Spring naar bijdragen

3x driepuntsgordel voor achterbank GC (WJ)?


Recommended Posts

Hallo allemaal,

We zijn ons al een tijdje aan het oriënteren op een GC, bij voorkeur een WJ. Gezien het geld dat we er aan willen uitgeven zal het er waarschijnlijk

eentje worden van bouwjaar '99 of 2000, en dan de 4.7 V8 Limited uitvoering.

Nu zitten we echter met het volgende: ons zoontje van 5 zit (uiteraard) nog in een kinderstoeltje, wat wordt vastgezet met een driepuntsgordel op de achterbank. Omdat hij last heeft van wagenziekte zit hij altijd in het midden, zodat hij vrij vooruit kan kijken en er eigenlijk weinig tot geen last van heeft. Bij de foto's die ik van WJ's op marktplaats zie, zie ik echter nergens een driepuntsgordel voor de middelste zitplaats op de achterbank. Bij een WJ van 2002 die we bij de dealer in E'hoven zagen zaten er daarentegen wel 3 driepuntsgordels achterin.

Kan iemand hier wat meer duidelijkheid in verschaffen?

Bedankt,

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen driepunts gordel dus? Hhmm.....da's een redelijke no-go voor ons:no:

Is zo'n driepunts gordel achteraf in te bouwen?

ik heb in mijn zj een kinderzitje in het midden met een 2 punts gordel en heb met een sjorband achter de rugleuning langs gaat geen kant op misschien een optie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

We zijn ons al een tijdje aan het oriënteren op een GC, bij voorkeur een WJ. Gezien het geld dat we er aan willen uitgeven zal het er waarschijnlijk

eentje worden van bouwjaar '99 of 2000, en dan de 4.7 V8 Limited uitvoering.

Nu zitten we echter met het volgende: ons zoontje van 5 zit (uiteraard) nog in een kinderstoeltje, wat wordt vastgezet met een driepuntsgordel op de achterbank. Omdat hij last heeft van wagenziekte zit hij altijd in het midden, zodat hij vrij vooruit kan kijken en er eigenlijk weinig tot geen last van heeft. Bij de foto's die ik van WJ's op marktplaats zie, zie ik echter nergens een driepuntsgordel voor de middelste zitplaats op de achterbank. Bij een WJ van 2002 die we bij de dealer in E'hoven zagen zaten er daarentegen wel 3 driepuntsgordels achterin.

Kan iemand hier wat meer duidelijkheid in verschaffen?

Bedankt,

Marc

WJ van 2000 heeft in het midden een 2 puntsgordel en links en rechts een 3 punts.

Groeten, JPK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb in mijn zj een kinderzitje in het midden met een 2 punts gordel en heb met een sjorband achter de rugleuning langs gaat geen kant op misschien een optie

Het lastige is eigenlijk dat die driepunts gordel zowel stoeltje als het kind daarin op z'n plek houdt. En om m'n zoontje nou met een sjorband vast te zetten... :worshippy:

:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoeltje onderdoor met midden gordel vast zetten, zoon met linker of rechter driepunts in de stoel ........?

Je bedoelt dat de linker gordel wordt vastgezet in het slot van de rechter gordel? Zijn die gordels daar lang genoeg voor?

Anders eens kijken of er stoeltjes zijn die met een tweepunts gordel kunnen worden vastgezet, maar die hun eigen ("ingebouwde") gordel hebben voor het kind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb maar even een mailtje gestuurd naar de Jeep importeur met de vraag of het mogelijk is om de achterbank van een GC van bj. 2002 (die wél 3 driepunts gordels heeft) over te bouwen is naar een GC van bj. '99 of 2000.

Maar die vraag had ik natuurlijk kook hier op het forum kunnen stellen:whistle:. Bij deze dus: kan dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb maar even een mailtje gestuurd naar de Jeep importeur met de vraag of het mogelijk is om de achterbank van een GC van bj. 2002 (die wél 3 driepunts gordels heeft) over te bouwen is naar een GC van bj. '99 of 2000.

Maar die vraag had ik natuurlijk kook hier op het forum kunnen stellen:whistle:. Bij deze dus: kan dat?

Importeur meldt dat die gordel vast zit aan de carosserie waardoor het niet zomaar mogelijk is om de achterbank (incl. driepunts gordel) van een nieuwere WJ over te zetten naar een WJ van '99 of 2000.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wil alleen maar zeggen dat het wel mogenlijk is, anders zouden ze wel zeggen dat 'het niet mogenlijk is'. :no::blush:

Kwestie van even kijken hoe die is bevestigd. Tis een jeep, dus hoogstwaarschijnlijk bouten/moeren/schroefdraad/torx etc etc

Copy-paste van hun antwoord op mijn vraag:

"Wij danken u voor uw reactie via onze internetsite.

Hierop reagerend hebben wij uw aanvraag aan onze afdeling Technische

Advisering gestuurd. Zij deelde ons mede dat de bevestigingspunten van de gordel niet aan de achterbank maar aan de carrosserie vastzitten en dit dus niet zomaar aan te passen is. Tevens dienen de aangebrachte bevestigingpunten typegoedgekeurd te zijn. Achteraf inbouw van een gordel is dus helaas niet te verwezenlijken. Wij vertrouwen op uw begrip in deze.

Mocht u nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan vernemen wij dat

graag van u."

Technisch gezien zou het dus moeten kunnen, maar (theoretisch gezien) zou ik denk ik een juridisch probleem hebben en in ieder geval voor de APK alles moeten verwijderen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Copy-paste van hun antwoord op mijn vraag:

Technisch gezien zou het dus moeten kunnen, maar (theoretisch gezien) zou ik denk ik een juridisch probleem hebben en in ieder geval voor de APK alles moeten verwijderen.

ik denk het niet, bij een apk kontroleren ze alleen de werking van de aanwezige gordels en niet of deze juridisch wel aanwezig mag zijn

verder denk ik dat als je de middengordel van een WJ vanaf 2002 koopt deze betrekkelijk simpel en veilig is vast te maken als deze aan de carrosserie bevestigd moet worden

de importeur zal zoiets nooit doen, maar er is hier in tilburg wel een jeep garage die dat kan fixen voor je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis waarschijnlijk een kwestie van overschroeven. Ze zitten niet aan de bank, dus wisselen van bank lost nix op.

Even kijken hoe het nu onder de bank gemonteerd zit, en hoe het bij een 2002 model zit.

APK levert geen probleemen op, aantal zitplaatsen is niet gewijzigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, dat klinkt allemaal hoopgevend. Wat ik echter nog niet helemaal begrijp is hoe het diagonale deel van de driepuntsgordel bij de middelste zitplaats dan over de rugleuning geleid wordt/moet worden. Of is daar (ook in het geval van de heupgordel) al een voorziening voor aanwezig?

Dit deel zal dus ook gemonteerd moeten worden, bij bijde modellen dus even goed kijken hoe het zit,....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...