Spring naar bijdragen

Welke steunen zijn veilig ?


fransdemers
 Share

Recommended Posts

Met de werkzaamheden aan mijn achteras heb ik het weer gemerkt:

Ik ben niet goed uitgerust in mijn garage !

Kan natuurlijk geen hydraulische lift plaatsen, en ook geen put graven.

maar ik vroeg me af, welke steundinges jullie gebruiken om je jeep op te zetten en er met een veilig gevoel onder te liggen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed en interessant topic! Veiligheid moet immers boven alles gaan ;).

In het verlengde van de vraag van Frans, ik heb zelf twee assteunen (2 ton per stuk) en een hydrolische krik op wieltjes, maar nu de auto iets hoger is geworden, kan ik met de krik de auto alleen nog onder de assen opkrikken, niet meer onder het chassis.

Tot nu toe heb ik de auto nog niet echt op hoeven krikken, maar vroeg of laat zal dat wel eens moeten. Kun je de Jeep dan onder de as opkrikken (en dan bijvoorbeeld aan beide kanten een steun onder het chassis), of is dat onverstandig?

In die link van Glenn zag ik zo'n farm krik. Zou dat wat zijn? Ik vraag me alleen af hoe je dat ding onder de auto krijgt, die 'lip' aan de onderkant is niet zo 'diep'. Werkt zo'n ding dan wel met een min of meer gewonde ZJ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je de Jeep dan onder de as opkrikken (en dan bijvoorbeeld aan beide kanten een steun onder het chassis)

Dat is een prima manier. Let wel op dat de borgpen/veiligheidspal van de assteun goed zit.

Daarnaast is een veilige manier van sleutelen om je reservewiel naast je onder de Jeep (de as of een ander laag punt) te leggen. Als buffer, mocht er ooit toch wat mis gaan.

In die link van Glenn zag ik zo'n farm krik. Zou dat wat zijn? Ik vraag me alleen af hoe je dat ding onder de auto krijgt, die 'lip' aan de onderkant is niet zo 'diep'. Werkt zo'n ding dan wel met een min of meer gewonde ZJ?

Voor het huis-tuin en keuken gebeuren zou ik die niet gebruiken. Is wel handig in het terrein af en toe als je ermee om kan gaan.

Gewoon een garage krik werkt perfect en is stabiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 sets 6 tons steunen en een 3 tons garagekrik werkt hier prima.

En zoals Beest al zei, de auto verhogen scheelt ook een hoop.:D

Ik kan er nu redelijk onder gaan zitten. Je houdt er af en toe alleen wat hoofdwondjes aan over.:yes: Maar eerdaags heb ik weer 10 cm extra ruimte.

De Jeep verhogen is dan ook alleen maar om makkelijker te sleutelen.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Jeep verhogen is dan ook alleen maar om makkelijker te sleutelen.:yes:

Hehe, verhogen scheelt echt veel. Standaard kwam ik al een heel eind onder de Jeep, maar nu met grotere banden en een kleine 2" lift kan ik er inderdaad comfortabel bij. Maar ja als het wiel eraf moet, zul je toch de boel op moeten krikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...