Spring naar bijdragen

Aankoop WJ diesel.


Recommended Posts

Ik rij al effe met een 3.1 "onbetrouwbare" Italiaanse diesel en niet alles is onbetrouwbaar wat uit Italie komt. Je hoort de diesel wel, vooral bij koude start, maar dat is juist het mooie ervan. Als je 2.7 crd koopt kan je net zo goed gelijk een ster voorop schroeven en een vaantje van Bayern Munchen aan de spiegel hangen. Auf wiedersehen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij al effe met een 3.1 "onbetrouwbare" Italiaanse diesel en niet alles is onbetrouwbaar wat uit Italie komt. Je hoort de diesel wel, vooral bij koude start, maar dat is juist het mooie ervan. Als je 2.7 crd koopt kan je net zo goed gelijk een ster voorop schroeven en een vaantje van Bayern Munchen aan de spiegel hangen. Auf wiedersehen.

helemaal met je eens.

Het zit 'm vaak in onderhoud, plus het feit dat de tweedehands diesels hier erg vaak uit de lease komen.

Nu kan de VM diesel bijzonder veel hebben, als je hem 's morgens maar rustig warm laat worden... en ik zie er nog wel eens voorbij 'blazen'.

Henk, ik denk dat er niet snel een 'betere' is tussen die twee. Volgens mij is het belangrijk hoe er mee is omgegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kben inderdaat mee ééns dat de levensduur valt of staat met het goed opwarmen van een motor. Maar dat is altijd afwachten mits je een auto van een bekende koopt. Het verschil wat ik tot nu toe gelezen heb is dat de 27 crd wat zuiniger met de brandstof omspringt en wat rustiger loopt en hij heeft een hoger koppel. Wat betreft Frans zegt over Amerikaanse motoren ben ik ook wel met hem ééns maar ik zoek speciaal een grijs kenteken en die zijn er niet zoveel met een 4.7 v8 en een vsi gasinstalatie. Ik heb daar wel naar gezocht maar niet kunnen vinden. Ja 1 in Duitsland maar die moest ook nog omgebouwd worden. Morgen ga ik een proefrit maken in een 27 crd van 2002. Ik zal wel een verslag uitbrengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekend probleem bij de 2,7 is dat de injectoren gaan lekken, let hier even op als je gaat rijden. Dit is niet een euvel van Jeep, maar eigenlijk meer van Mercedes :no:

Vooral als de achterste 2 (4 en 5) lekken heb je een redelijke reparatie te pakken :lol: blok moet dan zakken om erbij te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekend probleem bij de 2,7 is dat de injectoren gaan lekken, let hier even op als je gaat rijden. Dit is niet een euvel van Jeep, maar eigenlijk meer van Mercedes :no:

Vooral als de achterste 2 (4 en 5) lekken heb je een redelijke reparatie te pakken :lol: blok moet dan zakken om erbij te kunnen.

zijn niet de injectoren, maar de bonzen ringen die afdichten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enkele punten die ik al gezien heb op biede WJ's hier op de stoep:

- Lekkage airco, of alleen koude lucht blazen nadat CC aan staat.

- Lekkage stuurbekrachtiging, meestal wordt deze veroorzaakt door leiding vanaf de stuurpomp

- Lakage retour diesel (de nippels bovenop de injectoren, bestel je nu nieuwe dan krijg je ze van metaal. Orgineel waren deze nog van plastic)

- Speling voorste aandrijfas

- versleten rubbers van stabilizator stangetjes (zowel voor als achter)

- Zingende R&P (voor)

- Kromme remschijven voor

Succes morgen met kijken en proefrijden. Mocht deze auto in prima onderhouden staat zijn dan heb je er een zeer fijne auto aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb eerst de 3.1 gehad. Goede motor, haast niet kapot te krijgen....

Nu de 2.7 even te vreden. Wel iets minder lawaai, en gedrag is anders.

Beetje te vergelijken met het italiaanse of duits karater.

3.1 tot 3 ton gereden zonder problemen, de mercedes staat nu op 230.000 tot nu toe ook geen problemen. Buiten het gebruikelijke onderhoud....

Alles staat of valt met de vorige eigenaar. Koud hard weg, tsja, dat is voor geen enkele diesel goed.

Natuurlijk ook de onderhouds historie... bij bepaalde kilometerstanden kunnen dingen kaopt gaan en is dus te verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de kogel is door de kerk, ik heb de WJ 27 crd gekocht. Heb met de auto gereden en alles voelt goed aan ook heb ik hem op de brug goed kunnen bekijken. Alles was mooi droog zowel bij de motor, bak, tussenbak en de dif's zo ook boven op de motor betreft de terugvoerslangen het zit er allemaal netjes uit. Het motorblok was ook niet afgespoten of zoiets. Er zitten wel boekjes bij maar niet de volledige onderhouds historie. Dus daarom wil ik eerst maar ééns beginnen met alle vloeistoffen en filters te gaan vervangen. Wie weet of er ook nog een technisch manual of zoiets te douwnloaden of te koop is van zo'n diesel. Even een vraag als ik de WJ start en na ongeveer een minuut geeft hij een kort luid signaal, kan niet thuisbrengen waar dit vanddan komt er komt ook geen storing of zo in het beeld van de boordcomputer. Misschien is dit wel normaal. In iedergeval bedankt voor de tip's en de reactie's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Best wel even aan het zoeken geweest. Ik had er eerst één in Duitsland gevonden dat was een Grand cherokee 4.7 met een VSI lpg instalatie ook dezelfde kleur maar moest omgebouwd worden naar grijs en hij stond in Berlijn dus ook niet naast de deur. Toen kwam ik naar veel zoeken deze tegen en het is em geworden. Het rijd perfect het knort nu in het vooronder (diesel he)

de mooie sound van de 5.9 V8 mis je natuurlijk wel. Maar daar hebben we de CJ nu voor. En ja de 5.9 LX V8 komt binnenkort te koop, dus!!!!

Evert bedankt voor het plaatsen van de foto.:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie WJ, 2002 of niet?

Ik heb wel een FSM voor je op CD, kan ik eventueel wel meebrengen naar volgend event, of als je eens in de buurt komt.

Maar ik dacht dat jij een duitse auto zou gaan kopen, en deze zelf zou invoeren, dit is niet doorgegaan begrijp ik?

Met een FSM zou ik zeer content zijn daar houden we nog wel contact over. Wat beterft de invoer uit Duitsland dan ben ik al met al duurder uit dan dat ik deze heb gekocht je zit n.l. met de ombouw naar grijs kenteken en LPG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...