Spring naar bijdragen

bak blijft hangen


Recommended Posts

even een stress vraag mijn bak blijft zitten in de lage versnelling wat ik ook doe hij komt niet meer terug in zijn normale stand merk is een grand 2.7 d 4 jaar oud 160.000 km ps echt een k*t wagen van de 4 jaar oud , al 2 keer alle verstuivers vervangen 6 keer de stoelverwarming 120 keer terug geweest wegens niet staren 20 keer wegsleep daardoor totaal alle rekeningen van rep kosten 17,500 eur dus mijn advies NOOIT KOPEN EN ZEKER NIET BIJ AUTO BAAS!!!! ps en wat nu weer met die bak is ook weer zo iets van dag een

en maar ontkennen die auto baas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Piet,

even mijn steun hierbij tijdens je stress toestand ! :B

Zo'n mankementen hebben we allemaal al 's gehad. Lees maar 's op dit forum: dagelijks zijn we aan het sleutelen.

Maar daar heb je wellicht weinig boodschap aan hé ?

Als de bak blijft steken in een lage versnelling, kan er vanalles aan de hand zijn. Hoeft daarom niet ernstig te zijn.

Heb je een Service manual ? Daar staat piekfijn in uitgelegd hoe en wat je moet checken...

Bedoel je de versnellingsbak P R N D 1 2

Of is het een probleem met de tussenbak 4Hi en 4Lo

Als het lampje blijft branden, dan is het probleem met je automatische versnellingsbak ---> laten uitlezen met de DRB III scanner.

Check ook eens het vloeistofpeil (met draaiende motor, in P)

en kijk 's onder je auto, als er geen kabels of vacuumslangen los hangen.

Laat dan eens iets weten aan ons, dan helpen we je verder.

good luck

en don't worry, je jeep komt ooit wel 's tiptop in orde !:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groene ATF.....

Ehhh.. ik ken een auto die groene olie gebruikt(e): Citroen!

Ze zullen er toch geen hydrovloeistof van een frans veersysteem ingepleurd hebben????;)

Hoe dan ook: Dattie in 3 staat lijkt erop dattie in het noodprogramma staat. Mogelijk kun je dan nog wel handmatig naar 2 en 1 schakelen. Da's bedacht zodat je met een defecte bak nog thuis kunt komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja raar ik heb het ook gezien gif groen ,het lijk wel koelvloeistof ?maar als dat er in zou zitten zou die bak het echt nooit doen! of heb ik dat mis???

en ja na reset doet de bak het weer, tot je heb op zijn lager gier zet dan iz het meteen mis !

vbmenu_register("postmenu_146406", true);

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er bestaan verschillende soorten hydraulische vloeistoffen.

Oliën noemt men ze, maar er zit meer in dan olie alleen.

Als er in je bak groene stuff zit, dan moet je geen minuut twijfelen: ERUIT !

En dan heel goed, maar zeker héééél goed doorspoelen tot er enkel nog goede kwaliteits ATF III in zit.

Maar wat ik niet begrijp: heb je voordat je dit mankement had aan de bak, er daadwerkelijk kunnen mee rondrijden, zonder haperen ?

Als dat zo is, dan hoop ik dat er geen extra schade is binnenin...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...