Gast Iwan Overmars Geplaatst March 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2008 Wie kan mij vertellen of dit een AMC20 is met of zonder limited slip. Ik denk zelf zonder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2008 Wie kan mij vertellen of dit een AMC20 is met of zonder limited slip.Ik denk zelf zonder. Geen ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Iwan Overmars Geplaatst March 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2008 O.k., maar wat is precies het verschil mbt terreinrijden. Is de LS en soort van sper? is deze alsnog te plaatsen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst March 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2008 De LS zorgt ervoor dat bij een slippend wiel het andere wiel aan de as (die wel tractie heeft) nog een klein beetje wordt aangedreven. Een sper zorgt ervoor dat het wiel met tractie net zo hard wordt aangedreven als het slippende wiel (ze zijn star met elkaar verbonden) dit is 100% sper. LS of sper is achteraf in te bouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2008 De werking van zo'n LS is echter discutabel, en verbeterd de terreincapaciteiten nagenoeg niet. Z'n voordelen liggen vooral op de weg, en dan weer niet in de bochten, want daar is het weer een nadeel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2008 De werking van zo'n LS is echter discutabel, en verbeterd de terreincapaciteiten nagenoeg niet. Z'n voordelen liggen vooral op de weg, en dan weer niet in de bochten, want daar is het weer een nadeel. dd het geld om een LS te monteren kan je beter gebruiken voor een locker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JohsH Geplaatst February 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2009 Gave foto. Is dat jouw diff?? Daar zie ik zeker geen LS is..... Ik zie geen lamellenpakket. Groet Johs H Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst February 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2009 Daar zie ik zeker geen LS is..... Ik zie geen lamellenpakket.Groet Johs H ...dat weet ie al sinds 19 maart 2008 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JohsH Geplaatst February 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2009 Dacht ik wel, het was een oud bericht. Maar het was een open einde. Groet Johs H Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Reuling Geplaatst March 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 De werking van zo'n LS is echter discutabel, en verbeterd de terreincapaciteiten nagenoeg niet. Z'n voordelen liggen vooral op de weg, en dan weer niet in de bochten, want daar is het weer een nadeel. Hierboven staan een aantal uitspraken die ik ten zeerste wil tegenspreken. Er zijn limited slip differentieels waar het redelijk van toepassing is (denk hierbij aan de Trac-Lock). Als je bijvoorbeeld de PowerLock (en zeer zeker in de meest zware afgestelde toestand), dan moet je in het terrein behoorlijk goed je best doen om te merken dat het een LS is en geen sper. Op de weg zul je dan merken dat de bochten met wat tegensribbeling gemaakt worden. De True-Trac daartegen opereert ongemerkt op de openbare weg, maar werkt bijna als een echte sper in het terrein. Met de True-Trac spreek ik uit eigen ervaring. Bij het laatste evenement in Holzen (DE) heb ik met een True-Trac in de achteras (dana60) "de beker" bij het Rock Crawlen gewonnen. Bij dit evenement heb ik slechts 1 maal gemerkt dat er een LS in de achteras zat (een wiel stond stil) en niet een sper. Jos Reuling Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 Waardevolle bijdrage, Jos. Ik begon al aan mezelf te twijfelen. Soms worden hier zaken met een stelligheid gebracht dat je wel eens zou vergeten dat het niet persé hoeft te kloppen. Carl Wienhoven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst March 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 Ik merk het verschil heel goed Vorig jaar een nieuwe LS in de Dana 35 De oude deed niks meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst March 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 Gave foto. Is dat jouw diff?? Daar zie ik zeker geen LS is..... Ik zie geen lamellenpakket.Groet Johs H haha, dat is 'n plaatje van mijn oude diff Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 (bewerkt) Dan even voor mijn duidelijkheid, ben zelf niet een techneut. Als we het hier hebben over LS, bedoelen we dan de LS die er af fabriek in kan zitten ? De voorbeelden die genoemd worden Powertrac ed, vallen die dan niet onder de catogorie sper ? Kortom, wordt er bij sper echt bedoeld 100% sper, zoals arb ? edit En een detroit locker dan, de naam doet vermoeden..... maar werkt dit hetzelfde as de powertrac ? March 17, 2009 bewerkt door EJG Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst March 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 (bewerkt) Ik heb het over een limited slip in mn achterdif Dana35 Heb er nooit wat van gemerkt totdat Maasbach er een nieuwe instak. een Ltd =limited = beperkt slipt een sper (locker) blokkeert dus koppelt de assen aan elkaar March 17, 2009 bewerkt door dezperado Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 Kwam dit nog even tegen , maakt ook weer veel duidelijk. klik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 De uitspraken die gedaan zijn, gingen over het standaard LS dat in veel Jeeps zit. Track-lock dus. Een true-track is echter heel iets anders... ( heel ander werkingsprincipe ook). Deze kan als het ware 100% sperren, indien nodig. Maar dan spreken we meer over automatische lockers. Dit topic ging over het standaard LS waarvan, zoals gezegd, de werking nogal eens overschat wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst March 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 En een detroit locker dan, de naam doet vermoeden..... maar werkt dit hetzelfde as de powertrac ? Detroit is een merk. Ze maken zowel ls als 100% sperren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 De uitspraken die gedaan zijn, gingen over het standaard LS dat in veel Jeeps zit. Track-lock dus.Een true-track is echter heel iets anders... ( heel ander werkingsprincipe ook). Deze kan als het ware 100% sperren, indien nodig. Maar dan spreken we meer over automatische lockers. Dit topic ging over het standaard LS waarvan, zoals gezegd, de werking nogal eens overschat wordt. Gaat dus niet alleen over een standaard LS zoals jij aan geeft. Er is ook gevraagd of een LS later is in te bouwen. Dus zoals jij al aan gaf is een LS discutabel, dus iets wat Jos nu dus ook doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst March 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 snap ik niet,was ooit blond Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.