Limited 97 Geplaatst April 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2008 Vorig jaar de keerring vervangen, nieuwe olie + LS erin en vast gedraaid. We hebben deze flink vast gedraaid, omdat deze ook alleen los ging met een ratel, moer vast zat ie. Nu zweet de olie er weer aan 2 kanten eruit, bij de rubber dop en de keerring. Je ruikt de olie als je achter de auto staat, het diff is warm, niet heet. Bij gas erop zingt de as vrolijk oplopend mee, in toonhoogte oplopend bij oplopende snelheid, gas los geen geluid. Hoe zou je het hele boeltje kunnen vernieuwen ? Bestaan er goede 2e hands binnenwerken van het diff of moet de hele as vervangen worden ? Weet iemand ook iets van materialen en uren ? Gaat om een XJ van 97, thnx ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2008 Terrein nog ingeweest in het afgelopen jaar? Zit waarschijnlijk water in je diff. Water zorgt voor veel rare dingen.. het smeert niet dus je diff gaat zingen, het zorgt voor de stank en ook nog eens doordat het kan gaan koken door de mindere smering voor lekkage. ... vervangen dat spul. mocgt dat niet zo zijn... maak 'm in ieder geval gewoon eens open om de boel te inspecteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst April 19, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2008 Hij is het water niet meer ingeweest, de olie is half jaar geleden vervangen, helemaal opengemaakt toen. Ik vermoed dat ie te strak staat maar dan is het leed al geschiedt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2008 ok, maar je hebt tot nu toe geen last gehad? Dit is ineens gekomen? Toch is het maar gissen, totdat je weet wat er aan de hand is. Openmaken is op dit moment het beste, en alles goed bekijken. Zijn de tandwielen versleten en hoe, zit er ijzervijlsel of andere troep in de vloeistof etc etc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2008 Ik zou zeer zeker de as weer open maken en alles weer eens goed nakijken. Als je niet in het terrein bent geweest na je laatste beurt 6 maanden terug dan moet het iets anders zijn. Het difhuis vervangen en afstellen is een duur verhaal. Je kan dan beter een complete as gaan zoeken en deze eronder gaan zetten. Geef Jeeped eens een pm. Hij is te vinden onder deze naam op het forum. Wie weet kan hij jou helpen. Hij heeft een mooie werkplaats tot zijn beschikking en kan hem dus ook repareren of vervangen als het moet tegen een heel net tarief! Wat voor achteras heb jij? Heb jij abs dan heb jij een dana 35 en heb je geen abs dan heb jij een chrysler achteras. Dan is het alleen nog de vraag handbak of automaat ivm je overbrenging van de assen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst April 20, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2008 Is een Dana 35, ken Ed inmiddels goed, heeft al het onderhoud al gedaan. Van de week maar eerst de boel openmaken en verversen, thnx in ieder geval. Zit er ook ontluchting op het diff. en waar ? Wellicht dat ie dicht zit waardoor de druk er uit komt op andere plekken. John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MCJeep Geplaatst April 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2008 Is een Dana 35, ken Ed inmiddels goed, heeft al het onderhoud al gedaan.Van de week maar eerst de boel openmaken en verversen, thnx in ieder geval. Zit er ook ontluchting op het diff. en waar ? Wellicht dat ie dicht zit waardoor de druk er uit komt op andere plekken. John Het zit je ook niet mee he:( Ik hoop voor je dat het meevalt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst April 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2008 ontluchting zit op de asbuis waar ook de remdruk verdeler zit. is een dikkere slang naar boven met een ventieltje bovenaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst May 20, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2008 Opgelost, alle lagers zijn vervangen, Twan bedankt ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco_pas Geplaatst May 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2008 Haha, dat is de tweede '97-er met lagertjes voor Twan. Ik rij inmiddels ook kraak en stankvrij in de rondte.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.