fransdemers Geplaatst March 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2008 Met de werkzaamheden aan mijn achteras heb ik het weer gemerkt: Ik ben niet goed uitgerust in mijn garage ! Kan natuurlijk geen hydraulische lift plaatsen, en ook geen put graven. maar ik vroeg me af, welke steundinges jullie gebruiken om je jeep op te zetten en er met een veilig gevoel onder te liggen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2008 ik heb deze klikkie ook daar besteld... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petra Geplaatst March 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2008 Een potkrik en assteunen. Zoals op de foto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2008 Hmm, ziet er degelijk uit ! Maar is 425 mm genoeg hoogte om makkelijk onder te sleutelen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2008 een brug is makelijker ding van mij is gelift, dus zowiezo al meer ruimte Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst March 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2008 http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/Cats.aspx?contentid=237&catid=119&cat=Werkplaatsinrichting Hier haal ik mijn spullen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst March 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2008 Goed en interessant topic! Veiligheid moet immers boven alles gaan . In het verlengde van de vraag van Frans, ik heb zelf twee assteunen (2 ton per stuk) en een hydrolische krik op wieltjes, maar nu de auto iets hoger is geworden, kan ik met de krik de auto alleen nog onder de assen opkrikken, niet meer onder het chassis. Tot nu toe heb ik de auto nog niet echt op hoeven krikken, maar vroeg of laat zal dat wel eens moeten. Kun je de Jeep dan onder de as opkrikken (en dan bijvoorbeeld aan beide kanten een steun onder het chassis), of is dat onverstandig? In die link van Glenn zag ik zo'n farm krik. Zou dat wat zijn? Ik vraag me alleen af hoe je dat ding onder de auto krijgt, die 'lip' aan de onderkant is niet zo 'diep'. Werkt zo'n ding dan wel met een min of meer gewonde ZJ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2008 Kun je de Jeep dan onder de as opkrikken (en dan bijvoorbeeld aan beide kanten een steun onder het chassis) Dat is een prima manier. Let wel op dat de borgpen/veiligheidspal van de assteun goed zit. Daarnaast is een veilige manier van sleutelen om je reservewiel naast je onder de Jeep (de as of een ander laag punt) te leggen. Als buffer, mocht er ooit toch wat mis gaan. In die link van Glenn zag ik zo'n farm krik. Zou dat wat zijn? Ik vraag me alleen af hoe je dat ding onder de auto krijgt, die 'lip' aan de onderkant is niet zo 'diep'. Werkt zo'n ding dan wel met een min of meer gewonde ZJ? Voor het huis-tuin en keuken gebeuren zou ik die niet gebruiken. Is wel handig in het terrein af en toe als je ermee om kan gaan. Gewoon een garage krik werkt perfect en is stabiel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2008 2 sets 6 tons steunen en een 3 tons garagekrik werkt hier prima. En zoals Beest al zei, de auto verhogen scheelt ook een hoop. Ik kan er nu redelijk onder gaan zitten. Je houdt er af en toe alleen wat hoofdwondjes aan over. Maar eerdaags heb ik weer 10 cm extra ruimte. De Jeep verhogen is dan ook alleen maar om makkelijker te sleutelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst March 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2008 Bij mij thuis ook 2 steunen tot 6 ton, 2 tot 3 ton en een garagekrik tot 3,5 ton. Daarnaast tegenwoordig een 4 koloms brug, waarvoor ook nog steunen besteld gaan worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst March 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2008 De Jeep verhogen is dan ook alleen maar om makkelijker te sleutelen. Hehe, verhogen scheelt echt veel. Standaard kwam ik al een heel eind onder de Jeep, maar nu met grotere banden en een kleine 2" lift kan ik er inderdaad comfortabel bij. Maar ja als het wiel eraf moet, zul je toch de boel op moeten krikken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2008 belangrijk: als ie op de steunen/krik staat eerst even flink duwen en trekken aan de auto voordat je eronder gaat liggen. als ie valt kun je er beter naast staan dan eronder liggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.