makrrr Geplaatst May 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2008 Hallo beste mensen, Ben nieuw hier,en heb pas een cherokee 4.0 low uit 89 gekocht:),maar er is meteen een probleem opgetreden namelijk: na een poosje lopen kookt hij over bij het expansievat.Iemand enig idee? voorkomend probleem? Zat zelf aan de waterpomp te denken.. gr mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst May 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2008 Kookt hij ook werkelijk ...te hoge temperatuur of bouwt hij te veel druk op en is de temperatuur normaal ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
makrrr Geplaatst May 11, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2008 hallo, Onder het rijden gaat hij niet naar het rood dan staat hij op ongeveer 100 graden,maar borreld wel in het vat,maar stationair loopt hij echt op. gr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst May 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2008 Is de koelvloeistof schoon of drijft er drab op. Olie is die schoon of zit er drab aan de vuldop en pijlstok (koppakking). Misschien is de radiator alleen vervuild, die zou je kunnen schoonspoelen. Of je thermostaat werkt niet lekker meer(meestal komt dan de motor niet op temperatuur). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2008 100graden is vrij normaal bij een XJ, schakelt je vin wel normaal in? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst May 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2008 Heeft zo'n XJ een electrische fan ? Of is het een viscose-gekoppelde ventilator ? In beide gevallen kan het zijn dat de fan niet draait, waardoor tijdens het rijden de rijwind wel voldoende koelt, terwij bij stationair loop de zaak te heet wordt. toevallig heb ik vandaag ook fan problemen, daarmee zou ik zeggen, kijk 's of deze wel draaien ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst May 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2008 Heeft zo'n XJ een electrische fan ?Of is het een viscose-gekoppelde ventilator ? Die van mij (1991) heeft beide. Het kan dus zijn dat de viscose-koppeling niet goed meer werkt. Ik had dezelfde verschijnselen en die werden met vernieuwen daarvan opgelost. De electrische ventilator komt er pas later in, maar schakelt (bij mij) ook in als de airco wordt aangezet. De vraag van Ab is dus zinnig, mijn verdenkingen gaan dezelfde richting op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MCJeep Geplaatst May 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2008 Ken je de history van de auto? Weet je of ze ooit oplossingen hebben gebruikt om een lekkage te dichten van de radiator zodat dichtslibben van het koelsysteem het probleem kan zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst May 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2008 Bij het oude model,dus de low-output is het een euvel dat het expansievat scheurt. Aangezien dit koelsysteem op druk werkt gaat de motor koken omdat het systeem door de scheur(tje)niet op druk komt. In 9 van de 10 gevallen is dit de oorzaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
makrrr Geplaatst May 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2008 bedankt voor de reactie's,zal het expansie vat eens controleren,de boel eens schoonspoelen en een nieuw thermostaatje proberen....eens kijken wat hij dan doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Ruud Verhof Geplaatst May 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2008 En kijk of de kanaaltjes van de radiateur niet dichtgeslibt zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wilspe Geplaatst May 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 14, 2008 Ik heb 't probleem gehad dat de motor niet op temperatuur kwam. Heb toen de thermostaat vervangen en omdat het reservoir en verdacht uitzag heb ik een nieuw reservoir gemonteerd. In het begin zag het er goed uit. Temperatuur netjes. Maar tijdens offroad in Veldhoven kwam de temperartuur boven de 100 grC. en begon de koelvloeistof te koken en liep het reservoir over. Omdat het een druksysteem is moet het koelsysteem echt gesloten zijn. De dop van het nieuwe reservoir bleek niet af te sluiten, waardoor de druk wegviel en de koelvloeistof ging koken. Ik heb toen de dop van het oude reservoir erop gezet en daarmee was het euvel verholpen. De temperatuur kan soms oplopen tot 120 grC. zonder te koken omdat er dan voldoende druk in het systeem is. Misschien heb je hier iets aan. Groetjes, Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
makrrr Geplaatst May 15, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2008 hallo, Zaterdag ga ik eens alles doorspoelen,heb al een ander vaatje erop gezet, moet alleen nog even wachten op de pakking van het thermostaathuis. Laat nog weten wat het precies geweest is......of is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
makrrr Geplaatst May 18, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2008 Heb het probleem gevonden.... Het is de koppakking:(,de kop heb ik eraf gehaald vanmiddag...en idd bijna op alle cilinders stuk. Dus nieuwe pakking en het probleem is verholpen. Bedankt voor de reactie's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.