Spring naar bijdragen

Ontluchten remmen ?????? wat doe ik fout ??


Recommended Posts

Vannavond andere remslangen (voor) gemonteerd vanwege afkeuring APK

cilinder bijgevuld, remmen ontluchten, slangetje erop trappen etc etc

maar volgens mij blijft er lucht in de leidingen zitten, want ik krijg niet genoeg druk, bij een paar keer pompen wordt de druk wel iets hoger maar nog lang niet genoeg

wat doe ik fout ????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin met het ontluchten van de rem die het verste weg zit van de hoofdremcilinder en werk dan naar de hoofdremcilinder toe (laatste is rem links voor).

Zorg dat de ontluchtingsnippel weer dicht staat voor de druk weer van het rempedaal wordt gehaald anders zuigt er weer nieuwe lucht in de leiding.

Monteer aan de ontluchtingsnippel een stukje transparante slang zodat je kunt zien of er nog luchtbelletjes met de remvloeistof meekomen.

Zorg er voor dat er steeds voldoende remvloeistof in het reservoir zit zodat er geen lucht via de hoofdremcilinder wordt aangezogen.

Zonder extra hulpmiddelen is het een klusje wat je eigenlijk alleen met twee personen kunt uitvoeren.

Heb je geen hulp, dan heb je een extra middelen nodig zoals bijv. een vacuumpompje of speciaal deksel met perslucht aansluiting voor op de hoofdremcilinder.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht ik ook..... werkt altijd behalve bij ZJ als alles leeg geweest is.

Als je hoofdremcylinder leeg geweest is heb je een probleem.

Dan zit er lucht in de hoofdremcylinder en de ABS pomp. Hiervoor moet je eigenlijk naar de dealer. Daar wordt met een DRB scan tool de zaak ontlucht.

Je kan het doen zoals beschreven in dit topic. Maar bij twijfel altijd dealer.

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=10984&highlight=ontluchten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat er ook nog is: je ontlucht enkel met een slangetje zeg je ?

je moet zorgen dat het uiteinde van het slangetje in een flesje hangt met wat remolie, en niet zomaar laten spuiten ! Anders zuigt hij via het slangetje terug lucht op en zo blijf je bezig.

Dus om te beginnen, een paar cm remolie in een klein flesje, slangetje erin hangen en ontluchten maar.

En voor het ABS systeem, dat andere topic lezen.

En geduld hebben !

Moet zeker lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heren alles werkt weer naar behoren, lang zitten knoeien tot schoonpa zei klootzak zie je niks, wat bleek linker remklauw zat rechts en andersom

dan zit de ontluchtingsnippel aan de onder ipv bovenkant

dan lukt dit dus nooit, alles weer op zijn juiste plek gezet 15 x pompen

links en rechts en weer druk

toch bedankt voor de info

:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heren alles werkt weer naar behoren, lang zitten knoeien tot schoonpa zei klootzak zie je niks, wat bleek linker remklauw zat rechts en andersom

dan zit de ontluchtingsnippel aan de onder ipv bovenkant

dan lukt dit dus nooit, alles weer op zijn juiste plek gezet 15 x pompen

links en rechts en weer druk

toch bedankt voor de info

:no:

Klinkt als een M.E.M. :huh:

Maar mooi dat alles het weer doet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heren alles werkt weer naar behoren, lang zitten knoeien tot schoonpa zei klootzak zie je niks, wat bleek linker remklauw zat rechts en andersom

dan zit de ontluchtingsnippel aan de onder ipv bovenkant

dan lukt dit dus nooit, alles weer op zijn juiste plek gezet 15 x pompen

links en rechts en weer druk

toch bedankt voor de info

:wacko:

irritante schoonvader, die alles beter weet :):P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...