Palm Geplaatst May 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2008 Hallo, Eindelijk een Wrangler, wat zijn we er blij mee:). En zeker met dit weer, alles werkt perfect maar er is toch nog een vraag die ik in het alles wetende forum niet terug kan vinden. Wie kan mij zeggen waarom onze TJ 4.0 met een koude motor gelijk start en met een warme motor pas na 3 -4 keer? Is er een trucje voor? half gas, geen gas, vol gas? Wie helpt ons verder. Groeten, Henk-Jan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst May 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2008 Een moderne injectiemotor met motormanagement mag je in feite nooit starten met 'gas erop' Gewoon starten dus, zonder extra dingen te doen. Op wat staat die wrangler ? Op LPG of op benzine ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2008 Zodra de motor echt heet is ( = op bedrijfstemperatuur), mag je wel een beetje (max. half) gas geven. Doe dit dan wel voordat je de sleutel omdraait, en hou het constant totdat de motor aanslaat. Zodra de motor aanslaat direct gas loslaten. De oorzaak van het slechter starten bij warme motor kan divers zijn. Lees de foutcodes eens uit ( of laat dat doen), wellicht is er een sensor die een verkeerde waarde doorgeeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Palm Geplaatst May 14, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 14, 2008 Hallo 87 Wrangler, Ik zal eens kijken of er fout codes zijn. De motor (op benzine uiteraard!!) loopt verder netjes en pakt soepel op. Groeten, HJP Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst May 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 14, 2008 Hallo. Bij een injectiesysteem zoals de jeep heeft,moet je eerst de benzinepomp de tijd geven om de injectorrails op benzinedruk te komen. Als het goed is ,hoor je de pomp bij het aanzetten van kontakt werken. Als echter het starten nog moeilijk gaat,kan er spraken zijn van Vapourlock. De benzine heeft ruimte om reeds in de rails te vergassen door hitte. Ook kan de terugslagklep in de pomp lekken, zodat de rails niet op druk blijft. Ook de returnklep(regulator) kan iets lekken. Dit alles is eenvoudig te testen met een benzinedrukmeter op de testaansluiting op de rails. Testwaardes staan in diverse boeken en in ons forum. p.s Ik ga er van uit ,dat het electrische systeem goed is. Anders zijn er natuurlijk onderdelen welke door hitte slecht gaan functioneren (CPS sensor of ontstekingsbobine of ballast resistor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.