Spring naar bijdragen

positiebepaling vooras cherokee xj


michel1972
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben bezig met het plaatsen van een long arm systeem op mijn Cherokee. Nu ben ik dus mijn vooras weer aan het terugzetten maar vroeg mij af of iemand mij kan vertellen hoe de vooras moet staan. Hij staan nu namelijk zo geplaatst dat hij wat schuin omhoog staat. Hierdoor komt de positie van de trac bar in mijn ogen niet echt mooi uit. Hij staat wat onder druk nu. Moet de vooras gewoon kaarsrecht staan? Of staan ze allemaal wat schuin omhoog richting de aandrijfas gericht.

Mvg Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier een draadje op NAXJA: http://www.naxja.org/forum/showthread.php?t=932335

gaat over camber/caster e.d.

Thanx voor de link! Dus camber/caster is dus in het engels to align it and set the caster? Waar kan je zoiets in nederland laten doen? Daar noemen ze het een alignment shop. Dat is zoiets als uitlijnen neem ik aan of niet.

Mvg michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was net wat aan het speuren op google en kwam de volgende waardes tegen.

Camber is meestal rond de -½ tot -5½ graden. (negatief)

Caster zal zich meestal bevinden in het bereik van +2 tot +5½ graden, positief.

Weet iemand de waardes voor een jeep cherokee? Komen die aardig overheen met deze waardes of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caster factory specs: between +5.25 and +8.5 degrees, prefered setting +7.0 degr.

Camber factory specs: between -0.75 and +0.25 degrees, prefered setting -0.25 degr.

Thanx voor de getallen. Geldt die waarde voor de caster ook voor een verhoging van 8 inch of moet ik dan nog wat bij die waardes optellen. Ik las net dat Cherokee's geen mogelijkheden hebben om een camber in te stellen. Wij kunnen alleen het caster en de toe in of toe out veranderen. De camber verandert alleen door slijtage las ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...