Spring naar bijdragen

simpel vraagje


Recommended Posts

Uhhh veelste veel!!! Weet het effe niet meer uit m'n hoofd, ben 1 keer bij de dealer geweest (country car rotterdam Jeep Dodge Chrysler dealer, bestaat al niet meer) vlak nadat ik m'n wagen gekocht had. Klein beurtje en nog wat andere dingetjes, wat ik nog wel weet is dat ik een dikke 500 euries armer de deur uitliep, goeie service hoor ze poetsten je schoenen nog net niet, dus daar valt niks op af te dingen. Maar door zoiets stompzinnigs als een kaartje onder de ruitenwisser bij een medeforummer terecht gekomen, en is uit geprobeerd of het wat was. Sindsdien veel bij laten doen.

Maar als je zelf niet wil sleutelen, probeer gewoon is een garage bedrijf uit. En anders iets uit het verleden waar je wel goed bij voelt, zo laat ik m'n jeep nog altijd bij de lokale suzuki dealer APK keuren en als het evt echt niet meer lukt mbt op de straat sleutelen breng ik 'm daarheen(gewoon fijn bedrijf, en uurloon valt ook nog wel mee) Neem dan wel zelf de onderdelen mee.

Maar waarom vraag je dat aangezien je in de Algarve zit??? In Portugal zitten toch zeker ook wel Jeep dealers??? En portugal kennende is het daar echt niet duurder....Over 3 daagies ben ik weer in Aveiro:wub:(voor 1 dag<_<).

Maar het uurloon per bedrijf zal mischien wel wat verschillen en uiteraard de ene z'n geldbuideltje denkt er anders over dan het ander buideltje.

Hier op het forum zitten ook heel wat mensen die er een hoop kaas van hebben gegeten. Als je naar nl komt doe bv Jeeped is een PB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uurloon van een garage zit tegenwoordig tussen de 40 en 75 euro. Een universele garage zal daarbij (meestal) goedkoper blijken te zijn dan de dealer, maar die heeft natuurlijk ook veel minder kosten.

Een dealer moet voldoen aan de eisen van de importeur: Mooi pand, in huisstijl, op een A lokatie. Getraind personeel. Alle special tools. Voorgeschreven voorraad originele onderdelen, enz. En dat zie dus je terug in de uurlonen... Zo werkt dat helaas.

Overigens zijn er hier al vaker mensen aangenaam verrast door een Jeepdealer. Prijzen die toch erg redelijk bleken, of service boven verwachting.

Maar je hebt er natuurlijk altijd "horken" tussen zitten, zoals bij elk merk .( Zoek de autoweek garagetesten er maar eens bij.....:lol: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik betaalde dat aan de dependence van die dealeer in Alkmaar. Irritant was, dat de monteur net bij een Laro-dealer vandaan kwam en in het half uurtje dat hij bezig was 3 keer een collega bij de dealer moest bellen met vragen.

Later is de auto nog een hele dag geweest ivm water voorin. Airco moest bijgevuld etc.etc. (was een half jaar eerder in Alkmaar ook al gedaan, maar dat weten ze dan niet kennelijk). De totale rekening was iets van € 700,--, en het einde van het liedje was dat ik zelf een bromfietskabeltje heb gekocht om het beroemde afvoerkanaaltje door te prikken.....:lol:

Maar toen ik de auto ophaalde was wel het interieur schoner dan ooit.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dan is de Jeep dealer met 46,- euro per uur hier in Pt goedkoper. Er is hier in de Algarve maar 1 officiele dealer met 2 vestigingen.

P.S Aveiro is niet in de buurt Blue.4.2. Maar dat wist je al.

Uhhh voor 46 euro lijkt me de keus een makkie!

En idd aveiro is een behoorlijk stukkie rijden vanuit de algarve:lol: Maar vind Portugal te gek, Komt onder andere dat een groot gedeelte van de matrozen waar ik mee vaar portugees zijn. Maar ja die komen bijna allemaal uit Porto of Leixoes...en ook dat is een stukkie verder rijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je bij de Jeep dealer iets na laat kijken moet je dan al de onderzoekskosten betalen?

mijn ervaring is dat de zon voor niks op komt en al het andere in het leven geld kost.

Het lijkt me niet dat ze dat voor niks doen maar ik zou "prettig verrast kunnen worden"

OT:

een keer bij een jeepdealer geweest om de prijzen te vragen van een aantal onderdelen. zo geschrokken dat ik niet meer terug durf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je bij de Jeep dealer iets na laat kijken moet je dan al de onderzoekskosten betalen?

zoals pullie al riep.....voor niks bllabla..

bij Selles kan je zonder afspraak even uit laten lezen.

kopje koffie, en even een kwartiertje geduld..

meende dat ik toen iets van 8 euro moest afrekenen..

(wou weten welke ABS-sensor kapot was..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn ervaring is dat de zon voor niks op komt en al het andere in het leven geld kost.

Het lijkt me niet dat ze dat voor niks doen maar ik zou "prettig verrast kunnen worden"

OT:

een keer bij een jeepdealer geweest om de prijzen te vragen van een aantal onderdelen. zo geschrokken dat ik niet meer terug durf

Aan welke prizjen moet ik denken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...