Spring naar bijdragen

'Puntenrijbewijs voor alle automobilisten'


Masis
 Share

Recommended Posts

AMSTERDAM - Het puntenrijbewijs zou voor alle automobilisten moeten worden ingevoerd. Dat zei verkeersofficier Koos Spee van het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) vrijdag op BNR Nieuwsradio.

"De dreiging om het rijbewijs kwijt te raken is een stok achter de deur om je een beetje aan de regels te houden", zei Spee. Het puntenrijbewijs voor beginnend bestuurders is ingevoerd in 2002.

Als de veelal jonge automobilisten met zo'n rijbewijs drie strafpunten krijgen, raken ze hun rijbewijs kwijt.

Succes

De verkeersofficier noemde het puntenrijbewijs een groot succes. Verkeerspsycholoog Kees Wildervank twijfelde in de uitzending overigens aan het nut van het puntenrijbewijs.

Volgens hem kan niet worden aangetoond dat door het systeem minder slachtoffers zijn gevallen.

© ANP

Bron: http://www.nu.nl/news/1521293/10/rss/%27Puntenrijbewijs_voor_alle_automobilisten%27.html

:lol::(

Ze willen ook km heffing in 2012 in gebruik nemen ;) Dus oldtimers die nu geen wegenbelasting hoeven te betalen, zullen dan wel aan de km heffing moeten meedoen :wacko: Tegen de tijd dat ik 18 ben, wordt het steeds moeilijker/duurder om een Jeep te hebben :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie zaak, er zijn teveel halve zolen op de weg.

Al ben ik bang dat juist die mensen zich er geen zorgen om maken om gewoon te gaan rijden zonder rijbewijs/verzekering/belasting/geldig kenteken etc etc etc.

Over km heffing is al een ander draadje ergens, maar dat zit er inderdaad aan te komen voor ieder voertuig. En zoals je al zegt, ook voor de oldtimers helaas.

Tegen de tijd dat jij 18 bent geven ze Jeeps misschien al weg omdat ze onbetaalbaar zijn om te rijden. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie zaak, er zijn teveel halve zolen op de weg.

Al ben ik bang dat juist die mensen zich er geen zorgen om maken om gewoon te gaan rijden zonder rijbewijs/verzekering/belasting/geldig kenteken etc etc etc.

Ik hoop niet dat ze dat systeem in gebruik gaan nemen. Die mensen zullen zich er inderdaad geen zorgen om maken, en daarbij is 3 punten erg weinig. Voor de beginners die net hun rijbewijs hebben is het wel goed, ik zie regelmatig mensen die net hun rijbewijs hebben en die echt niet kunnen rijden (net name vrouwen :lol:). Ook zullen beroepschauffeurs een groter risico hebben. Een rijverbod voor iemand die voor zijn werk rijdt, is veel ingrijpender dan voor iemand die de rijbewijs niet voor zijn werk nodig heeft. Dus wordt het arbeidsovereenkomst veranderd, maar uiteindelijk, als de werknemer niet meer mag rijden, is de werkgever de l*l.

Frankrijk en Spanje kennen een beter systeem, waarbij je met 12 punten begint. Ook lichtere overtredingen worden bestraft met punten, maar daarintegen is de pakkans veel kleiner.

Over km heffing is al een ander draadje ergens, maar dat zit er inderdaad aan te komen voor ieder voertuig. En zoals je al zegt, ook voor de oldtimers helaas.

Ik denk en hoop dat dat een net zo gaar systeem wordt als de OV Chipkaart, en dus ook heel lang wordt uitgesteld. Btw, we zijn al in 2008 en in 4 jaar halen ze het denk ik nooit om alle auto's te voorzien van GPS systemen die het aantal km bijhoud en het hele systeem waterdicht te krijgen.

Tegen de tijd dat jij 18 bent geven ze Jeeps misschien al weg omdat ze onbetaalbaar zijn om te rijden. :ph34r:

:wacko:;):(:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

k..t hebben ze weer 2 punten van mijn rijbewijs gehaald

ik reed 90 inplaats van 70 dus ik heb er nog 10 als ik ze weer terug wil doe ik een stage en betaal ik 240€ heb ik weer 2 punten terug

bij ons hebben ieder die voor 2005 zijn rijbewijs heeft gehaald 12 punten

ben je ze kwijt door twee keer door het rode licht te rijden da begin je net zo als iedereen met een nieuw rijbewijs

dat houd in dat je weer les moet nemen en betalen en dan begin je met 6 punten voor drie jaar als je in die drie jaar geen overteding begaat krijg je weer 12 punten zo is dat hier in frankrijk

dus moet je goed oppassen voor de gendarmes en de politie

hier zijn ze verstopt in de bojes achter de auto's

voor 20 km te hard = 90€+ 2 punten

voor 50 km te hard =240€+rijbewijs kwijt

groeten hans from france

Link naar opmerking
Deel via andere websites

masis wat heb jij tegen vrouwen achter het stuur je hebt ook veel mannen die niet kunnen rijden we zullen zien als je je rijbewijs hebt dan ben je zoals iedereen bang dat je wat fout doet en een bekeuring krijgt

Ik hoop niet dat ze dat systeem in gebruik gaan nemen. Die mensen zullen zich er inderdaad geen zorgen om maken, en daarbij is 3 punten erg weinig. Voor de beginners die net hun rijbewijs hebben is het wel goed, ik zie regelmatig mensen die net hun rijbewijs hebben en die echt niet kunnen rijden (net name vrouwen :ph34r:). Ook zullen beroepschauffeurs een groter risico hebben. Een rijverbod voor iemand die voor zijn werk rijdt, is veel ingrijpender dan voor iemand die de rijbewijs niet voor zijn werk nodig heeft. Dus wordt het arbeidsovereenkomst veranderd, maar uiteindelijk, als de werknemer niet meer mag rijden, is de werkgever de l*l.

Frankrijk en Spanje kennen een beter systeem, waarbij je met 12 punten begint. Ook lichtere overtredingen worden bestraft met punten, maar daarentegen is de pakkans veel kleiner.

Ik denk en hoop dat dat een net zo gaar systeem wordt als de OV Chipkaart, en dus ook heel lang wordt uitgesteld. Btw, we zijn al in 2008 en in 4 jaar halen ze het denk ik nooit om alle auto's te voorzien van GPS systemen die het aantal km bijhoud en het hele systeem waterdicht te krijgen.

:wacko::lol::(;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

masis wat heb jij tegen vrouwen achter het stuur je hebt ook veel mannen die niet kunnen rijden we zullen zien als je je rijbewijs hebt dan ben je zoals iedereen bang dat je wat fout doet en een bekeuring krijgt

Ik heb helemaal niks tegen vrouwen achter het stuur! Maar ik zie dat de meeste mensen die net hun rijbewijs hebben en die niet goed kunnen rijden, vrouwen zijn. Natuurlijk zitten er ook mannen tussen, ik heb nergens gezegd dat alle mannen goed kunnen rijden!

Natuurlijk ben je bang om -als beginner- iets fout te doen en een boete te krijgen. Maar dat wil niet zeggen dat je onvoorzichtig, te langzaam/te hard moet rijden.

En daarbij, als ik de fouten van anderen zie, zal ik natuurlijk later proberen om niet dezelfde fouten te maken. Meestal denken de mensen die niet kunnen rijden dat ze geen of weinig fouten maken, en zien ze hun eigen fouten niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop niet dat ze dat systeem in gebruik gaan nemen. Die mensen zullen zich er inderdaad geen zorgen om maken, en daarbij is 3 punten erg weinig. Voor de beginners die net hun rijbewijs hebben is het wel goed, ik zie regelmatig mensen die net hun rijbewijs hebben en die echt niet kunnen rijden (net name vrouwen :P). Ook zullen beroepschauffeurs een groter risico hebben. Een rijverbod voor iemand die voor zijn werk rijdt, is veel ingrijpender dan voor iemand die de rijbewijs niet voor zijn werk nodig heeft. Dus wordt het arbeidsovereenkomst veranderd, maar uiteindelijk, als de werknemer niet meer mag rijden, is de werkgever de l*l.

Frankrijk en Spanje kennen een beter systeem, waarbij je met 12 punten begint. Ook lichtere overtredingen worden bestraft met punten, maar daarintegen is de pakkans veel kleiner.

Ik denk en hoop dat dat een net zo gaar systeem wordt als de OV Chipkaart, en dus ook heel lang wordt uitgesteld. Btw, we zijn al in 2008 en in 4 jaar halen ze het denk ik nooit om alle auto's te voorzien van GPS systemen die het aantal km bijhoud en het hele systeem waterdicht te krijgen.

:);):(:(

voor een menneke van 14 heb je best capsones, als je ballen hebt zeg je ook tegen je moeder dat je niet meer met haar meerijdt.:)

fiets je al alleen, of heb je nog zijwieltjes:D

steek je wel je handen uit als je met de fiets links of rechts afslaat, want jij weet hoe het moet:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik dan niet eens mijn mening geven, alleen omdat ik nog te jong ben voor een rijbewijs? :):)

Tuurlijk wel, maar bij een uitgesproken mening hoort commentaar van anderen.

Daar moet je maar tegen kunnen, of anders je mening voor je houden.

:P

(ga zo door, schop ze wakker hier)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor een menneke van 14 heb je best capsones, als je ballen hebt zeg je ook tegen je moeder dat je niet meer met haar meerijdt.:P

Als er iemand is die geen capsones heeft, dan ben ik dat wel ;) Waar heb je mij horen zeggen dat ik beter kan rijden? Waar heb ik gezegd dat alle vrouwen niet kunnen rijden? Juist: Nergens. Dat maken jullie ervan. <_<

Ik zeg alleen dat ik de foutjes van andere (met name beginnende) rijders zie (die vaker uitgevoerd worden door vrouwen dan mannen). En daarbij, is mijn moeder gelukkig geen beginnen meer en kan mijn moeder gelukkig wel rijden :(

fiets je al alleen, of heb je nog zijwieltjes:D

Ik fiets al zo'n 8 jaar zonder zijwielletjes. :) Over fietsen gesproken: Morgen gaan we mijn nieuwe Jeep mountainbike ophalen, en jaja, ook zonder zijwielletjes! :) :)

steek je wel je handen uit als je met de fiets links of rechts afslaat, want jij weet hoe het moet:P

Niet altijd. Alleen als ik denk dat t echt nodig is en ik daar zin in heb. Weten hoe het moet wil niet zeggen dat ik het ook daadwerkelijk uitvoer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed.. puntenrijbewijs enzo....

Ik ben voor. En dan niet voor l*llige dingetjes, maar bij serieuze overtredingen: prima. maar dan wel voor een ieder, en geen uitzonderingen voor mensen die afhankelijk zijn van hun rijbewijs. Gewoon punten eraf, en bij intrekking opnieuw afrijden.

En wie toch rijdt: Auto onmiddelijk door de schredder!

Overigens mogen ze van mij ook het lage toegestane alcohol promilage voor jongeren doortrekken naar alle bestuurders. Dat verschil heb ik nooit zo zien zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat vrouwen OF heel goed OF heel slecht rijden.

Gevaarlijk zijn de twijfelaars. Ik ken genoeg dames waar ik me volkomen veilig bij voel in de auto.

En ik ken een aantal mannen waar ik niet meer bij instap.

Het grootste probleem is dat we allemaal denken dat we zelf goed kunnen autorijden.:)

en het is erg jammer dat we steeds minder tolerant zijn naar onze mede weg gebruikers en niet alleen op de weg maar ook op het water.

en ik vind dat Masis best zn mening mag geven.

Ik ken ook zat wijsneuzen van +18:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ervaring is de beste rijschool.

Zelf rij ik 28 jaar en heb ongeveer een 600.000 km bij elkaar geronkt.

Mijn rijstijl is van sportief (toen ik jong was) naar defensief gegaan.

het verkeer is de afgelopen jaren verdubbeld in omvang, en dat vraagt erom dat iedereen moet rekening houden met iedereen.

Snelheidsduivels, wijsneuzen en halve zolen zorgen nog steeds voor heibel, net zoals vroeger. Maar als je de weekendstatistieken bekijkt dan zie je toch veel jonge bestuurders die hun 25ste verjaardag nooit zullen halen. en daar zijn zeker een pak mannen bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik betwijfel of veel kilometers afgelegd hebben een goede maatstaf is. Ik denk dat ik dat mag zeggen met 39 jaar rijbewijs en klein 2 miljoen kilometers. Ik betrap mezelf er best wel op dat ik af en toe gewoon op routine rijdt en dat er dan slordigheidjes kunnen optreden die dan wel niet tot ongelukken leiden, maar die voor een ander irritant kunnen zijn. Dat soort dingen treedt dan met name op als je er een langere rit op hebt zitten en wat vermoeid raakt.

Anderzijds is het juist die ervaring die je op de goede manier doet reageren als anderen fouten maken.

Ik wisselde laatst van verzekeringsmaatschappij en kwam er achter dat ik al meer dan 20 schadevrije jaren heb dus van gevaarlijk rijgedrag zal niemand me snel betichten, maar durf er heel wat op in te zetten dat ik vandaag de dag niet zal slagen als ik moet afrijden, ook al zou ik het allemaal zo goed weten.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog ff een paar dingen waarom ik tegen ben voor het puntenrijbewijs:

- Zoals ik eerder zei, wie veel rijdt heeft meer kans zijn rijbewijs kwijt te raken

- Kosten van boetes zijn net al verhoogd, en nu dit...

- Met de huidige kinderachtige snelheidslimieten ben je toch al binnen de korste keren je rijbewijs kwijt! Kijk maar naar Wegmisbruikers of Blik op de weg, elke week zijn er wel een aantal mensen die hun rijbewijs kwijt raken. En wat maakt het nou uit als je op een verlaten snelweg het gas intrapt?

- Weer erg veel kosten, en wie gaat dit uiteindelijk betalen, de mensen die belasting betalen!

Gelukkig is Spee 61 en gaat hij hopelijk snel met pensioen! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kijk altijd blik op de weg maar als ik die vent hoor praten begin ik al te kotsen

Das knap , want daar zit ie niet in , je bedoeld Wegmisbruikers.

Tevens is Spee maar een officier van justitie, dus wetuitvoerder en geen wetmaker. Blijft wel een akkelige man als je hem hoort praten.

Vind die presentator ook een kabouterachtigekwal.

let even op het kistje

f527ca0a_dsc08511_2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...