MR.STIEGEL Geplaatst April 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 11, 2008 We hebben nu al 4 keer een diesel bekeken en er was echt super slecht de een was met een geschuurde kop of slecht onderhouden ,olie lekkage van blok of assen noem naar op en van binnen uitgeleefd en over de fotos maar te zwijgen je krijgt de mooiste fotos en dan kon je daar en dan krijg je zo iets te zien. moet er wel bij zeggen de diesels zijn hier wel gebruikt het zijn wel werk paarden. Ik denk er nu wel sterk aan om toch maar voor een benzine tegaan (mijn hartje gaat toch elke keer weer naar een CC LTD 5.2 V8 ) groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2008 Koop een benzinemodel. Gaan ook makkelijk 500.000 km mee. En op LPi rijdt dit zalig en goedkoop. En nog stil ook... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MR.STIEGEL Geplaatst April 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2008 lpg is hier in oostenrijk heel slecht te krijgen,voor zo ver ik weet naar op 4a5 plaatsen Dus gewoon een benzine uitvoering (super kost hier naar 1,19 per liter) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2008 lpg is hier in oostenrijk heel slecht te krijgen,voor zo ver ik weet naar op 4a5 plaatsen Dus gewoon een benzine uitvoering (super kost hier naar 1,19 per liter) Het moet toch niet al te moeilijk zijn er eentje uit een ander EG land te halen? Enne..... op Euro95 doet mijne het prima hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2008 Ik vermoed dat ze vroeg of laat in Europa toch eens iets aan de oudere diesels gaan doen. Je hoort dit genoeg in het politiek milieu. aan de ene kant zijn die diesels beter omdat ze minder CO2 uitstoten vergeleken met hun benzinebroers, maar aan de andere kant zit Europa verveeld met het fijne stof. Een oude diesel, en dan nog met een ferme cilinderinhoud, die zonder roetfilter is gebouwd zal pijn doen aan de kassa van Uncle Sam denk ik... Maar toch, die diesels zijn een Europese ziekte. Hadden ze destijds de benzine niet zo duur gemaakt, dan reed iedereen hier net zoals in de States op benzine. het dieselen is maar populair geworden na de oliecrisis van de jaren '70 waar de kortzichtige politici nooit gedacht hebben dat ze dertig jaar later het milieu varkentje moesten wassen... En nu hopen ze hun boontjes te week te leggen op de hybride techniek. Maar gisteren heb ik op 'Men and Motors' een documentaire gezien over deze wagens, en technisch gezien helpt die hybride techniek helemaal geen moer. Dient enkel om het politiek geweten te sussen. Maar toch, in ieder geval staat ons iets te wachten. That's for sure. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MR.STIEGEL Geplaatst April 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2008 zeker weten,wie weet rijden we dan allemaal op aardgas of lpg. we wachten maar af Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2008 Het valt me op, in belgie en in nederland wordt de meest vervuilende brandstof (diesel) het best beloond met lage taks en accijnzen. LPG wat toch reukloos en zonder stofdeeltjes uit je buis komt, wordt hier nog extra fiscaal afgestraft. Begrijp ik dat ? nee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MR.STIEGEL Geplaatst April 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2008 volgens mij begrijpen de heren in brussel of den haag het zelf ook niet.dit wordt geregeld door de grote oliemaatschappijen (die zeggen wat er gebeurd volgens mij) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2008 In Nederland wordt diesel rijden wel degelijk bestraft met een extra toeslag op de aanschafbelasting en de dubbele motorrijtuigenbelasting, zodat het wegens de goedkopere brandstof (dat is van wege de transportsector) alleen voor veelrijders aantrekkelijk wordt. Denk dan aan 20.000 km. of meer per jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MR.STIEGEL Geplaatst April 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2008 hier in oostenrijk betaal je een soort motorrijtuigen belasting naar het vermogen van de motor en geen verschil met een diesel of benzine en die zit dan gelijk bij je verzekkering in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst April 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2008 Hm, misschien zit Noorwegen daarom wel buiten de EU. Hier wordt de diesel wel aangepakt.En kost de diesel het zelfde als benzine. N.L. 12,50 nok (ca 1,56 euro) LPG wordt ontlast en kost 6 nok, maar Shell promoot LPG en geeft 1 nok korting.Dus 5 nok.( 0,63 ) En de wegenbelasting is gelijk hier in Noorwegen.Benzine; nieuwe diesels en LPG betaald men 358 euro over het hele jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MR.STIEGEL Geplaatst April 21, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2008 nou oostenrijk zit wel binnen de eu en diesel is hier duurder dan benzine ongeveer een 1 eurocent diesel 1,25 normaal ron 91 1,24 super ron 95 1,24 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.