we niet alemaal een topinkomen verdienen.

Maar...we zijn het er helemaal over eens dat agenten met straatdiensten goed betaald moeten worden, geen discussie over. Gaat mij meer om het bod dat door de bonden is afgeslagen en vooral de reden waarom en de eventuele gevolgen die dat voor veel burgers kan gaan hebben.

Ik herinner mij ook nog de ambtenaren stakingen (ja, kan ook..:P) uit de jaren 80. Ging op het laatst helemaal nergens meer over, maar we stonden wel de godganze dag in files voor bruggen die open bleven staan....

Ik denk dat deze staking het begin is van een kettingreactie. Want als de politiebonden dadelijk hun zin krijgen dan zullen er meer volgen. Want als de politie het lukt waarom zullen anderen dan niet hetzelfde resultaat kunnen behalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beginnend agent verdient 1050 euro bruto. Na zijn opleiding gehaald te hebben ( duur 1 tot 2 jaar) gaat hij naar een inkomen van ongeveer 1700 bruto per maand. Van alle agenten zit ruim 70% nog steeds op een inkomen van 1700 euro bruto per maand. Ik weet dat omdat mijn zwager bij de politie zit. Dus heb de info uit de eerste hand gekregen.

van de 1050 euro hoeft ook geen kost en inwoning meer af. is interne opleiding.

verder met alle respect voor je zwager, het lijkt me wat geflateerd dat bedrag, wat een 25 jarige dakdekker heeft volgens cao ca 1900 per maand

het minimumloon voor een 23 jarige is 1307 euro

hier een qoute uit DE PERS

De vraag is of dit terecht is. De agenten die onlangs te gast waren bij Pauw & Witteman keken treurig: ‘Ik verdien 1500 netto per maand en ben al 8 jaar in dienst’ en ‘ik ben in opleiding en krijg maar 1250 euro bruto per maand’ waren de klachten. Een beginnende politieagent begint in schaal 6 met een brutosalaris van 1572 euro per maand. De agenten vinden duidelijk dat ze worden onderbetaald. Maar is dit wel zo? Nee. Want de agenten hebben het over hun basissalaris.

Ze vergeten gemakshalve te vermelden dat hier onregelmatigheidstoeslagen bovenop komen en dan verdienen ze veel meer. Hoeveel meer, is moeilijk te zeggen, dat is afhankelijk van het aantal onregelmatige diensten. Zo krijgt een agent in het weekend 3,82 euro per uur extra, doordeweekse nachtdiensten leveren ook 3,82 euro per uur meer op en in het weekend is dit 5,73 euro. Dat dit kan oplopen is duidelijk. Deze week rekende weekblad Elsevier voor dat een 42-jarige hoofdbrigadier uit Rotterdam door toeslagen netto op 3100 euro uitkwam per maand. Zijn tweelingbroer, een inspecteur, werd minder goed bedeeld. Hij kwam afgelopen maand slechts uit op 2000 euro netto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van de 1050 euro hoeft ook geen kost en inwoning meer af. is interne opleiding.

verder met alle respect voor je zwager, het lijkt me wat geflateerd dat bedrag, wat een 25 jarige dakdekker heeft volgens cao ca 1900 per maand

het minimumloon voor een 23 jarige is 1307 euro

Ja je noemt nu een 25 jarige en een 23 jarige maar de meesten die beginnen met een politieopleiding zijn tussen de 18 en 22 jaar. Ik weet niet hoe het daar zit maar de beginnende agenten in de grote steden zijn nog lang geen 23 of 25. Dus vallen ze ook in een lagere inkomensschaal.

Tevens zeg je dat er geen kost en inwoning meer af moet. Ze verblijven er doordeweeks. De weekenden zitten daar niet inbegrepen en dan moeten ze ook onderdak hebben. Velen wonen nog thuis en betalen bijvoorbeeld weer kostgeld en er zijn er ook een hoop die gewoon opzichzelf wonen. Van die 1050 euro bruto houden ze nette 835 euro over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja je noemt nu een 25 jarige en een 23 jarige maar de meesten die beginnen met een politieopleiding zijn tussen de 18 en 22 jaar. Ik weet niet hoe het daar zit maar de beginnende agenten in de grote steden zijn nog lang geen 23 of 25. Dus vallen ze ook in een lagere inkomensschaal.

Tevens zeg je dat er geen kost en inwoning meer af moet. Ze verblijven er doordeweeks. De weekenden zitten daar niet inbegrepen en dan moeten ze ook onderdak hebben. Velen wonen nog thuis en betalen bijvoorbeeld weer kostgeld en er zijn er ook een hoop die gewoon opzichzelf wonen. Van die 1050 euro bruto houden ze nette 835 euro over.

Een beginnende politieagent begint in schaal 6 met een brutosalaris van 1572 euro per maand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beginnende politieagent begint in schaal 6 met een brutosalaris van 1572 euro per maand.

Ja een beginnende politieagent. Dat is dus een agent die zijn opleiding al heeft afgerond! Een agent in opleiding krijgt dat niet. Wat ik dus zei dat een normale politieagent ongeveer 1700 euro bruto krijgt klopt gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...