Spring naar bijdragen

Cruise control


Recommended Posts

  • 1 year later...

*Enorme schop geeft!*

En, kon dat via de dealer? Zou ook graag een lagere snelheid willen kunnen instellen. Bij mijn lease Altea kan dat al vanaf 30 km/h en daar maak ik toch veel gebruik van.

(ja ik weet het, de meningen over het gebruik bbk zijn verdeeld)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij vele oudere systemen van USA oorsprong staat dit zo ingesteld.

Die 30 km/u zones is een Belgische uitvinding hé...

Dus hadden ze daar in de States geen behoefte aan. Trouwens, het is niet echt veilig om in bebouwde kom waar veel voetgangers en andere zwakke weggebruikers zijn op cc te rijden.

Aan de andere kant natuurlijk is het makkelijk om te weten dat je de snelheid van 30 km/u niet kunt overschrijden omwille van de dure foto's...

Maar bij de WJ ga je het moeten stellen met 50 km/u vrees ik.

Weet trouwens niet hoe het met de laatste nieuwe modellen is ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WJ is 60 km/h volgens mij. Nou ja, het is natuurlijk geen enorm probleem maar meer onhandig en gemak dient nu eenmaal dit mens <_< Wel vreemd dat je dat niet kan aanpassen, kan je daar nu zoveel schade mee aanrichten?

@Frans, die dure foto's is het probleem niet eens zo, hier in de regio zijn nou eenmaal behoorlijk veel wegen waar je bij wijze van spreken met 120 km/h zou kunnen rijden maar omdat ze nu eenmaal binnen de bebouwde kom liggen is het max 50 km/h. Aparte fietspaden, geen zebrapaden en 2x 2 banen is allemaal aanwezig, Kameel en Brabant 4x4 zullen het wel herkennen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I know <_<

Had dat ongeluk met die CC niet iets te maken met een mogelijke reactie op de telefoon van hem. Is al weer even geleden.

Toch blijft de vraag wat het gevaar zou kunnen zijn van het aanpassen van de snelheid van de CC aan wat meer gangbare europese snelheden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is wat het grote manual zegt:

SPEED CONTROL

DESCRIPTION

The speed control system is electronically controlled

and vacuum operated. Electronic control of

the speed control system is integrated into the Powertrain

Control Module (PCM). The controls consist

of two steering wheel mounted switches. The

switches are labeled: ON/OFF, RES/ACCEL, SET,

COAST, and CANCEL.

The system is designed to operate at speeds above

30 mph (50 km/h).

bewerkt door qompaqniet
x
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Weer even een schopje.....

Ik vind het ook jammer dat we bij onze zj de cruise ook niet lager dan 60 km/h!! kunnen instellen.

Maar wat nog veel beroerder is dat het ook niet boven de 140 km/h kan.:)

Wij zitten hier vlak aan de duitse grens en maken dus weleens gebruik van het asfalt bij de buren. Dan wil je gewoon harder dan 140 km/h.

Is dit dan ook niet opnieuw af te stellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je kunt die waardes niet opnieuw inregelen?

Als het even kan rijd ik op de cruise control. Gewoon omdat het gemakkelijk is. Dus ook in de stad. Er zijn veel lange saaie wegen waar je maar 50 mag en als dat op de cruise zou kunnen is dat toch weer prettiger rijden.

Is er hier iemand die zoveel verstand heeft van die electronische toestanden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik weet niet.

Je zou kunnen proberen om het mini/maximale stap voor stap te verlagen/verhogen door tijdens het rijden de coast/accel knoppen te gebruiken,wellicht dat daar enige winst mee valt te behalen.

Ook omdat onze Zj's aardig verschillen in maximale cruise 140/155 km

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op m'n TJ had ik ooit een cruisecontrol van VDO gemonteerd. Daarop kon je dmv dipswitches instellen hoeveel pulsen horen bij welke snelheid. Door daarmee te spelen lukte het om de inschakelsnelheid naar zo'n 30 km/h terug te brengen. Maar of dat ook bij OEM-systemen kan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik weet is het voorschrift en worden alle auto's met af-fabriek CC's zo afgeregeld.

Ik denk dat men in het algemeen een herhaling van het verhaal van Marco Bakker wil voorkomen (was toen ook al van toepassing overigens) door niet toe te staan dat in stadsverkeer de CC kan worden ingeschakeld. Ik denk dat er ook wel enige redelijkheid in schuilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik weet is het voorschrift en worden alle auto's met af-fabriek CC's zo afgeregeld.

Ik denk dat men in het algemeen een herhaling van het verhaal van Marco Bakker wil voorkomen (was toen ook al van toepassing overigens) door niet toe te staan dat in stadsverkeer de CC kan worden ingeschakeld. Ik denk dat er ook wel enige redelijkheid in schuilt.

Voorschrift lijkt me niet, mijn Iveco-bus met originele CC schakelt onder de 30 al in.

En dat Marco Bakker verhaal, daar hoorde toch ook wodka bij? Ik heb iig nooit begrepen dat er een fout aan de cruisecontrol is vastgesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze schakelen over het algemeen pas vanaf 30km in, dat klopt wel. Maar je moet ook gewoon op max. snelheid kunnen cruisen! Althans bij die paar vw transporters die ik heb gehad was dat geen probleem.

De cruise stap voor stap in stellen vind ik echt een drama omdat het systeem te langzaam reageert. Maar ook hiermee kom ik niet boven die 140 km uit.....

Toch maar eens in de instellingen duiken op de één of andere manier....er moet toch iets op te vinden zijn!:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...