Spring naar bijdragen

zijn er wel goede diesels tekoop ?


MR.STIEGEL
 Share

Recommended Posts

We hebben nu al 4 keer een diesel bekeken en er was echt super slecht

de een was met een geschuurde kop of slecht onderhouden ,olie lekkage van blok of assen noem naar op en van binnen uitgeleefd en over de fotos maar te zwijgen je krijgt de mooiste fotos en dan kon je daar en dan krijg je zo iets te zien.

moet er wel bij zeggen de diesels zijn hier wel gebruikt het zijn wel werk paarden.

Ik denk er nu wel sterk aan om toch maar voor een benzine tegaan (mijn hartje gaat toch elke keer weer naar een CC LTD 5.2 V8 )

groetjes :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lpg is hier in oostenrijk heel slecht te krijgen,voor zo ver ik weet naar op 4a5 plaatsen

Dus gewoon een benzine uitvoering (super kost hier naar 1,19 per liter)

Het moet toch niet al te moeilijk zijn er eentje uit een ander EG land te halen?

Enne..... op Euro95 doet mijne het prima hoor.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed dat ze vroeg of laat in Europa toch eens iets aan de oudere diesels gaan doen.

Je hoort dit genoeg in het politiek milieu. aan de ene kant zijn die diesels beter omdat ze minder CO2 uitstoten vergeleken met hun benzinebroers, maar aan de andere kant zit Europa verveeld met het fijne stof.

Een oude diesel, en dan nog met een ferme cilinderinhoud, die zonder roetfilter is gebouwd zal pijn doen aan de kassa van Uncle Sam denk ik...

Maar toch, die diesels zijn een Europese ziekte. Hadden ze destijds de benzine niet zo duur gemaakt, dan reed iedereen hier net zoals in de States op benzine. het dieselen is maar populair geworden na de oliecrisis van de jaren '70 waar de kortzichtige politici nooit gedacht hebben dat ze dertig jaar later het milieu varkentje moesten wassen...

En nu hopen ze hun boontjes te week te leggen op de hybride techniek. Maar gisteren heb ik op 'Men and Motors' een documentaire gezien over deze wagens, en technisch gezien helpt die hybride techniek helemaal geen moer. Dient enkel om het politiek geweten te sussen.

Maar toch, in ieder geval staat ons iets te wachten. That's for sure.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Nederland wordt diesel rijden wel degelijk bestraft met een extra toeslag op de aanschafbelasting en de dubbele motorrijtuigenbelasting, zodat het wegens de goedkopere brandstof (dat is van wege de transportsector) alleen voor veelrijders aantrekkelijk wordt. Denk dan aan 20.000 km. of meer per jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, misschien zit Noorwegen daarom wel buiten de EU.

Hier wordt de diesel wel aangepakt.En kost de diesel het zelfde als benzine.

N.L. 12,50 nok (ca 1,56 euro)

LPG wordt ontlast en kost 6 nok, maar Shell promoot LPG en geeft 1 nok korting.Dus 5 nok.( 0,63 )

En de wegenbelasting is gelijk hier in Noorwegen.Benzine; nieuwe diesels en LPG betaald men 358 euro over het hele jaar.:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...