rimimala Geplaatst April 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 26, 2008 Wie weet misschien wat het is als ik de auto in D of R schakel en dan een lichte ratel hoor van een paar seconden??? Het oliepeil is voldoende van de automaat Verder schakelt de auto prima en soepel Maar ik weet niet of iets ernstigs kan zijn Verder wil ik ervaringen weten van mensen met een gelijke auto die daar lpg g3 in hebben laten bouwen Mijn auto heeft op de 10e positie in het chassisnummer een 1 en prins zegt dan dat je beter eerst de koppen kunt laten behandelen omdat de importeur hier geen homologatie voor geeft Is het raadzaam om hier toch lpg in te bouwen of loop ik daar veel risico mee Ik weet nog niet precies hoe dit forum werkt dus ben niet boos als ik niet gelijk reageer want zon'n computerfreak ben ik nou ook weer niet Alvast bedankt voor jullie reakties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst April 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 26, 2008 De lichte ratel als je van P of N naar D gaat is een normaal verschijnsel bij de RFE (5)45 versnellingsbak van de WJ. V.w.b. Prins LPG. Meerdere WJ-4.7 Jeepers op dit forum rijden met de Prins VSI installatie. Een alternatief voor de aanpassing aan de kop is het zg. Flash-lube systeem. Een klepscherings-systeem waarbij de olie via de onderdruk in het luchthuis wordt aangezogen. Kosten plusminus €100 bovenop de kosten van de LPG-installatie (+/- €2600). Greetz, Ape Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rimimala Geplaatst April 27, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2008 De lichte ratel als je van P of N naar D gaat is een normaal verschijnsel bij de RFE (5)45 versnellingsbak van de WJ.V.w.b. Prins LPG. Meerdere WJ-4.7 Jeepers op dit forum rijden met de Prins VSI installatie. Een alternatief voor de aanpassing aan de kop is het zg. Flash-lube systeem. Een klepscherings-systeem waarbij de olie via de onderdruk in het luchthuis wordt aangezogen. Kosten plusminus €100 bovenop de kosten van de LPG-installatie (+/- €2600). Greetz, Ape Bedankt Ape voor je reaktie Ik wacht nog even op meerdere wat die zeggen Ik had al wel geinformeerd naar dat flash-lube gebeuren Maar het is voor mij een afweging of ik veel risico loop om op lpg te gaan rijden want ik had telefonisch ook al een reaktie gehad van: Laat maar gas inbouwen en als de koppen kapot gaan is het tijd genoeg om te gaan repareren Maar dat gaat dan wel zo'n 2500 euro's kosten Dus ik ben benieuwd naar reakties van mensen met zo'n zelfde soort situatie als ik wat hun ervaringen daarmee zijn Maar voor betreft de lichte ratel is volgens jou geen probleem Weet je misscien ook wat dat ratelen dan is?? Groeten Rinus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2008 Ik heb de WJ 4.0 met gasinjectie en met Flashlube. 207.000 km die flashlube werkt wel goed. En het rijden is idem als op benzine. (soms denk ik zelfs iets beter, veel rustiger motorloop) Zeker doen ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst April 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2008 heb een zj 5,2 met een vsi van prins heb flashlube erin laten zetten voor 75 euro een 1/2 liter doe je volgens opgave 5000 km mee het zelfde spul wordt ook in oude auto's als loodvervanger voor de klepsmering gebruikt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2008 5000 km met een halve liter ? dan is dat wel een beetje zuinig afgesteld. Bedoeling is echter wel dat het goedje je kleppen smeert en koelt, en als je 5000 km doet met een halve liter, dan is dit slechts 0,1 cc per km. Vind dit een beetje droog... Ik heb de mijne wat rijker afgesteld en doe met een halve liter ongeveer 1300 km. Misschien is dit wel tè rijk hoor, maar in ieder geval zullen mijn kleppen goed gesmeerd zijn... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst April 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2008 Ik heb tot nu toe erg goede ervaringen met de G3 van Prins met Flsh Lube. Mijn raad is: DOEN zou wel willen weten om de hoeveel km je de flah lube zou moeten bijvullen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst April 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2008 12 druppels per minuut, dit betekent volgens de fabrikant ca 1ltr flashlube op 1000 ltr brandstof ik heb geschreven 1/2 ltr op 5000 km, moet zijn 1 ltr op 5000 km, maar voor een suzuki die 1 op 20 rijdt betekent het 1 ltr op 20000km heb net 5 ltr. besteld, flesje is bijna leeg nog 150 ml Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc O. Geplaatst April 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2008 Heb zelf (nog) geen Jeep maar wel een Volvo V70 met LPG (Vialle LPi) en Flashlube. Dosering is inderdaad 1 liter Flashlube op 1000 liter brandstof. Voor de Volvo (met een wat lager verbruik) komt dat neer op 1 druppel per 10 seconden bij stationair draaien van de motor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst April 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2008 Hoi, zelf heb ik een LO gas instalatie, maar van Flashlube nog nooit van gehoord. Wel vindt ik dat de moter mooier en rustiger loopt. Het verbruik op benzine is 14 L op 100 km. op gas 16.6L op 100 km. Ben er super tevreden mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark391 Geplaatst May 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2008 als je hem een keer goed uit wild laten lezen kun je eventueel bij automaten revisie uitlaten lezen hebben ook een site en zitten in ede mijn gc had het probleem dat ie niet op schakelde of stotend en had hem bij ruttchen in veghel uit laten lezen (jeep servicepunt)de conclussie was dat het in de bak zat en dat een complete revisie nodig was 165 euro verder voor het uitlezen en uit gebreid testen zeiden ze zou dik 3000 euro kosten ben naar ede gegaan die hebben hem uit gelezen en wat blijkt 2 speed sensoren vervangen en hij rijd weer als nieuw die weten teminste waar ze moeten zoeken en staan je netjes te woord heb nog naar ruttchen gebeld maar die zeggen dat ze alleen een te snelle conclusie hebben getrokkken willen het goed maken met een korting als ik weer langs kom maar heb er geen vertrouwen meer in willen anders niks doen om het op telossen heb een week moeten wachten voor dat ik een antwoord kreeg dus service???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.